Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 2% τον Νοέμβριο του 2024. Με την αγορά των ηλεκτρικών μοντέλων να σημειώνει σημαντική πτώση, αφού οι αγοραστές επιλέγουν υβριδικά.
Η αγορά καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, λίγο πριν το τέλος του 2024 κινείται σε ρυθμούς παρόμοιους με το 2023. Αν και η μικρή πτώση το τελευταίο διάστημα, ίσως να αποτελεί ένα δείγμα για το τι θα ακολουθήσει το 2025.
Τον Νοέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία του ACEA, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 1,9%. Η Γαλλία πρωτοστάτησε με απότομη πτώση 12,7%, ακολουθούμενη από την Ιταλία (-10,8%), ενώ η γερμανική αγορά παρέμεινε ελαφρά στάσιμη (0,5%). Μεταξύ των τεσσάρων σημαντικότερων αγορών της ΕΕ, μόνο η Ισπανία κατέγραψε αύξηση (6,4%).
Μετά τους 11 μήνες του 2024, συνολικά οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων παρέμειναν σταθερές (+0,4%), φτάνοντας τα 9,7 εκατομμύρια μονάδες. Ενώ η αγορά στην Ισπανία είχε θετικές επιδόσεις (+5,1%), πτώση σημειώθηκε στη Γαλλία (-3,7%), τη Γερμανία (-0,4%) και την Ιταλία (-0,2%).
«Παγώνουν» τα ηλεκτρικά
Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 9,5% στις 130.757 μονάδες τον Νοέμβριο του 2024. Αυτή η πτώση οφείλεται κυρίως στη σημαντική μείωση των ταξινομήσεων στη Γερμανία (-21,8%) και στη Γαλλία (-24,4%). Το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τον Νοέμβριο του 2024 μειώθηκε στο 15% από 16,3% πέρυσι.
Η εξέλιξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα έναν όγκο αγοράς, από την αρχή του έτους, κατά 5,4% χαμηλότερο από την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Με το συνολικό μερίδιο αγοράς τώρα να ανέρχεται στο 13,4%.
Και οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων τον Νοέμβριο του 2024 μειώθηκαν επίσης κατά 8,8%. Το μερίδιο αγοράς αυτού του τύπου οχημάτων έφτασε το 7,6% τον περασμένο μήνα, σημειώνοντας μείωση 0,6 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Οι σημαντικότερες μειώσεις ήταν στη Γαλλία (-19,6%), στο Βέλγιο (-61,4%) και στην Ιταλία (-31,4%). Τον Νοέμβριο, τα υβριδικά plug-in αντιπροσώπευαν το 7,6% της αγοράς αυτοκινήτων, από 8,1% πέρυσι.
Υβριδική κυριαρχία
Αντίθετα με τα αυτοκίνητα που μπαίνουν στην…πρίζα, οι ταξινομήσεις υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, αυξήθηκαν κατά 18,5% τον Νοέμβριο. Με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται στο 33,2%, από 27,5% τον περασμένο Νοέμβριο. Ξεπερνώντας έτσι τις ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων για τρίτο συνεχόμενο μήνα. Κάτι που γίνεται και στην Ελλάδα. Τα υβριδικά πάντως ήταν η μόνη κατηγορία που παρουσίασε αύξηση στην Ευρώπη.
Γιατί τον Νοέμβριο του 2024 και οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 7,8%. Και οι τέσσερις μεγάλες αγορές κατέγραψαν μειώσεις. Η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση, με τις ταξινομήσεις να πέφτουν κατακόρυφα κατά 31,5%. Ακολούθησε η Ιταλία με πτώση 12,3%. Η Γερμανία και η Ισπανία κατέγραψαν επίσης πτώση (-5,4% και -2,3%, αντίστοιχα).
Με 266.115 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν τον περασμένο μήνα, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων μειώθηκε στο 30,6%, από 32,5% τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Σε σταθερά πτωτική πορεία βρίσκεται και η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Τα οποία υποχώρησαν κατά 15,3%, με αποτέλεσμα μερίδιο αγοράς 10,6% τον περασμένο Νοέμβριο.
Συνολικά πάντως, μειώσεις των ταξινομήσεων παρατηρήθηκαν στις περισσότερες αγορές της ΕΕ.