Ιδιαίτερα αισιόδοξος φαίνεται πως είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου VW με το μέλλον της ηλεκτρικής κινητικότητας.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας
Ψηφιακή ενημέρωση για τις παραβάσεις των οδηγών
Ημερολόγιο Pirelli 2025: Ανανέωση και Αποκάλυψη (video)
Του Νίκου Μιχαλόπουλου
Ο Herbert Diess, ωστόσο, πιστεύει ότι «τα αρνητικά σενάρια που αρκετές φορές φημολογούνται είναι υπερβολικά». Σε συνέντευξή του στο γερμανικό πρακτορείο Dpa, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volkswagen προσπάθησε να διαλύσει τις ανησυχίες που προκάλεσαν πολιτικοί και συνδικαλιστές σχετικά με τις συνέπειες που θα αντιμετωπίσει ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Μεγάλες ευκαιρίες.
Ο Ντις δεν απέρριψε τους φόβους, αλλά εστίασε με την ομιλία του στις ευκαιρίες που θα ανοίξουν στο μέλλον του αυτοκινήτου χάρη στα προγράμματα ψηφιοποίησης των οχημάτων και στις διαδικασίες παραγωγής. Επίσης για αυτόν τον λόγο, για το κορυφαίο στέλεχος είναι απαραίτητο να αποφευχθεί μια “δραματοποίηση” των συνεπειών για το εργατικό δυναμικό.
Η μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα θα επιφέρει μια σειρά σημαντικών επιπτώσεων στην αυτοκινητοβιομηχανία, ιδιαίτερα στην απασχόληση.
«Θα παραμείνουμε κατασκευαστής αυτοκινήτων ακόμη για πολλές δεκαετίες. Για να κατασκευάσουμε πολλά αυτοκίνητα, θα χρειαστούμε πολλά άτομα στις γραμμές παραγωγής. Τουλάχιστον έως το 2030 πολλοί εργαζόμενοι θα πραγματοποιούν δραστηριότητες παρόμοιες με αυτές του σήμερα.
Ίσως θα είναι πιο αυτοματοποιημένες, αλλά ουσιαστικά οι κατασκευαστικές δραστηριότητες δεν θα εξαφανιστούν», δήλωσε ο Ντις. Σε κάθε περίπτωση, η ανάπτυξη μεγαλύτερων δεξιοτήτων πληροφορικής θα συνεπάγεται μια σειρά από σημαντικές και βαθιές αλλαγές στην Volkswagen και στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας γενικότερα.
«Θα αναπτυχθούμε στον τομέα του λογισμικού με νέους υπαλλήλους. Ωστόσο, σε αντίθεση με άλλες βιομηχανίες, η αλλαγή στην αυτοκινητοβιομηχανία διαρκεί πολύ. Για εμάς, δύο κύκλοι ζωής ενός μοντέλου εκτιμάται στα 15 χρόνια».
Υπερτιμημένες αλλαγές.
Το μέγεθος του ομίλου Volkswagen θα μπορούσε να επιβραδύνει την προσαρμογή του στο νέο πλαίσιο της αγοράς, αλλά ακόμη και σε αυτή την περίπτωση ο Ντις απομακρύνει κάθε ανησυχία: «Εάν συνεχίσουμε να ακολουθούμε έναν θετικό δρόμο, μπορούμε να σώσουμε με ασφάλεια τις περισσότερες από τις θέσεις εργασίας και τις περιοχές δραστηριοποίησης».
Ως εκ τούτου, ο κατασκευαστής που εδρεύει στη Βόλφσμπουργκ θα μπορεί να προσαρμόσει το μοντέλο λειτουργίας του στις αλλαγές που συμβαίνουν και το ίδιο θα συμβεί και με τους προμηθευτές του.
«Το 70% περνά από αυτόν τον μετασχηματισμό ανεπηρέαστο επειδή τα καθίσματα παραμένουν καθίσματα, το ατσάλι παραμένει ατσάλι., οι τροχοί παραμένουν τροχοί και τα φρένα παραμένουν φρένα».
Η κατάσταση είναι αρκετά διαφορετική για τους κινητήρες «αλλά και σε αυτόν τον τομέα η αλλαγή είναι υπερεκτιμημένη γιατί ήδη σήμερα δεν είναι ο τομέας με τη μεγαλύτερη απασχόληση εργαζομένων», δήλωσε ο Ντις.
«Σε εμάς, ένας κινητήρας έχει χρόνο παραγωγής περίπου μία ώρα, έναντι 20-30 για ολόκληρο το όχημα». Σύμφωνα με τον CEO, το ερώτημα για τα επόμενα χρόνια, ωστόσο, είναι άλλο «Θα παραμείνουμε ανταγωνιστικοί απέναντι σε νέους ανταγωνιστές όπως οι ασιατικοί κατασκευαστές;»