Οι συχνότερες παραβάσεις των Ελλήνων οδηγών

Κοινοποίησε το άρθρο

Περισσότερα από 500 τροχαία ατυχήματα έγιναν το Σεπτέμβριο στην Αττική. Με τη μη χρήση κράνους και ζώνης ασφαλείας, αλλά και τα όρια ταχύτητας να αποτελούν τις κυριότερες παραβάσεις.

 

Αποφεύγουμε να βάζουμε τη ζώνη ασφαλείας, γιατί…τσαλακώνει το πουκάμισο. Δεν φοράμε κράνος γιατί…χαλάει τα μαλλιά. Δεν τηρούμε τα όρια ταχύτητας και παραβιάζουμε τα κόκκινα φανάρια.
Οδηγούμε έχοντας πιει και ένα…ποτηράκι παραπάνω. Φυσικά μιλάμε στο κινητό τηλέφωνο ή στέλνουμε μηνύματα. Και όταν βιαζόμαστε, δηλαδή πάντα, κάνουμε επικίνδυνους ελιγμούς.

Είμαστε δηλαδή οι παραδοσιακοί Έλληνες οδηγοί! Με αποτέλεσμα τα τροχαία ατυχήματα να είναι καθημερινά. Και συνάνθρωποί μας να χάνουν τη ζωή τους ή να τραυματίζονται.

Η εικόνα που επικρατεί στους ελληνικούς δρόμους, φαίνεται και από τα αποτελέσματα των συστηματικών ελέγχων της Τροχαίας. Χαρακτηριστικό είναι ότι στο πλαίσιο των στοχευμένων δράσεων και ελέγχων της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττική, το Σεπτέμβριο βεβαιώθηκαν 28.928 παραβάσεις.

Από τις παραπάνω, οι 1.195 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος. Ενδεικτικά βεβαιώθηκαν:

876 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, από τις οποίες οι 69 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος
1.588 παραβάσεις ορίου ταχύτητας
307 παραβάσεις για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
461 παραβάσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου
1.037 παραβάσεις για μη χρήση ζώνης ασφαλείας
2.919 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους
123 παραβάσεις για επικίνδυνους ελιγμούς.

Το ίδιο χρονικό διάστημα στην περιοχή της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής σημειώθηκαν 521 τροχαία ατυχήματα με 600 παθόντες. Τα 14 ήταν θανατηφόρα με 15 νεκρούς,
13 σοβαρά με 14 σοβαρά τραυματίες και 494 ελαφρά με 571 ελαφρά τραυματίες.

Τα κυριότερα αίτια των ατυχημάτων αυτών ήταν η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, η παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων και η παραβίαση των κανόνων κυκλοφορίας από πεζούς. Ενώ η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων επέτεινε, σε πολλές περιπτώσεις, τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους.

Συγκεκριμένα, σε ελέγχους που έκανε η Τροχαία Αττικής, από τις πρωινές ώρες της Παρασκευής (27-9-2024) έως τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας (30-9-2024) ακινητοποιήθηκαν 292 οχήματα. Αφαιρέθηκαν μάλιστα 151 πινακίδες κυκλοφορίας, 324 άδειες ικανότητας οδήγησης και 284 άδειες κυκλοφορίας.

Δυστυχώς, «κακές συνήθειες» έχουν και ορισμένοι επαγγελματίες οδηγοί. Αξιοσημείωτο είναι ότι στους ελέγχους που έκανε στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του έτους η Τροχαία Ορεστιάδας, σε 8 φορτηγά εντοπίσθηκαν μηχανισμοί επέμβασης στην ορθή καταγραφή των στοιχείων του ταχογράφου.

Τα παραπάνω φορτηγά διέθεταν μηχανισμούς επέμβασης στην ορθή καταγραφή των δεδομένων του ταχογράφου αναφορικά με τη δραστηριότητά του. Ενώ κατόπιν μελέτης των φύλλων καταγραφής του ταχογράφου διαπιστώθηκε η μη αποτύπωση σε αυτά των πραγματικών ωρών εργασίας και ανάπαυσης του οδηγού, της ταχύτητας του οχήματος και των διανυθέντων χιλιομέτρων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε ένα όχημα διαπιστώθηκε η ύπαρξη εγκατεστημένου παράνομου λογισμικού εντός της συσκευής ελέγχου.

