Δοκιμασίες αντοχής για το συμπαγές station wagon σε θερμοκρασίες από -40 έως +60 C°
‘Αίσθηση καυτής, άνυδρης ερήμου …’ – Το Διεθνές Κέντρο Τεχνικής Εξέλιξης της Opel (ITDC) προσομοιώνει συνθήκες εφάμιλλες της Ερήμου Σαχάρα. Στο Rüsselsheim στην καρδιά του χειμώνα, το θερμόμετρο έχει σκαρφαλώσει στους 60 βαθμούς Κελσίου και αρχίζει να τρέχει ο ιδρώτας. Σε αυτό το σκηνικό, το νέο Astra Sports Tourer δοκιμάζεται και επιβιώνει σε αντίξοες συνθήκες. Ήρεμα και αγόγγυστα, υπομένει το καυτό βασανιστήριο του δυνατού αέρα με τον οποίο το σύστημα εξαερισμού γεμίζει την αίθουσα των 60 m2.
Μία ημέρα αργότερα, ίδιο μέρος, ίδια ώρα, αλλά αυτή τη φορά με τελείως διαφορετικό σενάριο: το Opel Astra Sports Tourer είναι τυλιγμένο με λευκή κουκούλα που καλύπτεται από λεπτό στρώμα πάγου. Το ευρύχωρο εσωτερικού του συμπαγούς station wagon δεν είναι ορατό από το εξωτερικό καθώς τα παράθυρα έχουν παγώσει εντελώς. Η θερμοκρασία είναι -40, και χωρίς ζεστά χειμωνιάτικα ρούχα κανείς δεν επιβιώνει εδώ. «Θέλουμε να δούμε πώς αντιδρούν τα υλικά του Sports Tourer σε ακραίες συνθήκες. Επίσης ελέγχουμε εάν μεταβάλλεται η εμφάνισή τους και κατά πόσον η υπερβολική ζέστη ή το δριμύ ψύχος επηρεάζουν, για παράδειγμα, τους αρμούς,» εξηγεί ο Otto Hemmelmann, Επικεφαλής Μηχανικός Μεθόδων Δοκιμών. Έχοντας μία διεπιστημονική ομάδα διαφόρων ειδικοτήτων, είναι υπεύθυνος γι’ αυτή τη σειρά δοκιμών σε εξαιρετικά υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες.
Το εργαστήριο δοκιμών θερμοκρασιακού κύκλου αποτελεί τμήμα του υποχρεωτικού προγράμματος εξέλιξης των οχημάτων Opel, όπως οι δοκιμές στο ακουστικό και ηλεκτρονικό εργαστήριο. «Άλλωστε οι πελάτες μας σε όλο τον κόσμο οδηγούν το Astra σε διαφορετικές κλιματικές ζώνες,» σχολιάζει ο Hemmelmann. Η δοκιμή γίνεται σε ένα ολοκληρωμένο Astra Sports Tourer μαζικής παραγωγής. Με αυτό τον τρόπο δοκιμάζονται τα υλικά τα οποία στη συνέχεια χρησιμοποιούνται στα οχήματα των πελατών. Κατά τη διάρκεια των δύο εβδομάδων, οι θερμοκρασίες μεταβάλλονται καθημερινά. «Τσιμούχες, συγκολλήσεις, πλαστικά μέρη και υλικά, λάστιχα – τα πάντα πρέπει να λειτουργούν σωστά, που σημαίνει συνεχή ελαστική καταπόνηση (συμπίεση, εφελκυσμός) χωρίς ίχνη παραμόρφωσης» εξηγεί ο Επικεφαλής Μηχανικός.
Ακόμα και η άμεση ηλιακή ακτινοβολία μπορεί να προσομοιώνεται στον κλιματικό θάλαμο. «Αν το Sports Tourer είναι σταθμευμένο σε εξωτερικό χώρο το καλοκαίρι, στο εσωτερικό μπορούν να αναπτυχθούν θερμοκρασίες έως 90ο Κελσίου,» σχολιάζει ο Hemmelmann. Με τη βοήθεια της ηλιακής προσομοίωσης, η ομάδα δοκιμάζει την αντοχή των υλικών της καμπίνας στην καταπόνηση. «Μπορούμε επίσης να δοκιμάσουμε για πόσο διάστημα το A/C πρέπει να είναι ανοιχτό έως ότου η θερμοκρασία γίνει και πάλι ανεκτή.» Επιπλέον, ο λεγόμενος πάγκος δοκιμών τεσσάρων βάσεων μετακινεί το Sports Tourer πάνω –κάτω στους τροχούς του. Έτσι διασφαλίζεται ότι η άνεση των επιβατών δεν επηρεάζεται ακόμα και υπό ακραίες συνθήκες και ότι τα υλικά της καμπίνας δεν παράγουν ενοχλητικούς θορύβους κατά την οδήγηση παρά την υψηλή καταπόνηση.