Τέλη κυκλοφορίας και στα τρακτέρ;

Κοινοποίησε το άρθρο

Την επιβολή τελών κυκλοφορίας στα τρακτέρ προτείνει ο ΙΟΒΕ, κίνηση που αν υλοποιηθεί αναμένεται να προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις στον αγροτικό κλάδο.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Δοκιμή HYUNDAI Inster 49kWh 115ps: Το νέο…ρεύμα της πόλης

Οδηγούμε το HYUNDAI Inster των 115 ίππων, το οποίο ξαφνιάζει με την εμφάνισή του, κινείται ευχάριστα και οικονομικά μέσα στην πόλη, αποτελώντας μια ολοκληρωμένη...

TESLA Model Y Performance: Αναβάθμιση επιδόσεων – Τιμή

Το TESLA Model Y έγινε Performance με 460 ίππους και επιδόσεις που παραπέμπουν σε καθαρόαιμα supercars.     Ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της TESLA αναμφίβολα...

SUZUKI: Αυτό είναι το νέο της σήμα

Η SUZUKI Motor Corporation, ετοιμάζεται για τη νέα εποχή, επανασχεδίαζοντας το έμβλημα που φέρουν τα προϊόντα της, για πρώτη φορά μετά από 22 χρόνια.       Με...

Το ΙΟΒΕ προτείνει την επιβολή τελών κυκλοφορίας στα τρακτέρ τόσο στον υφιστάμενο στόλο, όσο και στα νέα τροχοφόρα αγροτικά οχήματα. Αντιδράσεις στον αγροτικό κόσμο.

Την επιβολή τελών κυκλοφορίας στα… τρακτέρ προτείνει το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), σε πρόσφατη έκθεση για την ανταγωνιστικότητα του αγροτικού τομέα στην Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, το ΙΟΒΕ προκρίνει την επιβολή τελών κυκλοφορίας τόσο στον υφιστάμενο στόλο, όσο και στα νέα τρακτέρ.

Μάλιστα, το καταβαλλόμενο ποσό θα καθορίζεται από την ιπποδύναμη των τροχοφόρων αγροτικών μηχανημάτων: Όσο μεγαλύτερη η ιπποδύναμη, τόσο υψηλότερο το ποσό των τελών κυκλοφορίας.

Το ΙΟΒΕ, παράλληλα, προωθεί την ιδέα εκπόνησης ενός προγράμματος επιδότησης των αγροτών με στόχο την παροχή οικονομικών κινήτρων για την ανανέωση του στόλου των τρακτέρ.

Εκτιμά δε, ότι τα δημοσιονομικά έσοδα από τα παραπάνω μέτρα (τέλη κυκλοφορίας και ΦΠΑ από τις πωλήσεις νέων τρακτέρ) θα ανέρχονται σε 59,26 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ το κόστος θα κυμαίνεται σε 44,17 εκατ. ευρώ.

Ως εκ τούτου, θα προκύπτει πλεόνασμα ύψους 15,08 εκατ. ευρώ ετησίως, όπως και αύξηση του στόλου των τρακτέρ έως και 3.000 εντός του 2020.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα, τα τροχοφόρα αγροτικά μηχανήματα απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας.

Ωστόσο, έντονες είναι οι αντιδράσεις στους κόλπους του αγροτικού κόσμου, με το Αγροτικό και Κτηνοτροφικό Κόμμα Ελλάδος (ΑΚΚΕΛ) να εκδίδει οργισμένη ανακοίνωση:

«Δεν γνωρίζει το ΙΟΒΕ ότι τα τέλη κυκλοφορίας είναι ανταποδοτικά; Δηλαδή θα ασφαλτοστρώσουν τους δρόμους και τα μονοπάτια στα χωράφια και θέλουν να βάλουν τέλη ανταποδοτικά; Γνωρίζουν ότι πολλοί δρόμοι είναι ιδιωτικοί; Γνωρίζουν ότι με τα τέλη κυκλοφορίας στα τρακτέρ (!!!) χτυπούν τους φτωχούς γεωργούς που δε μπορούν να αλλάξουν τα οχήματά τους; Μήπως αυτός είναι ο τελικός στόχος του ΙΟΒΕ, δεδομένου ότι από εκεί ξεκίνησε ο περιβόητος Στουρνάρας;»