CANDELA P12: Ηλεκτρικό «ιπτάμενο δελφίνι» (video)

Κοινοποίησε το άρθρο

 

Το CANDELA P12, το ταχύτερο ηλεκτρικό επιβατηγό πλοίο στον κόσμο, αναμένεται να μειώσει το λειτουργικό κόστος κατά 50% σε σύγκριση με τα πετρελαιοκίνητα πλοία. Αλλά και να μειώσει στο μισό τους χρόνους μετακίνησης.

 

Μετά την αυτοκινητοβιομηχανία που ακολουθεί πλέον ξεκάθαρα το…μονόδρομο της ηλεκτροκίνησης, έρχονται και άλλοι μεταφορικοί κλάδοι για να επιβεβαιώσουν ότι τα πάντα στο μέλλον θα μπαίνουν στην…πρίζα.

Ακόμα και …ηλεκτρικά δέντρα φορτιστές θα δούμε να «φυτεύονται».

Στον ηλεκτρικό…πειρασμό δεν φαίνεται να αντιστέκονται ούτε οι θαλάσσιες μεταφορές.
Η σουηδική εταιρεία τεχνολογίας Candela Technology AB ανακοίνωσε πρόσφατα ότι το P-12, το πρώτο ηλεκτρικό υδροπτέρυγο επιβατικό πλοίο στον κόσμο, ολοκλήρωσε με επιτυχία δοκιμαστικές πτήσεις στη Στοκχόλμη. Αυτό σημαίνει ότι άμεσα ξεκινά η παραγωγή του στο εργοστάσιο Rotebro της Candela.

Το P12, που αρχικά εμφανίστηκε το Ιούνιο του 2022 έχει μήκος 12 μέτρα. Χρησιμοποιεί υδροπτέρυγα καθοδηγούμενα από υπολογιστή για να κινείται πάνω από το νερό. Έχει δύο ηλεκτροκινητήρες Candela C-POD MAX, με συνολική μέγιστη ισχύ 340 kW, ενώ η μπαταρία του είναι 252 kWh.

Σε ταχύτητες άνω των 18 κόμβων, το Candela P-12 καταναλώνει 80% λιγότερη ενέργεια από τα παραδοσιακά σκάφη υψηλής ταχύτητας. Αυτή η καινοτομία του είναι μια απάντηση στις αρχικές προκλήσεις που έχουν εμποδίσει την ευρεία υιοθέτηση ηλεκτρικών, γρήγορων πλοίων μέχρι σήμερα. Γιατί η περιορισμένη εμβέλεια και οι αργές ταχύτητες λόγω της υπερβολικής κατανάλωσης ενέργειας, ήταν τα μέχρι τώρα προβλήματα.

Κατά τις πρώτες…πτήσεις του, το Candela P-12 επιβεβαίωσε την τελική του ταχύτητα των 30 κόμβων, ρεκόρ για τα ηλεκτρικά επιβατηγά πλοία. Με αυτονομία έως και 50 ναυτικά μίλια, είναι επίσης το πρώτο ηλεκτρικό πλοίο που μπορεί να καλύπτει τις περισσότερες ανάγκες ακτοπλοϊκών μεταφορών.

Οι δοκιμές επιβεβαίωσαν επίσης ότι μπορεί να εξαιρεθεί από τα σημερινά όρια ταχύτητας, καθώς στο πέρασμά του, ακόμη και σε πλήρη ταχύτητα, δεν επηρεάζει τις ακτές ούτε δημιουργεί πρόβλημα στις αποβάθρες και στα αγκυροβολημένα πλοία,

Οι θαλάσσιες μεταφορές αντιπροσωπεύουν το 3% των παγκόσμιων εκπομπών CO2, ποσοστό που προβλέπεται να αυξηθεί στο 13% τις επόμενες δεκαετίες εάν δεν ληφθούν μέτρα. Ως εκ τούτου, υπάρχουν μεγάλες ελπίδες στα ηλεκτρικά πλοία, με την αγορά ηλεκτρικών πλοίων να εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 31,48 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ έως το 3034.

