Οι συχνότερες παραβάσεις των Ελλήνων οδηγών

Κοινοποίησε το άρθρο

Περισσότερα από 500 τροχαία ατυχήματα έγιναν το Σεπτέμβριο στην Αττική. Με τη μη χρήση κράνους και ζώνης ασφαλείας, αλλά και τα όρια ταχύτητας να αποτελούν τις κυριότερες παραβάσεις.

 

Αποφεύγουμε να βάζουμε τη ζώνη ασφαλείας, γιατί…τσαλακώνει το πουκάμισο. Δεν φοράμε κράνος γιατί…χαλάει τα μαλλιά. Δεν τηρούμε τα όρια ταχύτητας και παραβιάζουμε τα κόκκινα φανάρια.
Οδηγούμε έχοντας πιει και ένα…ποτηράκι παραπάνω. Φυσικά μιλάμε στο κινητό τηλέφωνο ή στέλνουμε μηνύματα. Και όταν βιαζόμαστε, δηλαδή πάντα, κάνουμε επικίνδυνους ελιγμούς.

Είμαστε δηλαδή οι παραδοσιακοί Έλληνες οδηγοί! Με αποτέλεσμα τα τροχαία ατυχήματα να είναι καθημερινά. Και συνάνθρωποί μας να χάνουν τη ζωή τους ή να τραυματίζονται.

Η εικόνα που επικρατεί στους ελληνικούς δρόμους, φαίνεται και από τα αποτελέσματα των συστηματικών ελέγχων της Τροχαίας. Χαρακτηριστικό είναι ότι στο πλαίσιο των στοχευμένων δράσεων και ελέγχων της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττική, το Σεπτέμβριο βεβαιώθηκαν 28.928 παραβάσεις.

Από τις παραπάνω, οι 1.195 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος. Ενδεικτικά βεβαιώθηκαν:

876 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, από τις οποίες οι 69 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος
1.588 παραβάσεις ορίου ταχύτητας
307 παραβάσεις για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
461 παραβάσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου
1.037 παραβάσεις για μη χρήση ζώνης ασφαλείας
2.919 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους
123 παραβάσεις για επικίνδυνους ελιγμούς.

Το ίδιο χρονικό διάστημα στην περιοχή της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής σημειώθηκαν 521 τροχαία ατυχήματα με 600 παθόντες. Τα 14 ήταν θανατηφόρα με 15 νεκρούς,
13 σοβαρά με 14 σοβαρά τραυματίες και 494 ελαφρά με 571 ελαφρά τραυματίες.

Τα κυριότερα αίτια των ατυχημάτων αυτών ήταν η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, η παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων και η παραβίαση των κανόνων κυκλοφορίας από πεζούς. Ενώ η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων επέτεινε, σε πολλές περιπτώσεις, τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους.

Συγκεκριμένα, σε ελέγχους που έκανε η Τροχαία Αττικής, από τις πρωινές ώρες της Παρασκευής (27-9-2024) έως τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας (30-9-2024) ακινητοποιήθηκαν 292 οχήματα. Αφαιρέθηκαν μάλιστα 151 πινακίδες κυκλοφορίας, 324 άδειες ικανότητας οδήγησης και 284 άδειες κυκλοφορίας.

Δυστυχώς, «κακές συνήθειες» έχουν και ορισμένοι επαγγελματίες οδηγοί. Αξιοσημείωτο είναι ότι στους ελέγχους που έκανε στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του έτους η Τροχαία Ορεστιάδας, σε 8 φορτηγά εντοπίσθηκαν μηχανισμοί επέμβασης στην ορθή καταγραφή των στοιχείων του ταχογράφου.

Τα παραπάνω φορτηγά διέθεταν μηχανισμούς επέμβασης στην ορθή καταγραφή των δεδομένων του ταχογράφου αναφορικά με τη δραστηριότητά του. Ενώ κατόπιν μελέτης των φύλλων καταγραφής του ταχογράφου διαπιστώθηκε η μη αποτύπωση σε αυτά των πραγματικών ωρών εργασίας και ανάπαυσης του οδηγού, της ταχύτητας του οχήματος και των διανυθέντων χιλιομέτρων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε ένα όχημα διαπιστώθηκε η ύπαρξη εγκατεστημένου παράνομου λογισμικού εντός της συσκευής ελέγχου.

