Η νέα εποχή της LANCIA ξεκίνησε με την παρουσίαση της νέας Ypsilon. Η οποία είναι ένα «έξυπνο» αυτοκίνητο πόλης, με έμφαση στην πολυτέλεια, αλλά και πολλά σχεδιαστικά στοιχεία από το ένδοξο παρελθόν της ιταλικής φίρμας.
Η αναβίωση της LANCIA, που είχε προγραμματίσει ο όμιλος Stellantis, είναι γεγονός. Τον προηγούμενο χρόνο, αρχικά παρουσιάστηκε το νέο λογότυπο της φίρμας, μετά ακολούθησε το εντυπωσιακό πρωτότυπο Pu+Ra HPE και τώρα ήρθε η ώρα για τη νέα Ypsilon. Το πρώτο από τα τρία νέα μοντέλα της LANCIA, τα οποία θα παρουσιάζονται ανά δύο χρόνια.
Πρόκειται για ένα στρατηγικό πλάνο της Stellantis, στη διαδικασία του εξηλεκτρισμού, αφού το 2028, η μάρκα θα διαθέτει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Η νέα LANCIA Ypsilon είναι ένα μοντέλο της κατηγορίας Β, με μήκος 4,08μ. ύψος 1,44μ. και πλάτος 1,76μ. Μπορεί οι διαστάσεις και η σιλουέτα του να θυμίζουν τα…συγγενικά μοντέλα του ομίλου, ο σχεδιασμός όμως ξεκάθαρα παραπέμπει σε LANCIA.
Άλλωστε, είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που εφαρμόζει τη Lancia Pu+Ra Design (το όνομα είναι συνδυασμός «καθαρού» και «ριζοσπαστικού»). Πρόκειται για τη νέα, μοναδική σχεδιαστική γλώσσα της LANCIA που θα έχουν και τα μελλοντικά μοντέλα.
Δίνοντας έμφαση στο συνδυασμό παράδοσης και καινοτομίας, το αμάξωμα διαθέτει τα απαλά, κομψά και καθαρά σχήματα των Aurelia και Flaminia. Σε συνδυασμό όμως με τις πιο σύγχρονες πινελιές εμπνευσμένες από την αγωνιστική ιστορία της μάρκας. Η οποία ενσαρκώνεται από τις διάσημες Stratos και Delta.
Η αναφορά στο παρελθόν είναι ξεκάθαρη στο πίσω μέρος, όπου το υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού, περιλαμβάνει τους εμβληματικούς στρογγυλούς προβολείς full-LED, που θυμίζουν τη θρυλική Stratos. Επίσης, οι χαρακτήρες του γράμματος Ypsilon που εμφανίζεται στο πίσω μέρος, είναι εμπνευσμένοι από ιστορικά μοντέλα όπως τα Fulvia, Flavia και Flaminia.
Το νέο γράμμα, που εμφανίζεται επίσης στο γυαλιστερό μαύρο μπροστινό μέρος, είναι εμπνευσμένο από τη LANCIA Beta Montecarlo.
Η αποκάλυψη της νέας LANCIA Ypsilon, έγινε με την αποκάλυψη της επετειακής έκδοσης Limitata Cassina. Για την οποία ήδη έχετε διαβάσει λεπτομέρειες στο gonews.gr.
Δεν υπάρχει βέβαια αμφιβολία ότι το εσωτερικό της νέας Ypsilon θα έχει έμφαση στην πολυτέλεια. Με ιδιαίτερες σχεδιαστικές πινελιές και προσεγμένα, ποιοτικά υλικά.
Οι άνθρωποι της LANCIA, υποστηρίζουν ότι πρόκειται για ένα…έξυπνο αυτοκίνητο πόλης, που θα ξεχωρίζει στο αστικό περιβάλλον για την ευκολία στην οδήγηση και το χειρισμό, έχοντας μερικά από τα τα καλύτερα χαρακτηριστικά της κατηγορίας του. Η τεχνολογία της Ypsilon, θα είναι φιλική προς το χρήστη και διαισθητική, κάνοντας τους επιβάτες να «νιώθουν σαν στο σπίτι τους». Όπου κι αν βρίσκονται.
