Ο εξηλεκτρισμός στη χώρα μας καθυστερεί, αφού όλο και περισσότεροι Έλληνες επιλέγουν καινούργια υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα, τα περισσότερα από τα οποία είναι SUV.
Ο Οκτώβριος ήταν ένας ακόμα μήνας πτώσης των ταξινομήσεων καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά. Η σημαντική όμως, αύξηση τους πρώτους μήνες της χρονιάς, έχει ως αποτέλεσμα η αγορά να παρουσιάζει, θετικό πρόσημο.
Από την αρχή του χρόνου μέχρι και τον Οκτώβριο, σε σχέση με το 2023, παρατηρείται αύξηση κατά 1,7%. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Σ.Ε.Α.Α. έχουν ταξινομηθεί 117.700 καινούργια επιβατικά, έναντι 115.792 το ίδιο διάστημα του 2023.
Οκτώβριος 2024 | Οκτώβριος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 9.672 | 11.282 | -14,3% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 1.042 | 937 | 11,2% |
Καινούργια λεωφορεία | 33 | 9 | 266,7% |
Ιανουάριος Οκτώβριος 2024 | Ιανουάριος Οκτώβριος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 117.707 | 115.792 | 1,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 9.360 | 9.211 | 1,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 791 | 213 | 271,4% |
Στο…καύσιμο που προτιμούν οι Έλληνες, η βενζίνη αποτελεί την επιλογή του 37,2%. Πρώτη επιλογή παραμένουν, με αυξητική μάλιστα τάση τα υβριδικά μοντέλα. Τα οποία επιλέγει το 41,8%. Αριθμός δηλαδή αυξημένος κατά 11,% σε σχέση με πέρυσι.
Τα πετρελαιοκίνητα συνεχίζουν την πτωτική τους πορεία. Τον Οκτώβριο μάλιστα αποτέλεσαν μόνο το 4% των συνολικών ταξινομήσεων!
Αντίθετα, ανέκαμψαν τα ηλεκτρικά. Τα οποία ήταν το 17% των ταξινομήσεων του Οκτωβρίου, ενώ συνολικά, από την αρχή του χρόνου αποτελούν το 11,3%. Μακριά δηλαδή από τον μέσο όρο των ταξινομήσεων επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που βρίσκονται στο 20% μέσα στο 2024.
Οκτώβριος 2024 | Οκτώβριος 2023 | Διαφορά | Ιανουάριος Οκτώβριος 2024 | Ιανουάριος Οκτώβριος 2023 | Διαφορά | |
Βενζίνη | 26,9% | 37,6% | -10,7 | 37,2% | 42,6% | -5,4 |
Πετρέλαιο | 4,0% | 12,1% | -8,0 | 7,6% | 13,6% | -5,9 |
Υβριδικά (HEV) | 48,3% | 34,2% | +14,1 | 41,8% | 30,3% | +11,5 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 17,3% | 13,7% | +3,5 | 11,3% | 10,8% | +0,5 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,4% | -0,4 | 0,0% | 0,3% | -0,3 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 3,5% | 2,1% | +1,4 | 2,0% | 2,4% | -0,4 |
Η δημοφιλέστερη κατηγορία στην ελληνική αγορά, παραμένει η B, έχοντας το 54,8% στο δεκάμηνο του 2024. Το 30,8% από αυτά είναι SUV, ενώ γενικότερα τα SUV μέχρι τώρα αποτελούν το 59% των ταξινομήσεων στη χώρα μας.
Segment | Οκτώβριος 2024 | Οκτώβριος 2023 | Διαφορά | Ιανουάριος Οκτώβριος 2024 | Ιανουάριος Οκτώβριος 2023 | Διαφορά |
A | 5,0% | 7,2% | -2,3 | 6,9% | 7,7% | -0,8 |
A-SUV | 2,7% | 1,3% | +1,4 | 4,0% | 2,2% | +1,8 |
(A TOTAL) | (7,7%) | (8,5%) | (-0,8) | (10,9%) | (9,9%) | (+1,0) |
B | 18,2% | 16,7% | +1,5 | 24,1% | 26,3% | -2,2 |
B-SUV | 29,3% | 31,9% | -2,5 | 30,8% | 26,0% | +4,7 |
(B TOTAL) | (47,5%) | (48,6%) | (-1,1) | (54,8%) | (52,3%) | (+2,5) |
C | 10,5% | 7,0% | +3,5 | 6,9% | 8,2% | -1,3 |
C-SUV | 25,5% | 26,0% | -0,5 | 19,3% | 21,3% | -2,0 |
(C TOTAL) | (36,0%) | (33,0%) | (+3,0) | (26,2%) | (29,5%) | (-3,3) |
D | 1,7% | 1,8% | -0,1 | 1,8% | 1,4% | +0,3 |
D-SUV | 5,0% | 6,4% | -1,3 | 4,1% | 5,1% | -0,9 |
(D TOTAL) | (6,7%) | (8,2%) | (-1,5) | (5,9%) | (6,5%) | (-0,6) |
E | 0,1% | 0,0% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,4% | 0,6% | -0,2 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
(E TOTAL) | (0,6%) | (0,7%) | (-0,1) | (0,5%) | (0,5%) | (+0,1) |
F-G | 0,1% | 0,2% | -0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,3% | -0,0 | 0,3% | 0,3% | -0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,1) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,2% | 0,2% | -0,0 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 1,0% | 0,5% | +0,5 | 1,1% | 0,5% | +0,5 |
(SUV TOTAL) | (63,2%) | (66,4%) | (-3,2) | (58,9%) | (55,3%) | (+3,6) |