Turbo ή κομπρέσορας: Ποιό είναι καλύτερο τελικά ; (vid)

Κοινοποίησε το άρθρο

Σήμερα σχεδόν όλα τα νέα μοντέλα είτε diesel (παραδοσιακά) , είτε βενζίνης (η μόδα των τελευταίων ετών) είναι υπερτροφοδοτούμενα για να επιτύχουν τις απαιτούμενες επιδόσεις που αναζητούν τα εργοστάσια. Και τα δύο συστήματα χρησιμοποιούνται για την αύξηση της ισχύος, αλλά υπάρχει σημαντική διαφορά στον τρόπο λειτουργίας τους. Αλλά τελικά ποιό είναι καλύτερο ;

Ξεκινώντας με το turbo να υπενθυμίσουμε ότι καθώς τα καυσαέρια αποβάλλονται από το σύστημα εξαγωγής, συναντούν μια φτερωτή την οποία και περιστρέφουν. Στη συνέχεια, ένας άξονας ενωμένος με την φτερωτή καυσαερίων δίνει κίνηση σε μια δεύτερη φτερωτή(φτερωτή αέρα), με την οποία συμπιέζεται ο αέρα που είναι έτοιμος να εισβάλλει στο σύστημα εισαγωγής αέρα και εν συνεχεία στον θάλαμο καύσης. Βέβαια κατά την συμπίεση αέρα έχουμε αύξηση της θερμοκρασίας του.

Σε αυτό το σημείο επεμβαίνει καταλυτικά το intercooler, το οποίο ώς “ψυγείο” ψύχει τον αέρα ο οποίος γίνεται πιο πυκνός. Άρα πραγματοποιούμε καύση με μεγαλύτερη ποσότητα οξυγόνου και αυξημένη παραγόμενη ισχύ.

Από την άλλη πλευρά, ο κομπρέσορας διαθέτει δύο κοχλίες, όπου ο ένας απορροφά τον αέρα από έξω, ενώ ο δεύτερος τον στέλνει στον θάλαμο καύσης. Ο πρώτος συνδέεται με τον στρόφαλο μέ εναν ιμάντα και κινείται από αυτόν. Ύστερα, δίνει κίνηση στον δεύτερο κοχλία με ένα γρανάζι ώστε ο συμπιεσμένος αέρας να φτάνει τελικά στην εισαγωγή αέρα, πετυχαίνοντας μεγαλύτερη απόδοση.

https://www.youtube.com/watch?v=UUFf4n0MUq8