Porsche Mission E: Τί να περιμένουμε και σύντομα…

Κοινοποίησε το άρθρο

Λεπτομέρειες που αφορούν στην παραγωγή της πολύ-αναμενόμενης αμιγώς ηλεκτροκίνητης Porsche ψηλών επιδόσεων δόθηκαν στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στην Γενεύη. H παραγωγή της Mission E ξεκινά το 2019 και ξέρουμε πως θα είναι όχι μόνο όμορφη αλλά και εξαιρετικά γρήγορη.

Απόδοση

Επίσημα η Porsche ανακοίνωσε πως η Ε θα καταφέρνει τα 0-100 σε λιγότερο από 3.5 δευτερόλεπτα ενώ τα 200 θα μπορεί να τα «πιάσει» σε λιγότερο από 12 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα θα είναι πάνω από 250 χλμ./ώρα, εννοώντας πως δεν θα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη. Οι χρόνοι της επιτάχυνσης θα επαναλαμβάνονται σε τακτά διαστήματα ακόμα και όταν αρχίσει να μειώνεται η ενέργεια της μπαταρίας και αυτό είναι «πηχτή» στην Tesla που στο Model S μπορεί να κάνει τους αναγραφόμενους χρόνους μόνο όταν η μπαταρία είναι 100% φορτισμένη. Το πολύ σημαντικό ζήτημα που αφορά στην θερμοκρασία λύνεται με την υδρόψυκτη μπαταρία τεχνολογία που χρησιμοποιούν και άλλοι κατασκευαστές.

Διαβάστε:

Η Porsche Mission E δοκιμάζεται…

Φρένα

Η επιβράδυνση θα είναι εξαιρετική προμηνύει ο Weckbach καθώς θα αναλαμβάνει το συγκεκριμένο έργο ένας υπολογιστής ο οποίος θα υπολογίζει και θα αποφασίζει πότε και σε πιο βαθμό θα επιβραδύνουν οι δίσκοι. Με μπαταρία  800 volt που μπορεί να φορτιστεί έως και 350kW η επιβράδυνση μπορεί να είναι τρομακτική σε σημείο που σε ψηλές ταχύτητες μπορεί να μην χρειαστεί να επέμβουν καν οι δίσκοι αλλά η επιβράδυνση να γίνει μόνο με το πίσω  ABS.

Θόρυβος

Για τους λάτρεις των  Porsche η επιτάχυνση συνοδεύεται με ένα γλυκό χαρακτηριστικό ήχο, στην Mission E δεν μπορεί να υπάρξει αφού δεν υπάρχει κινητήρας  αλλά το αφεντικό της  Porsche R&D Michael Steiner λέει πως «πρέπει να υπάρχει θόρυβος έστω ένας ελάχιστος. Προφανώς όχι ένας V8 ή 6κύλινδρος, τους οποίους θα μπορούσαμε να συνθέσουμε αλλά αυτό θα ήταν μάλλον χαζό,  έτσι ο ήχος θα είναι ανάλογος με την τεχνολογία».

 

Διαβάστε:

H τεχνολογία φόρτισης της Porsche

 

Φόρτιση

Δεκαπέντε λεπτά. Τόσο χρόνο χρειάζεται η  Mission E, στον κατάλληλο φορτιστή, για να φτάσει από το 0 στο 80%. Ως το 2020 θα υπάρχει ένα δίκτυο τέτοιων φορτιστών σε όλη την Ευρώπη που δεν θα απέχουν περισσότερο από 120 χιλιόμετρα μεταξύ τους. Η επένδυση γίνετε σε συνεργασία με την Mercedes, BMW, Ford και  Audi αλλά μόνο αν συνδεθεί με φορτιστή της  Porsche θα πάρει το σύνολο των  800V για τα 350kW που χρειάζονται για την πολύ γρήγορη 15λέπτη φόρτιση και αυτό διότι η  Porsche θα έχει στο αυτοκίνητο ηλεκτρονικά και συστήματα ψύξης που θα μπορούν να αντιμετωπίσουν τις ψηλές θερμοκρασίες. Αυτοί οι φορτιστές θα υπάρχουν και σε όλες τις αντιπροσωπείες αλλά θα παράγουν ρεύμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Για την πληρωμή θα χρειάζεται μια ειδική κάρτα με προοπτική στο μέλλον να έχει κάθε αυτοκίνητο την δική του ηλεκτρονική ταυτότητα και ο λογαριασμός φόρτισης να είναι μηνιαίως.

Αυτονομία

Τα χαρτιά λένε 500 χιλιόμετρα αλλά αυτή αφορά τον κύκλο NEDC. Στον πραγματικό κόσμο θα είναι πολύ λιγότερο ίσως 350 χιλιόμετρα για κίνηση στον αυτοκινητόδρομο. Με το 80% της φόρτισης η αυτονομία θα είναι  περίπου 280 χιλιόμετρα που σημαίνει πως ο προγραμματισμός θα πρέπει αν είναι ακριβής αν δεν θέλει ο οδηγός να βρεθεί προ εκπλήξεων.

Αναβάθμιση

Ο Weckbach λέει πως η Porsche θα προσφέρει διαδικτυακά  αναβαθμίσεις του λογισμικού και θα προσφέρει την αλλαγή μπαταρίας όταν βγουν καλύτερες.

 

Διαβάστε:

6 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτρική κινητικότητα έως το 2022 από την Porsche

 

Εμφάνιση

Ξεχάστε το σασί και το αμάξωμα του πρωτότυπου. Το πρώτο Mission E που θα λανσαριστεί  θα είναι χαμηλό και λείας σχεδίασης όπως το πρώτο concept του Σεπτεμβρίου 2015. Εμφανισιακά θα είναι όπως το Cross Turismo ή μια πολύ χαμηλή Panamera σε έκδοση Sport Turismo.

Εσωτερικό

Όλοι οι διακόπτες θα είναι γυάλινοι αφής που σημαίνει τέλος στα κουλουράκια ή τα ντόνατς καθώς όχι μόνο δεν θα λειτουργεί τίποτα με λερωμένα δάχτυλα αλλά θα χαθεί και η μινιμαλιστική μαγεία.

Βάρος

Δεν ανακοινώθηκε, ο  Weckbach είπε μόνο πως η κατασκευή θα είναι από αλουμίνιο, μαγνήσιο και ατσάλι υψηλής αντοχής όπως η 911, που παραδόξως είναι πιο ελαφριά από αυτοκίνητα κατασκευής μόνο από αλουμίνιο.

Εκδόσεις

500 εκ. € θα χρησιμοποιηθούν για την εξέλιξη διαφόρων εκδόσεων και παραγώγων της Mission E, για παράδειγμα η Mission E Cross Turismo είναι πολύ κοντά στη  παραγωγή.