H VW μας βάζει στη… πρίζα !

Κοινοποίησε το άρθρο

H Kosmocar, η εισαγωγική εταιρεία των αυτοκινήτων VW, δείχνει να επενδύει στο μέλλον και στις νέες τεχνολογίες.

Τα ηλεκτροκίνητα κερδίζουν συνεχώς μερίδιο αγοράς σε ευρωπαϊκό επίπεδο και αυτό αποτυπώνεται στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της περυσινής χρονιάς. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, το 2015 πουλήθηκαν 186.170 αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους ρεύμα, όταν το 2014 το νούμερο αυτό ήταν στις 92.455 μονάδες.

Όπως φαίνεται ξεκάθαρα, η Ευρώπη πάει… καλά, ωστόσο δεν ισχύει το ίδιο και στην ελληνική αγορά, όπου το 2015 ταξινομήθηκαν μόλις 67 ηλεκτρικά οχήματα. Η χαμηλή ζήτηση οφείλεται σε διάφορες παραμέτρους, όπως είναι η υψηλή φορολογία, η γενικότερη οικονομική κατάσταση, τα κίνητρα και οι υποδομές που δεν… υπάρχουν.

διαβάστε επίσης: Εβδομάδα Ηλεκτροκίνησης Volkswagen

 GK 0007

Η τεχνολογία όμως τρέχει και οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες να ακολουθούν τις εξελίξεις, ασχέτως αν στην Ελλάδα τα πράγματα μένουν στάσιμα.
Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η
Kosmocar, ξεκίνησε ήδη τη διάθεση τεσσάρων μοντέλων της που έχουν τη δυνατότητα μετακίνησης με ρεύμα. Πρόκειται για τα αμιγώς ηλεκτρικά e-up! και e-Golf, αλλά και τα λεγόμενα plug in hybrid (αυτά που χρησιμοποιούν βενζίνη, μπορούν να κινηθούν αμιγώς ηλεκτρικά και μπαίνουν στην πρίζα) Golf GTE και Passat GTE.

Στις δύο πρώτες περιπτώσεις (e-Golf και e-up) τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν αποκλειστικά και μόνο ρεύμα.

 GK 0010

Δηλαδή ο ιδιοκτήτης τους φορτίζει τις μπαταρίες από μια κοινή πρίζα και έχει τη δυνατότητα να καλύψει διαδρομές από 160 έως 190 χιλιόμετρα (εργοστασιακά νούμερα) για τα Up και Golf αντίστοιχα. Πρόκειται για δύο περιπτώσεις που είναι ιδανικές για μετακινήσεις εντός πόλης. Σημαντικό στοιχείο, το κόστος μετακινήσεων που κυμαίνεται σε περίπου 2,5 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ στα αρνητικά είναι η υψηλή τιμή πώλησης.


Τα μοντέλα Golf GTE και Passat GTE είναι τεχνολογίας plug in hybrid. Με λίγα λόγια εφοδιάζονται με κινητήρα εσωτερικής καύσης και με μπαταρίες.

Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 50 χιλιόμετρα, ενώ αμέσως μετά ενεργοποιείται ο βενζινοκινητήρας.

 GK 0024

Δηλαδή μπορεί να καταναλώνει μόνο… ρεύμα για τις καθημερινές του μετακινήσεις και όταν θέλει να βγει εκτός πόλης, να μην έχει το άγχος της αυτονομίας. Επιπλέον, η κίνηση μπορεί να γίνεται και συνδυαστικά.

Στα παραπάνω τέσσερα μοντέλα τα πλεονεκτήματα αφορούν τόσο στο χαμηλός κόστος χρήσης στις μετακινήσεις όσο και στις μηδενικές εκπομπές ρύπων. Όμως, υπάρχει και η άλλη πλευρά, που έχει να κάνει με την υψηλή τιμή πώλησης και της αυτονομίας που αφορά στα αμιγώς ηλεκτρικά. Ακόμη ένα σημαντικό αρνητικό στοιχείο έχει να κάνει με τον χώρο φόρτισης, καθώς στην Ελλάδα οι υποδομές είναι σχεδόν ανύπαρκτες και αφορούν μόνο ιδιωτικές πρωτοβουλίες.

Αυτό σημαίνει πως για να έχει κάποιος στην κατοχή του ηλεκτρικό όχημα θα πρέπει να διαθέτει και γκαράζ προκειμένου να φορτίζει τις μπαταρίες (είναι δύσκολο να βγάζει… μπαλαντέζα από το μπαλκόνι!). Προς το παρόν υπάρχουν πρατήρια και χώροι στάθμευσης που διαθέτουν φορτιστές, αλλά ο αριθμός τους είναι μικρός.


{gallery}parousiaseis/vw/vwelectricfamily{/gallery}