Οι τελευταίοι κινητήρες ΙΧ της Mercedes χρειάζονται ένα τελείως ειδικό λάδι. Το νέο Top Tec 6300 0W-20 της LIQUI MOLY είναι ένα από τα πρώτα λάδια το οποίο έλαβε την επίσημη έγκριση της Mercedes για τους συγκεκριμένους κινητήρες. «Πρόκειται για ένα διπλό άλμα ανάπτυξης – τόσο για την τεχνολογία κινητήρων της Mercedes όσο και για τη δική μας τεχνολογία λαδιών», δηλώνει ο Oliver Kuhn, αναπληρωτής διευθυντής του εργαστηρίου λαδιών στη LIQUI MOLY.
Ένα τέτοιο λάδι χρειάζονται τα σημερινά μοντέλα της E-Class της Mercedes, καθώς και ορισμένα μοντέλα από τις C-Class και S-Class. Σε αυτά περιλαμβάνονται ντιζελοκίνητα οχήματα, όπως επίσης και βενζινοκίνητα και υβριδικά οχήματα. Το Top Tec 6300 έχει λάβει την επίσημη έγκριση της Mercedes (MB 229.71). «Μια τέτοιου είδους επίσημη έγκριση από τον κατασκευαστή αποτελεί την υψηλότερη διάκριση ποιότητας που μπορεί να λάβει ένα λάδι», λέει ο Oliver Kuhn. «Αποδεικνύει ότι ο κατασκευαστής αυτοκινήτων υπέβαλε ο ίδιος το λάδι σε δοκιμές και το βρήκε κατάλληλο.» Εκτός από τα καινούργια μοντέλα της Mercedes, το Top Tec 6300 ενδείκνυται επίσης για μοντέλα της Jaguar και της Land Rover (STJLR.51.5122).
Τι διακρίνει ένα τόσο υπερσύγχρονο λάδι; Το πιο προφανές είναι ότι με ιξώδες 0W-20 πρόκειται για ένα πολύ λεπτόρρευστο λάδι. «Όσο πιο λεπτόρρευστο είναι το λάδι, τόσο μικρότερες εσωτερικές τριβές προκαλεί και τόσο πιο αποτελεσματικά λειτουργεί ο κινητήρας», λέει ο Oliver Kuhn. Αυτός είναι ένας από τους πολλούς ρυθμιστικούς παράγοντες στο σχεδιασμό των κινητήρων, με σκοπό τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών. «Στο πλαίσιο αυτό, η πρόκληση είναι να διασφαλίζεται η λίπανση ακόμη και σε ακραίες συνθήκες παρά το χαμηλό ιξώδες.» Εκτός αυτού, δημιουργεί ελάχιστη τέφρα. Αυτό σημαίνει ότι τα υπολείμματα καύσης του λαδιού δεν επιβαρύνουν τα συστήματα επανεπεξεργασίας καυσαερίων. Για παράδειγμα, με ένα άλλο λάδι τα φίλτρα σωματιδίων πετρελαίου ή βενζίνης θα βούλωναν πρόωρα και θα έπρεπε να αντικατασταθούν με μεγάλο χρηματικό κόστος.
Όπως και άλλα σύγχρονα λάδια κινητήρα, το Top Tec 6300 είναι επίσης τόσο εξειδικευμένο που δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιείται σε άλλα οχήματα. Αν συμπληρωθεί σε κινητήρα ο οποίος δεν έχει σχεδιαστεί γι’ αυτό, ο κινητήρας απειλείται με σημαντική φθορά, ακόμη και με ζημιές. Ο Oliver Kuhn λέει: «Αυτό είναι το τίμημα για τους ολοένα και πιο αποτελεσματικούς κινητήρες: το λάδι μετατρέπεται σε ένα ρευστό ανταλλακτικό, το οποίο ταιριάζει μόνο σε συγκεκριμένους κινητήρες».