Ford Fiesta ST με 200 ίππους και μπλοκέ διαφορικό

Κοινοποίησε το άρθρο

Η Ford αποκάλυψε περισσότερες λεπτομέρειες για τις προηγμένες τεχνολογίες που υπόσχονται την πιο συναρπαστική και απολαυστική οδηγική εμπειρία στην ιστορία του Fiesta ST.

Πέρσι, η Ford παρουσίασε το νέο Fiesta ST, με ένα νέο, τρικύλινδρο, 1.5L EcoBoost κινητήρα 200 ίππων και για πρώτη φορά επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes) που επιτρέπουν τη διαμόρφωση του κινητήρα, του συστήματος διεύθυνσης και των συστημάτων ελέγχου ευστάθειας σύμφωνα με τις ρυθμίσεις Normal, Sport και Track – μεταβάλλοντας το χαρακτήρα του οχήματος από ένα ευέλικτο, καθημερινό hatchback σε ένα ιδιαίτερα σπορ αυτοκίνητο, με το πάτημα ενός μπουτόν.

Προϊόν εξέλιξης της Ford Performance, συνδυάζει καθημερινή χρηστικότητα και οικονομία σε συνδυασμό με μία συναρπαστική οδηγική εμπειρία που υποστηρίζει τους άπειρους και ανταμείβει τους έμπειρους οδηγούς. Η νέα έκδοση του δημοφιλούς hot-hatch της Ford θα κυκλοφορήσει φέτος την άνοιξη.

 

Αξιόπιστη πρόσφυση

Η τρίτη γενιά Fiesta ST είναι η πρώτη που θα διατίθεται με ένα προαιρετικό μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD) της Quaife, με σκοπό τη βελτιστοποίηση της ελκτικής πρόσφυσης και καλύτερο στρίψιμο – προσφέροντας κυρίως αυξημένη πρόσφυση στην έξοδο των στροφών.

Το μηχανικό διαφορικό περιορίζει τη ροπή στον τροχό με τη λιγότερη πρόσφυση – για παράδειγμα, στον εσωτερικό τροχό μέσα σε μία στροφή – προκειμένου να μειώσει την ολίσθηση και να αυξήσει τη ροπή στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση, αξιοποιώντας πλήρως τις δυνατότητες του κινητήρα.

Το διαφορικό της Quaife είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί σε συνδυασμό με το αναβαθμισμένο σύστημα Torque Vectoring Control της Ford που βελτιώνει το κράτημα και μειώνει την υποστροφή, εφαρμόζοντας πίεση πέδησης στον εσωτερικό τροχό, όταν το όχημα στρίβει.

Η ισορροπία μεταξύ των δύο συστημάτων έχει ρυθμιστεί από τους μηχανικούς της Ford Performance ώστε να επιτυγχάνεται βέλτιστη πρόσφυση στις στεγνές επιφάνειες και ομαλή συμπεριφορά στις βρεγμένες.

 

Οι απόλυτες επιδόσεις κατά την εκκίνηση από στάση

Έχοντας εξελιχθεί με την προοπτική να χρησιμοποιείται μόνο στην πίστα, το προαιρετικό Launch control θα προσφέρει στους οδηγούς του νέου Fiesta ST μέγιστη ικανοποίηση με τις αξιόπιστες, γρήγορες εκκινήσεις από στάση.

Απλό στη χρήση, οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν το Launch Control από τα χειριστήρια στο τιμόνι, με ενεργοποίηση μιας ειδικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων 4,2 ιντσών. Κρατώντας το γκάζι τέρμα πατημένο, το σύστημα διατηρεί τις στροφές στο κόκκινο ενώ ενεργοποιείται μία ένδειξη ότι το αυτοκίνητο είναι έτοιμο για εκκίνηση.

