Το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης αποτελεί πλέον βασικό χαρακτηριστικό των σύγχρονων οχημάτων, καθώς είναι απαραίτητο για τη λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, όπως το σύστημα διατήρησης λωρίδας και υποβοήθησης στάθμευσης.
Επιπλέον, εξοικονομεί καύσιμο συγκριτικά με το υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης – έως και 0,8 λίτρα καυσίμου ανά 100 διανυόμενα χιλιόμετρα, ανάλογα με τον κύκλο οδήγησης. Η αυξανόμενη σπουδαιότητα των ηλεκτρικών συστημάτων διεύθυνσης επιβεβαιώνεται με ένα σημαντικό ορόσημο στην Bosch: Στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Schwäbisch Gmünd, η παραγωγή των συστημάτων Servolectric® ξεπέρασε τα 50 εκατομμύρια, δώδεκα χρόνια μετά την έναρξη της παραγωγής τους. «Για τα επόμενα 50 εκατομμύρια, σίγουρα δεν θα χρειαστούν άλλα δώδεκα χρόνια», δήλωσε ο Christian Sobottka, Πρόεδρος του τομέα Συστημάτων Διεύθυνσης Οχημάτων της Bosch, εν όψει της έντονης ζήτησης.
Το μερίδιο αγοράς για τα ηλεκτρικά συστήματα διεύθυνσης θα συνεχίσει να αυξάνεται. Για την ηλεκτροκίνηση και την αυτοματοποιημένη οδήγηση – δύο σημαντικές τάσεις για το μέλλον της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας – το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης αποτελεί βασική τεχνολογία. Στα ηλεκτρικά οχήματα, για παράδειγμα, χρησιμοποιείται μόνο το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης, καθώς δεν υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσης για την κίνηση ενός υδραυλικού συστήματος διεύθυνσης.
Τα ηλεκτρικά συστήματα διεύθυνσης της Bosch κατασκευάζονται στα εργοστάσια της εταιρείας στην Ευρώπη, την Βόρεια Αμερική και την Κίνα. Επί του παρόντος, γύρω στο 70% των συστημάτων οδήγησης είναι ηλεκτρικά. Συγκριτικά: Το 2009, αυτή η αναλογία κυμαινόταν στο 40%. Η Bosch προβλέπει ότι το 2020 τα υδραυλικά συστήματα θα αποτελούν μόνο το 10-15% των συνολικά παραγόμενων συστημάτων διεύθυνσης.