Ωστόσο, η υιοθέτηση ηλεκτρικών σκαφών σήμερα είναι εξαιρετικά χαμηλή, ακόμη και σε αστικές και παράκτιες πλωτές οδούς, λόγω του υψηλού κόστους και της περιορισμένης απόδοσής τους.

Εκτός από το εύρος και την ταχύτητά του που αλλάζει το…παιχνίδι, το P-12 έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει παρόμοιο ή χαμηλότερο αρχικό κόστος απόκτησης σε σύγκριση με τα παραδοσιακά πλοία με κινητήρες εσωτερικής καύσης..

Με τιμή 1,7 εκατομμύρια ευρώ, η έκδοση Shuttle 30 θέσεων του P-12 έχει παρόμοιο κόστος με πλοία παρόμοιου μεγέθους, αλλά είναι σημαντικά φθηνότερο από άλλες ηλεκτρικές επιλογές.
Κάτι που σημαίνει ότι μια τέτοια επένδυση αποτελεί ένα κερδοφόρο…βήμα προς τους καθαρούς ωκεανούς.

Το κόστος για την κίνησή του είναι μειωμένο έως και 90% σε σύγκριση με τα πλοία που χρησιμοποιούν ντίζελ, ενώ και οι ηλεκτροκινητήρες απαιτούν ελάχιστη συντήρηση. Το Ρ12 πάντως έχει σχεδιαστεί για λειτουργία με μικρό πλήρωμα, γεγονός που μειώνει περαιτέρω το κόστος χρήσης.

Συνολικά, το P-12 αναμένεται να μειώσει το κόστος ανά επιβατικό χιλιόμετρο έως και 50%, επιτυγχάνοντας παρόμοια λειτουργική οικονομία ανά επιβάτη με ένα υβριδικό ηλεκτρικό λεωφορείο.

Το «ιπτάμενο δελφίνι» της Candela είναι ακόμα πρακτικό και ευέλικτο. Η επιβίβαση είναι γρήγορη και εύκολη μέσω μιας επεκτεινόμενης, αυτόματης ράμπας στην πλώρη, ρυθμιζόμενης για ελλιμενισμό σε διαφορετικά ύψη αποβάθρας από 0,3 έως 1,8 μέτρα. Αυτή η ευελιξία επιτρέπει στο P-12 να εξυπηρετεί πληθώρα διαδρομών παγκοσμίως χωρίς να χρειάζεται αλλαγές στην αποβάθρα.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ο χρόνος περιστροφής κάθε στάσης είναι μικρότερος από 2 λεπτά, ενώ για ακόμα πιο ευέλικτους ελιγμούς υπάρχει η δυνατότητα να κινείται και πλάγια όταν απαιτείται.

Μόλις… πετάξει το Ρ12, το ψηφιακό σύστημα ελέγχου αντισταθμίζει τα κύματα, τον πλευρικό άνεμο και το ρεύμα, ρυθμίζοντας τη γωνία προσβολής των υδροπτέρυγων 100 φορές ανά δευτερόλεπτο.

Έτσι, παρέχει μια ομαλή διαδρομή απαλλαγμένη από χτυπήματα που προκαλούν ναυτία στη θάλασσα. Αυτό το σύστημα, που θυμίζει τεχνολογία που συναντάμε στα σύγχρονα μαχητικά τζετ και έχει χρησιμοποιηθεί στα σκάφη αναψυχής της εταιρείας, τα C-7 και C-8.

Το P-12 είναι μια ευέλικτη πλατφόρμα που έχει σχεδιαστεί για να φιλοξενεί μια σειρά από περιπτώσεις χρήσης και πελάτες. Από τα μέσα μαζικής μεταφοράς έως τα ειδικά ιδιωτικά πλοία.

Διατίθεται σε τρεις παραλλαγές. Το P-12 Shuttle που χωράει 30 επιβάτες διαθέτοντας χώρο για ποδήλατα, καρότσια και αναπηρικά αμαξίδια και είναι ιδανικό για ως μέσο μαζικής μεταφοράς.