Ο πυλώνας αυτής της ιδέας είναι η S.A.L.A. Μια εικονική και έξυπνη διεπαφή. Στα ιταλικά, SALA σημαίνει «σαλόνι», αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση σημαίνει Sound Air Light Augmentation. Πρόκειται για ένα σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που συνδυάζει τις λειτουργίες ήχου, κλιματισμού και φωτισμού. Ο οδηγός και οι επιβάτες θα μπορούν να προσαρμόσουν το εσωτερικό περιβάλλον, με το απλό πάτημα ενός κουμπιού. Έτσι, ανάλογα με τη διάθεσή τους, θα μπορούν να αλλάζουν αμέσως τη μουσική, τον αέρα και το φως στο εσωτερικό της καμπίνας.
Για την αίσθηση…σαλονιού θα φροντίζουν τα ρυθμιζόμενα, θερμαινόμενα ηλεκτρικά βελούδινα καθίσματα, με τη ραβδωτή ύφανση και τη λειτουργία μασάζ.
Τον ίδιο προσανατολισμό θα έχει και ο πλουσιότατος εξοπλισμός. Με στοιχεία όπως το σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί και η υποβοήθηση στάθμευσης. Η οποία αποτελείται από κάμερες με ορατότητα 180° και αισθητήρες εμπρός και πίσω για τη διευκόλυνση των ελιγμών. Υπάρχει ακόμα διπλή οθόνη, η μεγαλύτερη οθόνη στην κατηγορία με συνολική διαγώνιο 20,5” και ψηφιακός πίνακας οργάνων/ραδιόφωνο 10,25”.
Υπάρχουν ακόμα, Bluetooth Apple CarPlay και Android Auto, ασύρματος φορτιστής τηλεφώνου, τρεις θύρες USB-C, αλλά και ένας εικονικός βοηθός που βελτιώνει τη σύνδεση μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού.
Η νέα LANCIA Ypsilon είναι αυτήν τη στιγμή, το μόνο μοντέλο στην κατηγορία με αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 στον βασικό της εξοπλισμό. Αυτή η τεχνολογία προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα και την τροχιά πλεύσης, χρησιμοποιώντας το Adaptive Cruise Control και το Lane Centering.
Μπορεί να ενεργοποιηθεί σε ταχύτητες μεταξύ 30 και 150 χλμ./ώρα, ενώ περιλαμβάνει Traffic Jam Assist με λειτουργία Stop&Go, για αυτόματη επανεκκίνηση του αυτοκινήτου όταν… κολλήσει στην κίνηση.
Η επετειακή έκδοση που παρουσιάστηκε πρώτη, είναι πλήρως ηλεκτρική. Το μοντέλο που αντιπροσωπεύει την είσοδο της μάρκας στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, διαθέτει μονάδα ισχύος 156 ίππων/115 kW και μπαταρία 51 kWh. Η αυτονομία του ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα, έχοντας γρήγορη φόρτιση σε 24 λεπτά (από 20% έως 80%), ενώ με 10 λεπτά στην…πρίζα μπορεί να διανύσει 100 χιλιόμετρα. Η κατανάλωσή κυμαίνεται μεταξύ 14,3 και 14,6 kWh ανά 100 χλμ.
Η LANCIA Ypsilon Limitata Cassina, για όσους προλάβουν κάποιο από τα 1906 αυτοκίνητα, στην Ιταλία κοστίζει 40.000 ευρώ.
Η επιστροφή της LANCIA στην Ευρώπη πάντως, θα γίνει σταδιακά. Μετά την Ιταλία, θα δημιουργηθεί ένα δίκτυο περίπου 70 νέων αντιπροσώπων σε ισάριθμες μεγάλες πόλεις. Ξεκινώντας από το Βέλγιο και την Ολλανδία, ενώ θα ακολουθήσουν η Γαλλία, η Ισπανία και το 2025 η Γερμανία. Χώρες δηλαδή που η LANCIA ήταν πάντα πολύ δημοφιλής. Όλα τα νέα καταστήματα της LANCIA πάντως θα είναι πολυτελέστατα, θυμίζοντας ιταλικής κομψότητας σαλόνια.