Η τεχνητή νοημοσύνη συνεργάζεται με την αυτόνομη οδήγηση με αποτέλεσμα μια MASERATI, χωρίς οδηγό, να κάνει παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας.
Το…κυνήγι των ρεκόρ ταχύτητας ανέκαθεν ήταν στόχος των εταιρειών που κατασκευάζουν αυτοκίνητα επιδόσεων. Στην επίτευξη των ρεκόρ, εκτός από τις δυνατότητες των μοντέλων, σημαντικό ρόλο παίζουν και οι ικανότητες των οδηγών.
Στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης όμως, αλλά και της αυτόνομης οδήγησης, τα δεδομένα αλλάζουν. Αλλά και οι στόχοι. Έτσι, η MASERATI, συνεργάστηκε με το Indy Autonomous Challenge (IAC) και το Politecnico di Milano. Το μεγαλύτερο επιστημονικό και τεχνολογικό πανεπιστήμιο της Ιταλίας. Στόχος τους ήταν να καταρρίψουν το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας, αλλά με ένα αυτοκίνητο…χωρίς οδηγό. Και τα κατάφεραν.
Στο 4,5 χιλιομέτρων διάδρομο προσγειώσεων του διαστημικού κέντρου Κένεντι, στο ακρωτήριο Κανάβεραλ της Φλόριντα, μια MASERATI MC20 Coupe κατάφερε να αναπτύξει ταχύτητα 318 χλμ./ώρα. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν είχε οδηγό, αλλά ήταν καθοδηγούμενο από την τεχνητή νοημοσύνη. Ήταν δηλαδή τροποποιημένο για να λειτουργεί αυτόνομα χωρίς άνθρωπο οδηγό.
Το προηγούμενο ρεκόρ ταχύτητας για αυτόνομο αυτοκίνητο 310,2 χλμ./ώρα και είχε επιτευχθεί το 2022 με ένα αγωνιστικό IAC AV-21.
Η MASERATI MC20 Coupe του Indy Autonomous Challenge, οδηγούμενη από ένα … Robo-οδηγό, κατείχε στο παρελθόν το ρεκόρ του ταχύτερου αυτόνομου αυτοκινήτου παραγωγής, φτάνοντας τα 285 χλμ./ώρα στην πίστα του Στρατιωτικού Αεροδρομίου Πιατσέντζα τον Νοέμβριο του 2024.
Το επίτευγμα αυτό φυσικά αντιπροσωπεύει ένα τεράστιο άλμα προς στην ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης σε υψηλές ταχύτητες. Με την ανάπτυξη του λογισμικού προγράμματος οδήγησης AI, που στη συγκεκριμένη περίπτωση έγινε από την ομάδα PoliMOVE-MSU. Που ανήκει στο τμήμα επιδόσεων της AIDA (Artificial Intelligence Driving Autonomous of Politecnico di Milano).
Ο στόχος αυτών των δοκιμών είναι η αξιολόγηση της συμπεριφοράς των συστημάτων συστήματα τεχνητής νοημοσύνης σε ακραίες συνθήκες. Γιατί ξεπερνώντας τα όρια της αυτόνομης οδήγησης, σε ελεγχόμενα περιβάλλοντα χωρίς άνθρωπο οδηγό, αξιολογούνται η σταθερότητα, η στιβαρότητα και ο χρόνος αντίδρασης του AI. Ενισχύοντας τελικά την ασφάλεια σε καταστάσεις αστικής κινητικότητας με χαμηλότερες φυσικά ταχύτητες.