Στα τέλη της δεκαετίας του 80, οι νεαροί μηχανικοί της Porsche Michael Hölscher, (Project Manager Development) και Michael Mönig, (Prototype Management), βρέθηκαν μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη και ταυτόχρονα πρόκληση: Να εργαστούν στην ανάπτυξη και κατασκευή μιας … Mercedes.
H Porsche μόλις είχε κερδίσει από την τότε Daimler-Benz AG, το συμβόλαιο κατασκευής ενός sport sedan, βασισμένου στην περίφημη W124, αυτοκίνητο που θα έμενε γνωστό στην ιστορία ως Mercedes 500 E.
Για την Porsche, η συνεργασία αυτή ήταν μια σοβαρή οικονομική ανάσα – σε μια εποχή δύσκολη οικονομικά- για την Mercedes μια ευκαιρία να αποκτήσει ένα τετράθυρο, μεγάλο σε διαστάσεις sport αυτοκίνητο με εκπληκτικές για την εποχή του επιδόσεις.
Η Porsche δημιούργησε μια αλυσίδα συνεργασίας με την Mercedes για την 500 E, όπου ιδέες, blue prints, και αρχικά ανταλλακτικά πηγαινοέρχονταν ανάμεσα στις δυο εταιρείες έως ότου η 500 E γίνει πρωτότυπο και κατόπιν αυτοκίνητο παραγωγής.
Από το 1988 ως το το φθινόπωρο του 1990 που το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε επίσημα στην έκθεση του Παρισιού, οι δυο μηχανικοί, πέρασαν ατέλειωτες ώρες προκειμένου να πετύχουν το αποτέλεσμα που ήθελαν.
Η 500 Ε, είχε το τετράθυρο αμάξωμα της 124 – λίγο φαρδύτερο και μακρύτερο- έναν πεντάλιτρο V8 κινητήρα από την Mercedes SL, απόδοσης 326 ίππων ή 240 kW, αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων, και θηριώδη ροπή στέψης 480 Νm.
Η τελική σταμάταγε λόγω κόφτη στα 250 χλμ/ώρα.
Πολυτελής, με απίστευτα ουδέτερη οδική συμπεριφορά και κορυφαίες επιδόσεις η 500 E, ως το 1995 είχε πουλήσει 10,479 αντίτυπα – η Porsche έφτιαχνε 10 κάθε μέρα και λόγω ζήτησης λίγο αργότερα 20.
Σήμερα, τριάντα χρόνια αργότερα, οι συνταξιούχοι πλέον μηχανικοί που την δημιούργησαν, είχαν την ευκαιρία να την οδηγήσουν ξανά, να δουν και πάλι το παιδί που οι ο ίδιοι δημιούργησαν εν γνώσει τους ότι θα το μεγαλώσουν άλλοι.
Η μαύρη Mercedes 500 E των φωτογραφιών, ανήκει στο Porsche Museum.
πηγή: Porsche