Κατά συνέπεια, με τις εν λόγω παρεμβάσεις επηρεαζόταν αρνητικά όχι μόνο η ασφαλής οδήγηση των παραπάνω φορτηγών, αλλά και η κυκλοφορία των λοιπών οχημάτων στο οδικό δίκτυο.

Στο πλαίσιο των στοχευμένων ελέγχων βεβαιώθηκαν επίσης 1.433 παραβάσεις σε φορτηγά και λεωφορεία σχετικά με τη μη τήρηση των διατάξεων για τις οδικές μεταφορές και τους ταχογράφους.

Ενδεικτικά, από τις παραπάνω παραβάσεις, 3 αφορούσαν τη χρήση ψηφιακής κάρτας ταχογράφου άλλου ατόμου, 9 την επέμβαση στο φύλλο καταγραφής ή στη συσκευή με αποτέλεσμα την απώλεια των καταγραφόμενων δεδομένων.

Υπήρξαν ακόμα, 10 παραβάσεις για τη μη χρήση ψηφιακής κάρτας ταχογράφου και 13 για την κατοχή περισσότερων από της μίας δικής τους ψηφιακής κάρτας ταχογράφου. Αλλά και άλλες 1.398 παραβάσεις σχετικά με τη μη τήρηση των διατάξεων για τις οδικές μεταφορές και τους ταχογράφους καθώς επίσης και για παραβιάσεις στις ώρες οδήγησης και ανάπαυσης οδηγών.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Αντιολισθητικές αλυσίδες: Πότε πρέπει να τις έχουμε στο αυτοκίνητο

Χρήσιμες διευκρινήσεις για το πότε είμαστε υποχρεωμένοι να έχουμε αντιολισθητικές αλυσίδες στο αυτοκίνητό μας.   Ο Οκτώβριος είναι ο μήνας, που τα τελευταία χρόνια αρχίζουν και...

Ψηφιακή Μεταβίβαση Οχήματος : Συχνές Ερωτήσεις

Δείτε τα βήματα και τις προϋποθέσεις για να κάνετε ξεκούραστα, γρήγορα και ψηφιακά τη μεταβίβαση του οχήματός σας   Η άλλοτε χρονοβόρα και κουραστική διαδικασία μεταβίβασης...

BYD Seal U DM-i: Επιδόσεις πολυτελείας – Τιμές

Το Plug-in Hybrid, BYD Seal U DM-i προσφέρει μια πρακτική, προσιτή και οικολογική λύση για τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης αλλά και για ξέγνοιαστα ταξίδια...

CUPRA Tavascan: Ήρθε στην Ελλάδα – Τιμές

Το CUPRA Tavascan είναι μια νέα, αμιγώς ηλεκτρική πρόταση στην κατηγορία των D-SUV, που προσφέρει, ευρυχωρία, υψηλή τεχνολογία, υψηλές επιδόσεις και μεγάλη αυτονομία.     Το CUPRA...

Οι συχνότερες παραβάσεις των Ελλήνων οδηγών

Περισσότερα από 500 τροχαία ατυχήματα έγιναν το Σεπτέμβριο στην Αττική. Με τη μη χρήση κράνους και ζώνης ασφαλείας, αλλά και τα όρια ταχύτητας να...

Ράλι Ευβοϊκού 2024

Με τη συμμετοχή 43 πληρωμάτων διεξήχθη το Ράλι Ευβοϊκού, το οποίο προσμετρούσε στο Kύπελο Ράλι Ασφάλτου, Νότιας Ελλάδας και Ιστορικών αυτοκινήτων.     Το πρώτο Ράλι Ευβοϊκού,...

MERCEDES Drive Pilot: Το ταχύτερο σύστημα αυτόνομης οδήγησης στον κόσμο

Η MERCEDES-BENZ αυξάνει την τελική ταχύτητα του αυτόνομου συστήματός της Επιπέδου 3 στα 95 χλμ./ώρα, βάζοντας νέους, υψηλότερους στόχους.     Η MERCEDES-BENZ παρουσίασε την επόμενη έκδοση...

VIDEO: Η ιστορία της «ορχήστρας» FERRARI V12

Δείτε πως δημιουργείται ο συναρπαστικός ήχος του κινητήρα V12 της FERRARI.   Τα μοντέλα της FERRARI, διαχρονικά αποτελούν αντικείμενα θαυμασμού. Κυρίως, από αυτούς που δεν μπορούν...