Μέσα σε μία 20ετία, το Yaris έγινε το σημαντικότερο μοντέλο της Toyota στην Ευρώπη, αυξάνοντας σταθερά τόσο τον όγκο πωλήσεων όσο και το μερίδιό του στην αγορά. Το 2019 κατέγραψε περίπου 224.000 πωλήσεις και απέσπασε το 7,6% της κατηγορίας B, ποσοστό που το ανέδειξε σε best-seller της Toyota στη Γηραιά ήπειρο, συγκεντρώνοντας πάνω από το 22% στις ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων.
Το νέο Yaris κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της πόλης Onnaing της Toyota Motor Manufacturing France, κοντά στην Valenciennes, όπου έχουν επενδυθεί 300 εκατομμύρια ευρώ για την παραγωγή μοντέλων TNGA. Ο κινητήρας 1.5L Hybrid Dynamic Force και το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κατασκευάζονται από την Toyota Motor Manufacturing Poland.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
«Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα: Οι διεκδικητές του τίτλου
LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας
Ψηφιακή ενημέρωση για τις παραβάσεις των οδηγών
Ενώ πολλά μοντέλα της κατηγορίας B έχουν γίνει σταδιακά μεγαλύτερα σε μήκος, το νέο Yaris είναι μικρότερο από το τρέχον μοντέλο. Ωστόσο, αν και το συνολικό μήκος έχει μειωθεί (3.945mm έναντι 3.950), το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 50 mm, δημιουργώντας πρόσθετο χώρο στη καμπίνα.
Η πλατφόρμα GA-B επιτρέπει μία συνολική μείωση ύψους κατά 40 mm, ενώ μία αύξηση στο πλάτος του αυτοκινήτου κατά 50 mm και επιπλέον 57 mm στο μετατρόχιο συνεισφέρουν στο χαμηλό, φαρδύ και δυναμικό στήσιμο.
Οι εμπρός και πίσω πρόβολοι έχουν μειωθεί επίσης, αφαιρώντας 10 mm από τον εμπρός (800 mm) και 45 mm από τον πίσω (580 mm), τονίζοντας περαιτέρω τις συμπαγείς διαστάσεις και πετυχαίνοντας μία κορυφαία ακτίνα στροφής, ιδανική για δρόμους πόλεων και ελιγμούς στάθμευσης.
Το εσωτερικό αντανακλά τη φιλοσοφία “less is more”. Είναι ένας χώρος έξυπνα σχεδιασμένος, με προσλαμβάνουσα ποιότητα και αίσθηση ευρυχωρίας μοντέλου μιας ανώτερης κατηγορίας.
Για το cockpit, το μότο είναι “μάτια στο δρόμο, χέρια στο τιμόνι” με τη διάταξη των ενδείξεων και των χειριστηρίων άριστα οργανωμένη, ώστε ο οδηγός να είναι συγκεντρωμένος στο δρόμο και πάντα ενήμερος για τα κυριότερα δεδομένα του αυτοκινήτου, με ελάχιστη διάσταση της προσοχής και βέλτιστη σφαιρική ορατότητα.
Το νέο Yaris χρησιμοποιεί την τέταρτη γενιά υβριδικής τεχνολογίας Toyota και λανσάρει νέα εξαρτήματα που σχεδιάστηκαν για να είναι συμπαγή, ελαφρά και αποδοτικά. Επίσης εφοδιάζει το αυτοκίνητο με τον πρώτο κινητήρα TNGA.
Οι αμιγώς ηλεκτρικές ικανότητες του αυτοκινήτου έχουν επίσης αλλάξει: το όχημα μπορεί να αναπτύσσει ταχύτητα έως 130 km/h και η ηλεκτρική αυτονομία του σε συνθήκες πόλης έχει αυξηθεί. Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές μπορούν να απολαμβάνουν πολλά από τα οφέλη ενός ηλεκτρικού μοντέλου με μπαταρία, αλλά με χαμηλότερη τιμή και χωρίς το άγχος επαναφόρτισης της μπαταρίας.
Οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί στα 64 g/km και στο μικτό κύκλο , η κατανάλωση καυσίμου είναι 2,9 l/100/km, βελτίωση 20%.
Το νέο Yaris διατίθεται με ένα βενζινοκινητήρα 1.5L που συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή W-CVT με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση και ευρεία κλιμάκωση (Wide range). Είναι ουσιαστικά παρόμοιο με τη νέα μονάδα του υβριδικού συστήματος. Συγκριτικά με τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες μικρού κυβισμού του ανταγωνισμού, προσφέρει εξαιρετικές τιμές εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης.
Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0L, παρόμοιος με αυτόν της προηγούμενης γενιάς Yaris, είναι ο entry level κινητήρας για τη νέα γενιά Yaris.