Οι ειδικές εκδόσεις της Diablo που πρέπει να ξέρεις

Κοινοποίησε το άρθρο

Είναι 11 και είναι όλες εκπληκτικές. Οι κακές γλώσσες λένε πως η Lamborghini  Diablo είναι η τελευταία πραγματική Lambo πριν η εταιρία αγοραστεί από την Audi και αποστειρωθεί με την Γερμανική ορθολογιστική σκέψη.

Volvo

Οι ειδικές εκδόσεις της Diablo που πρέπει να ξέρεις

Όπως και να έχει το απόλυτο αυτοκίνητο αφίσας ήρθε στην ζωή μας το 1990 ως αντικαταστάτης της Countach και παρέμεινε σε παραγωγή ως το 2001.  Έντεκα χρόνια ακόμα και για να ένα τόσο ιδιαίτερο αυτοκίνητο είναι πολλά, έτσι  η Lamborghini  προσπαθούσε να κρατήσει ζωντανό το ενδιαφέρον με ειδικές εκδόσεις. Στα 11 χρόνια κατασκευάστηκαν συνολικά 2884 διαβολικές Lamborghini.

Diablo (1990)

Η αρχική έκδοση χρησιμοποιούσε έναν κινητήρα V12, 5.7 λίτρων (αυτόν που είχαν η Miura, η Countach ακόμα και Murcielago) ο οποίος έδινε στον διάβολο την τελική ταχύτητα των 320 χλμ./ώρα καθιστώντας το ως το πιο γρήγορο αυτοκίνητο της εποχής του. Την Diablo σχεδίασε ο Gandini, όπως την Miura και την Countach.

diablo vt 93

Diablo VT (1993)

Όπου το VT σημάνει «viscous traction», και αναφέρεται στο νέο κεντρικό διαφορικό VT που ενεργοποιούντο μεταφέροντας  το ¼ της δύναμης στον εμπρός άξονα. Πέρα από αυτό έγιναν κάποιες μικρές αλλαγές έξω και μέσα στην Diablo ενώ αναβαθμίστηκαν τα φρένα, το σύστημα διεύθυνσης, οι εισαγωγές αέρα και κάποιες άλλες μικρές αλλαγές που έκαναν την συμβίωση με τον διάβολο πιο εύκολη.

diablo se 94

Diablo SE30 (1994)

Ένα χρόνο μετά και η Lambo γιορτάζει τα 30 χρόνια με την SE30 η οποία είναι πιο ελαφριά, πιο δυνατή (525 ίπποι έναντι των 595 στην αρχική έκδοση) έχει την κίνηση στους πίσω τροχούς και η παραγωγή της περιορίστηκε στα 150 κομμάτια. Από αυτές 28 αναβαθμίστηκαν σε JOTA spec (12 απευθείας στο εργοστάσιο της Lamborghini , σε 14 ιδιοκτήτες στάλθηκαν τα jota kit και δύο παρέμειναν στην Lamborghini).

diablo sv 95

Diablo SV (1995)

Με δύναμη 510 ίππων, πίσω κίνηση και ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή η SV απέκτησε κάπως την φήμη της σπάνιας έκδοσης και με  χαμηλότερη τιμή προσπάθησε να σώσει την αρχή του τέλους.

roadster vt 1995

Diablo VT Roadster (1995)

Την ίδια χρονιά παρουσιάζεται η έκδοση Roadster, η οποία είναι μια  VT χωρίς οροφή με αλλαγές στις αναρτήσεις ώστε να διαφοροποιηθεί από το coupe.

1996-lamborghini-diablo-vttt

Diablo VTTT (1995)

Είναι η χρονιά της Diablo μετά το roadster κατασκευάζονται συνολικά επτά Diablo VTTT (Viscous traction twin Turbo) απόδοσης 760 ίππων και πουλιούνται προς 500.000€ η κάθε μια.  

diablo sv r 1996

Diablo SV-R (1996)

Έτοιμη για την πίστα και απογυμνωμένη είναι η πρώτη Lambo επίσημα κατασκευασμένη από την εταιρία για αγώνες ταχύτητας.

diablo facelift 1999

Diablo SV, VT and VT Roadster (1999)

Το 1999 είναι επιτέλους η χρονιά που η Diablo απολαμβάνει ένα σοβαρό facelift. Τα βυθιζόμενα εμπρός φωτιστικά άλλαξαν με αυτά του Nissan 300ZX, το εσωτερικό αναβαθμίστηκε σε μεγάλο βαθμό, η δύναμη αυξήθηκε σε όλες τις εκδόσεις στους 529 ίππους, ενώ ταυτόχρονα καταργήθηκε η απλή έκδοση

diabo gt 1999

Diablo GT (1999)

Κατασκευάστηκαν μόλις 83 GT μόνο για την Ευρωπαϊκή αγορά. Πιο μεγάλη, πιο ελαφριά, πιο εξτρίμ με V12 κινητήρα 6 λίτρων απόδοσης 575 ίππων η Diablo GT ήταν η 911 GT3 για την Lamborghini.

diablo vt 2000

Diablo VT 6.0 (2000)

Το 2000 η Lambo ήταν πλέον υπό τον απόλυτο έλεγχο της  Audi η οποία ήθελε να εκ μοντερνίσει την Diablo ώστε να αντέξει μέχρι την παρουσίαση της Murcielago. Έτσι, στο εργοστάσιο της Sant’Agata, στάλθηκε ο Luc Donckerwolke για να κάνει την βρώμικη δουλειά. Η VT 6.0 ήταν μια λιγότερο επιθετική έκδοση της GT, ένα πιο φιλικό εσωτερικό σε σχέση με τα στάνταρ της Lambo και αρκετές εξωτερικές παρεμβάσεις.

diablo gtr 2000

Diablo GTR (2000)

Με 598 ίππους δύναμη από τον 6λιτρο V12 κινητήρα η GTR του 2000 είναι η τελευταία και σίγουρα η πιο αγωνιστική όλων, είναι το κύκνειο άσμα της Diablo.