Αφήνοντας τελείως το συμπλέκτη, επιτυγχάνεται μία βελτιστοποιημένη εκκίνηση από στάση με τα συστήματα electronic stability control (ESC), traction control, Torque Vectoring Control και Torque Steer Compensation να διαχειρίζονται την καμπύλη ισχύος και ροπής.

Επιλέξιμα Προφίλ Οδήγησης (Drive Modes) προσδίδουν ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία στο νέο Fiesta ST, επιτρέποντας στους οδηγούς να βελτιστοποιούν την οδηγική εμπειρία ανάλογα με τον τύπο της διαδρομής, από την καθημερινή οδήγηση στο σχολείο μέχρι την αγωνιστική πίστα:

  • Σε Normal mode, η χαρτογράφηση του κινητήρα, ο έλεγχος πρόσφυσης, ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας (ESC), η ενεργή πεταλούδα ελέγχου στην εξάτμηση και το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση (EPAS) είναι διαμορφωμένα για να προσφέρουν φυσική απόκριση και αίσθηση
  • Σε Sport mode, η χαρτογράφηση του κινητήρα και το πεντάλ του γκαζιού προσφέρουν αυξημένη απόκριση κινητήρα, ενώ οι ρυθμίσεις του EPAS είναι προσαρμοσμένες για περισσότερη πληροφόρηση και καλύτερο έλεγχο κατά τη γρήγορη οδήγηση. Η ενεργή πεταλούδα ελέγχου στην εξάτμιση ανοίγει για να επιτείνει τη σπορ χροιά της εξάτμισης
  • Σε Track mode, όλα τα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος είναι ρυθμισμένα για τους ταχύτερους δυνατούς χρόνους στην πίστα, ο έλεγχος πρόσφυσης απενεργοποιείται και οι παρεμβάσεις ESC επιτρέπουν έντονες πλαγιολισθήσεις για οδήγηση στο όριο

Περισσότερη ισχύς, περισσότερες επιλογές

Ο νέος κινητήρας 1.5L EcoBoost της Ford χρησιμοποιεί υπερσυμπίεση, ψεκασμό καυσίμου υψηλής πίεσης, Twin-independent Variable Cam Timing και αρχιτεκτονική τριών κυλίνδρων για να αποδίδει 200 ίππους στις 6.000 rpm, και ροπή 290 Nm από τις 1.600 έως τις 4.000 rpm, για επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,5 δεύτερα και τελική ταχύτητα 232 km/h.

Ένας νέος συνδυασμός ψεκασμού καυσίμου στον αυλό και άμεσου ψεκασμού συνεργάζεται με την πρωτοποριακή τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford, πετυχαίνοντας βελτίωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 κατά 11% σύμφωνα με στοιχεία της Ford, συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Fiesta ST200.*

 Το νέο Fiesta ST θα διατίθεται από το λανσάρισμα σε τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις με σπορ εξωτερικό στυλ ST και στάνταρ ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών ή προαιρετικές 18 ιντσών, αλλά και εκδόσεις εξοπλισμού ST-1, ST-2 και ST-3.

Ένα στάνταρ σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 με οθόνη 6,5 ιντσών ή προαιρετική 8 ιντσών θα επιτρέπει στους οδηγούς του  Fiesta ST να ελέγχουν τις λειτουργίες των συστημάτων ήχου, πλοήγησης και συνδεδεμένων smartphones χρησιμοποιώντας απλές φωνητικές εντολές στην καθομιλουμένη. Επίσης το υψηλής ποιότητας B&O PLAY Sound System υπόσχεται high-end εμπειρία ήχου.

Οι στάνταρ τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού περιλαμβάνουν Lane Keeping Aid, Lane Keeping Alert και cruise control με ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας, ενώ διατίθενται επίσης χαρακτηριστικά όπως καθαριστήρες με αισθητήρα βροχής, αυτόματοι προβολείς, αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων και Traffic Sign Recognition.

Mάθε λεπτομέρειες στο www.ford.gr