Γιατί βγαίνει λευκός καπνός από την εξάτμιση ;

Κοινοποίησε το άρθρο

Ένα σημάδι ότι κάτι δεν πάει καλά με το αυτοκίνητο μας, είναι ο καπνός από την εξάτμιση. Πολλά προβλήματα μπορούν να διαγνωστούν από το χρώμα και τη δομή του. Σε αυτό το άρθρο σας αναλύουμε τα συμπτώματα και τις λύσεις αν βγάζει η εξάτμιση λευκό καπνό και εξετάζουμε τους λόγους της εμφάνισής του.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

52η Επέτειος Πολυτεχνείου: Έκτακτες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Ποιοι δρόμοι κλείνουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Δείτε τους δρόμους που απαγορεύεται η στάση, η στάθμευση και θα γίνεται διακοπή της κυκλοφορίας λόγω των εκδηλώσεων για την 52η επέτειο του Πολυτεχνείου.     Λόγω...

Εξάρθρωση εγκληματικής οργάνωσης που διέπραττε κλοπές και πλαστογραφίες αυτοκινήτων

Ποσό που υπερβαίνει τα 1.030.000 ευρώ ήταν το όφελος οργάνωσης η οποία διέπραττε κλοπές και πλαστογραφίες αυτοκινήτων, απάτες με σκοπό την ασφαλιστική αποζημίωση, καθώς...

Η DACIA «έτρεξε» στον Μαραθώνιο της Αθήνας

Τα μοντέλα της DACIA, η οποία ήταν επίσημος χορηγός του 42ου Μαραθώνιου της Αθήνας, «οδήγησαν» τους αθλητές, από την αφετηρία ως τον τερματισμό στο...
Εάν ο καπνός από την εξάτμιση δεν εξαφανιστεί μετά την θέρμανση της μονάδας ισχύος και αυτό συμβαίνει σε ξηρό και ζεστό καιρό, αυτό σημαίνει ότι εισέρχεται νερό στον κινητήρα. Συνήθως αυτό συμβαίνει με δύο τρόπους: είτε όταν αναμειγνύεται με το ψυκτικό, το οποίο υποδεικνύει την απώλεια της στεγανότητας της φλάντζας της κεφαλής του κυλίνδρου ή του συστήματος ψύξης, ή μαζί με καύσιμο εάν είναι κακής ποιότητας.

 Πώς να απαλλαγείτε από το λευκό καπνό της εξάτμισης; Εκτελέστε τα παρακάτω βήματα: 

Volvo Ex30
  1. Ελέγξτε τη στάθμη του ψυκτικού υγρού στο ρεζερβουάρ. Η απότομη μείωση δείχνει ότι χάθηκε η στεγανότητα του συστήματος ψύξης.
  2. Ελέγξτε το τμήμα του κινητήρα: οι διαρροές μπορούν συχνά να εντοπιστούν στη διασταύρωση μεταξύ του μπλοκ κινητήρα και της κεφαλής του κυλίνδρου.
  3. Ελέγξτε το ψυκτικού υγρο του ρεζερβουάρ. Η παρουσία λαδιού σε αυτό είναι ένα έμμεσο σημάδι της απώλειας στεγανότητας της φλάντζας κυλινδροκεφαλής και, μαζί με τον λευκό καπνό, μπορεί να υποδηλώνει ότι το ψυκτικό υγρό εισέρχεται στους θαλάμους καύσης του κινητήρα.
  4. Ελέγξτε το λαιμό πλήρωσης λαδιού. Δεν πρέπει να υπάρχει λευκός αφρός πάνω του.
  5. Εάν εντοπιστεί τουλάχιστον ένα από τα παραπάνω σημάδια, πηγαίνετε το αυτοκίνητό σας σε ένα γκαράζ για να γίνει επαγγελματική διάγνωση. Ως μέρος της επισκευής θα απαιτηθεί η αντικατάσταση της φλάντζας της κυλινδροκεφαλής και, ενδεχομένως, η λείανση των επιφανειών συγκόλλησης του μπλοκ κινητήρα και της κυλινδροκεφαλής.
  6. Εάν δεν υπάρχουν προβλήματα με το σύστημα ψύξης, δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε άλλο σταθμό πλήρωσης.
  7. Ελέγξτε αν το ρεζερβουάρ καυσίμου είναι στεγανό. Επιδιορθώστε ή αντικαταστήστε το αν είναι απαραίτητο.

ΕΑΝ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΟΥ ΒΓΑΖΕΙ ΛΕΥΚΟ ΚΑΠΝΟ, ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΩ ΝΑ ΤΟ ΟΔΗΓΩ;

Όχι, δεν μπορείτε. Ποτέ μην αναβάλλετε την αντιμετώπιση προβλημάτων: το ψυκτικό υγρό, όταν αναμειγνύεται με λάδι, το αραιώνει βλάπτοντας έτσι τις λιπαντικές του ιδιότητες. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφή των κινούμενων μερών του κινητήρα. Επομένως, ακόμη και για να φτάσετε σε ένα γκαράζ, χρησιμοποιήστε ένα φορτηγό ρυμούλκησης.

Μερικές φορές ο λευκός καπνός βγαίνει από κάτω από το καπό. Αυτό μπορεί να είναι το σημάδι του βρασμού του ψυκτικού υγρού και της υπερθέρμανσης του κινητήρα, καθώς και της απώλειας στεγανότητας του ψυγείου ή των αγωγών του. Σε αυτή την περίπτωση, σταματήστε αμέσως το αυτοκίνητο και αφήστε τον κινητήρα να κρυώσει. Στη συνέχεια, ελέγξτε το σύστημα ψύξης για διαρροές. Σε περίπτωση ανίχνευσης σοβαρής διαρροής, απαγορεύεται η περαιτέρω οδήγηση.