Είπαμε για τους νικητές αξίζει όμως να μιλήσουμε και για τα αυτοκίνητα που για διαφορετικούς λόγους το καθένα μας άφησαν αυτόν τον μάταιο κόσμο για να πάνε στο γκαράζ του παραδείσου. Ας θυμηθούμε ποια μοντέλα σταμάτησαν να παράγονται το 2017.
Ας αρχίσουμε από τα πιο επώδυνα, με τον ερχομό της νέας twin-turbo AMG V8 Vantage ήταν αναμενόμενη η απόσυρση της ομορφιάς που μας συντρόφευε όλα αυτά τα χρόνια με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα V12, 5.9 λίτρων ο οποίος μέσω του 7τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου κατάφερνε να ξεπεράσει τα 320 χλμ./ώρα. Ήταν της εποχής των μικρών sports car με τους τεράστιους κινητήρες.
Δεν ήταν μόνο το V8 Holden που άφησε τα πάτρια εδάφη της Αυστραλίας αλλά μαζί του και σχεδόν ολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία της ηπείρου. Το τέλος ήταν λυπηρό και το θηριώδης αγριεμένο VXR8 GTS-R θα μείνει στις μνήμες των απανταχού Mad Max.
Suzuki Swift Sport
Το τελευταίο hot hatchback εξαφανίστηκε ήσυχα το 2017, κάνοντας χώρο για το νέο 1.4 λίτρα turbo με ίδια ιπποδύναμη αλλά περισσότερη ροπή και λιγότερα κιλά.
Τέλος και για το καλύτερο μικρό hot hatchback. Το Fiesta ST ήταν ασύμφορο οπότε έπρεπε αν βρεθεί ολοκληρωτική λύση. Η αλλαγή έγινε με το ήσυχο, 3κύλινδρο που όμως είναι άκρως διασκεδαστικό στην οδήγησή του.
Το νέο Discovery είναι εκπληκτικά ικανό μηχάνημα αν και του λείπει στυλ αφού μοιάζει να έγινε copy/paste με το τεράστιο Range Rover. Το παλιό ήταν πιο βαρύ, πιο διψασμένο ίσως χειρότερο σαν αυτοκίνητο αλλά θα λείψει σε πολλούς. RIP Land Rover Disco.
Η Citroen φρεσκάρισε το C4 Cactus και κατάφερε να μας μπερδέψει σχεδιαστικά. Τι να σκεφτόντουσαν άραγε οι σχεδιαστές της Citroen? Εκεί που έγινε κατανοητή η σχεδίαση του cactus αλλάξανε ρότα προς άλλη κατεύθυνση. Merde όπως θα έλεγαν οι Γάλλοι.
Μετά από την καταστροφική αλλαγή του γρήγορου Impreza σε ένα ομολογουμένως αμφιλεγόμενο hatchback, η Subaru έκανε στροφή 180 μοιρών με το WRX STI δίνοντας μας ένα αυτοκίνητο 4Χ4 saloon με κινητήρα boxer χωρίς το όνομα Impreza που λειτούργησε για λίγο, ξέμεινε όμως αφού η τεχνολογία προχώρησε αφήνοντάς το να μοιάζει με ρεπλίκα της δεκαετίας του 1990.
Στις 31 Αυγούστου η τρίτη γενιά Viper, ένα είδωλο της αυτοκινητοβιομηχανίας των Η.Π.Α. έφυγε από την ζωή. Οι ελάχιστες πωλήσεις του V10, θηρίου των 8.3 λίτρων αναγκασαν να του κάνουν «ευθανασία» μετά από 25 χρόνια παρουσίας και αναγνώρισης.