Η έκδοση Business διαθέτει ένα premium εσωτερικό με θέσεις για 12 έως 20 επιβάτες. Η εξαιρετικά προσαρμόσιμη έκδοση Voyager προσφέρει ευελιξία στην εσωτερική διακόσμηση, καθιστώντας τη ιδανική για υπηρεσίες VIP και ιδιωτικές μεταφορές γενικότερα.

Πιλοτικά, το Candela P-12 Shuttle πρόκειται να ενταχθεί στο δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών της Στοκχόλμης το 2024, μειώνοντας τη μετακίνηση από το κέντρο της πόλης στο προάστιο του Ekerο, από 55 σε 25 λεπτά.

Θα ξεπερνάει δηλαδή σε ταχύτητα τα αυτοκίνητα, τα λεωφορεία και τα υπάρχοντας πετρελαιοκίνητα οχηματαγωγά. Αυτό θα γίνει με την εξασφάλιση εξαίρεσης από τα όρια ταχύτητας που προαναφέραμε.

Κυριότερος στόχος του P-12 πάντως είναι να επιστρέψει το κοινό στις θαλάσσιες μετακινήσεις, χρησιμοποιώντας τις πλωτές οδούς ως πράσινους «αυτοκινητόδρομους», οι οποίοι όμως θα είναι και πιο γρήγοροι.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

VIDEO : LOTUS Elise με κινητήρα V8 από Hayabusa ανεβαίνει στο ευρωπαϊκό “Pikes Peak”

Δείτε μια LOTUS Elise με κινητήρα 430 ίππων προερχόμενο από SUZUKI Hayabusa, στη μεγαλύτερη και πιο συναρπαστική ανάβαση της Ευρώπης       Η ανάβαση από το Τρέντο...

Κ.Τ.Ε.Ο. : Ποια οχήματα περνούν από τεχνικό έλεγχο το 2024 – Ημερομηνίες

Δείτε μέχρι πότε πρέπει να επισκεφθούν τα Κ.Τ.Ε.Ο. τα καινούργια οχήματα και όσα μεταβιβάστηκαν πρόσφατα         Ο τεχνικός έλεγχος των οχημάτων, όλοι ξέρουμε ότι είναι υποχρεωτικός....

FERRARI 12 Cilindri : Αεροπορία εδάφους -Τιμή (video)

Η FERRARI 12 Cilindri είναι ένα μοντέλο που μας δείχνει ότι η εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας μπορεί να γίνεται χωρίς να ξεφεύγει από το αρχικό...

Νέα CUPRA Leon και Formentor : Σχεδιαστικό άλμα

Η CUPRA παρουσίασε τα ανανεωμένα Formentor και Leon, τα οποία έχουν επανασχεδιαστεί και βελτιωθεί με σκοπό να συνεχίσουν την επιτυχημένη πορεία των προκατόχων τους     Η...

HYUNDAI Bayon 2024 : «Έξυπνος» εκσυγχρονισμός – Τιμές

Νέα εμφάνιση, έξυπνα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας και ασφάλειας, αλλά και ανανεωμένο εσωτερικό με σύγχρονες τεχνολογίες διαθέτει πλέον το HYUNDAI Bayon     To HYUNDAI Bayon είναι ένα από...

MG EXE 181 με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο (video)

  Το ηλεκτρικό πρωτότυπο hypercar EXE181 της MG Motor, συνδέει το ένδοξο παρελθόν με το μέλλον της μάρκας, έχοντας ως κύριο στόχο να σπάσει τα...

NISSAN Concepts : Το μέλλον ξεκινά από την Κίνα (video)

Πρωτότυπα μοντέλα για όλες τις διαθέσεις, που θα καλύπτουν τις μελλοντικές ανάγκες κινητικότητας παρουσίασε η NISSAN στην Κίνα       Δεν υπάρχει πλέον εταιρεία που να προγραμματίζει...

VIDEO : Χαλαρωτικό οδοιπορικό στη Μαγιόρκα με Mustang Mach-E

  Καθίστε αναπαυτικά και χαλαρώστε, ταξιδεύοντας στην πανέμορφη Μαγιόρκα «οδηγώντας» μια αθόρυβη Mustang Mach-E     Το Ford Scenic Project, που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τον καταξιωμένο Βρετανό...