Κάθε χρονιά έχει τους νικητές της και τους ηττημένους. Το 2017 ήταν σε γενικές γραμμές μια καλή χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ποιοι βγαίνουν κερδισμένοι από το 2017;
Αν η Phantom ήταν το καλύτερο, η Chiron ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο, εντυπωσιάζοντας κάνοντας 42 δεύτερα για το 0-400-0 μέχρι που η Agera RS το έκανε 6 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα.
Ο σχεδιαστής της McLaren F1 – κάποτε το πιο γρήγορο αυτοκίνητο στον κόσμο- Gordon Murray, έστρεψε το ταλέντο του στα αυθεντικά sports car με τον κινητήρα εμπρός. Η TVR αποκαλύφθηκε τον Σεπτέμβριο και από τότε θέλουν όλοι να την οδηγήσουν.
Η ολοκαίνουργια 720S της McLaren Automotive κατάφερε να μας εκπλήξει ευχάριστα με την εταιρία να αφαιρεί την οροφή από την 570S και να ανακοινώνει την τριθέσια BP23, που δεν είναι άλλο από το προφανές, ένα «hyper GT».
Ούτε η Porsche όμως δεν έμεινε άπραγη, δύο νέες εκδόσεις της 911 εμπλουτίσανε την γκάμα της ενώ η Panamera Sport Turismo εκπλήρωσε τελικά την υπόσχεσή της και μεταμορφώθηκε σε ένα όμορφο 5θυρο sports car, μαζί της ήρθε και μια νέα Cayenne.
Το Volkswagen Group είχε μια αξιοσημείωτη και αισιόδοξη επάνοδο, παρά τα περίπου 4 δις € που αναγκάστηκε να πληρώσει σε αποζημιώσεις λόγω του dieselgate. Οι επενδύσεις στην MQB πλατφόρμα αρχίζουν και αποδίδουν ενώ καλά κρατεί και η εξέλιξη των ηλεκτροκίνητων οχημάτων της εταιρίας.
Ο Tobias Moers «τρέχει» την AMG και το κάνει πολύ καλά με τις βελτιωμένες Mercedes να μοσχοπωλούνται. Σημαντική ήταν η βοήθεια του Project One, του υβριδικού F1 που στροφάρει στις 11.000 στρ./λεπτό και αποδίδει 1000 ίππους.
Αντίστοιχα στην PSA ο CEO Carlos Tavares επίσης απολαμβάνει τους καρπούς της επιτυχίας αφού κατάφερε να ανατρέψει τα δεδομένα προσφέροντας στον κόσμο καλύτερα Γαλλικά αυτοκίνητα. Ήταν όμως καλή κίνηση να προστεθεί η Vauxhall/Opel στην οικογένεια; Η ετυμηγορία είναι αμφίρροπη και χρειάζεται χρόνος για να φανεί αν ήταν σώφρον κίνηση ή όχι.
Ευχάριστα ήταν τα νέα στην Lotus, αφού το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών μεταβιβάστηκε στον κινέζο γίγαντα Geely που αγοράζει εταιρίες με χαρακτήρα, επενδύει σε αυτές και τις αφήνει να ευδοκιμήσουν. Βλέπε Volvo και London Taxi Company.
Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα απέκτησαν μια σταθερή παρουσία στο αυτοκινητιστικό γίγνεσθαι και η Tesla δίνει στον κόσμο το Model 3s με τη Nissan να λανσάρει ήδη την δεύτερη γενιά Leaf. Στο εν τω μεταξύ ξεκίνησε η παρουσία ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και από τις Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που μόνο ως θετικό μπορεί να χαρακτηριστεί, μάλιστα πήραμε μια γεύση από τα Audi eTron και Jaguar I-Pace, τα crossover του 2018.
BMW, Ford, Mercedes και Audi «χτίζουν» μαζί το δίκτυο γρήγορης επαναφόρτισης σε όλη την Ευρώπη σηκώνοντας κεφάλι στις εταιρίες πετρελαιοειδών που αρέσκονται να ονομάζονται ενεργειακές αν και στην τελική είναι απλά εταιρίες πετρελαιοειδών.
Στον μηχανοκίνητο αθλητισμό ο Hamilton πήρε τον τέταρτο τίτλο και ο Ogier τον πέμπτο στην F1 και το WRC αντίστοιχα. Η χρονιά για WRC και WRX ήταν καλή με μεγάλο κοινό και απροσδόκητες νίκες. Όσο για την Formula E, τα νέα είναι καλά με σημαντικές ανακοινώσεις αλλά δυστυχώς αγώνες χωρίς κοινό. Η τεχνολογία εξελίσσει τα μονοθέσια και είναι θέμα χρόνου για να βρεθεί ο τρόπος ώστε να γεμίζουν οι κερκίδες στους αγώνες της FE.