Κατά συνέπεια, με τις εν λόγω παρεμβάσεις επηρεαζόταν αρνητικά όχι μόνο η ασφαλής οδήγηση των παραπάνω φορτηγών, αλλά και η κυκλοφορία των λοιπών οχημάτων στο οδικό δίκτυο.

Στο πλαίσιο των στοχευμένων ελέγχων βεβαιώθηκαν επίσης 1.433 παραβάσεις σε φορτηγά και λεωφορεία σχετικά με τη μη τήρηση των διατάξεων για τις οδικές μεταφορές και τους ταχογράφους.

Ενδεικτικά, από τις παραπάνω παραβάσεις, 3 αφορούσαν τη χρήση ψηφιακής κάρτας ταχογράφου άλλου ατόμου, 9 την επέμβαση στο φύλλο καταγραφής ή στη συσκευή με αποτέλεσμα την απώλεια των καταγραφόμενων δεδομένων.

Υπήρξαν ακόμα, 10 παραβάσεις για τη μη χρήση ψηφιακής κάρτας ταχογράφου και 13 για την κατοχή περισσότερων από της μίας δικής τους ψηφιακής κάρτας ταχογράφου. Αλλά και άλλες 1.398 παραβάσεις σχετικά με τη μη τήρηση των διατάξεων για τις οδικές μεταφορές και τους ταχογράφους καθώς επίσης και για παραβιάσεις στις ώρες οδήγησης και ανάπαυσης οδηγών.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Έκθεση IAA Mobility 2025: Τα…αστέρια του Μονάχου (video)

Δείτε τα σημαντικότερα εκθέματα που παρουσιάστηκαν στο Μόναχο, στην Έκθεση IAA Mobility 2025, στην οποία συμμετείχαν περίπου 750 εκθέτες.     Με θέμα «Όλα έχουν να κάνουν...

Γεμίστε ένα FORD – Κάντε τη Διαφορά και βοηθήστε τους συνανθρώπους μας

Με τη δράση «Γεμίστε ένα FORD – Κάντε τη Διαφορά», συγκεντρώνονται στο δίκτυο Επίσημων Εμπόρων της μάρκας, είδη διατροφής που θα διανεμηθούν σε οικογένειες,...

CHERY: Ξεκίνημα με τιμές και εγγυήσεις που θα συζητηθούν

H CHERY Auto ήρθε για να…μείνει στην Ελλάδα, με το υβριδικό Tiggo 4 των 204 ίππων να αναμένεται να αποτελέσει το μοντέλο που θα...

Ράλι Χιλής 2025: Πέταγε με…200 ο Sebastien Ogier (video)

Ο Sebastien Ogier, με μια εντυπωσιακή εμφάνιση στο Ράλι Χιλής, κατέκτησε την πέμπτη νίκη του μέσα στο 2025 και, χωρίς να έχει λάβει μέρος...

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Οι αλλαγές και τα αυστηρότερα πρόστιμα

Σημαντικές αλλαγές και αυστηρότερα πρόστιμα προβλέπει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που στόχο έχει τη μείωση των ατυχημάτων, αλλά και τη διαμόρφωση μιας νέας...

LANCIA Ypsilon HF Integrale: Επιστροφή στο WRC

Με το Ypsilon Rally2 HF Integrale, η LANCIA ετοιμάζεται να επιστρέψει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, θέλοντας να διατηρήσει ζωντανό το θρύλο που δημιούργησαν τα...

HYUNDAI Concept Three: Η επόμενη ημέρα (video)

Με το Concept Three η HYUNDAI μας προετοιμάζει για την αισθητική προσέγγιση των μελλοντικών της compact ηλεκτρικών μοντέλων, τα οποία θα είναι εντυπωσιακά, αλλά...

FERRARI 849 Testarossa: Υβριδική επιστροφή με 1.050 ίππους (video)

Η νέα plug-in υβριδική 849 Testarossa των 1.050 ίππων είναι η ισχυρότερη FERRARI παραγωγής στην ιστορία της μάρκας.     Η FERRARI παρουσίασε επίσημα τη νέα 849...