Έτσι βαθμολογήθηκε με 5 αστέρια Euro NCAP το Focus

Κοινοποίησε το άρθρο

Το νέο Ford Focus προσφέρει αυτοπεποίθηση και ξεγνοιασιά στους πελάτες σε όλες τα οδηγικά σενάρια, χρησιμοποιώντας μία σειρά προηγμένων τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού και μηχανολογικών καινοτομιών.

Το Focus πριν από μερικούς μήνες απέσπασε 5 αστέρια για την ασφάλειά του από τον ανεξάρτητο οργανισμό δοκιμών Euro NCAP – ένα από τα πρώτα μοντέλα που λαμβάνει την υψηλότερη βαθμολογία μέχρι στιγμής, στο πλαίσιο των νέων, αυστηρότερων πρωτόκολλων δοκιμών.

Επιπλέον, τεχνολογίες σχεδιασμένες να κάνουν την εμπειρία οδήγησης με ένα Focus πιο άνετη, λιγότερο απαιτητική και που βοηθούν τους οδηγούς να αποφύγουν ή να μετριάσουν τις συνέπειες ενός ατυχήματος εκθειάστηκαν πρόσφατα από το Euro NCAP.

Το Focus εξελίχθηκε στη νέα εγκατάσταση δοκιμών της Ford αξίας 15,5 εκατ. ευρώ στην Κολωνία, για περαιτέρω βελτίωση της ασφάλειας.

«Τίποτα δεν είναι σημαντικότερο για εμάς από την ασφάλεια των πελατών μας και η Ford πιστεύει ότι το να προσφέρει έξυπνα αυτοκίνητα με τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας είναι εξίσου σημαντικό με την εξέλιξη οχημάτων πλήρως εξοπλισμένων με συστήματα παθητικής ασφάλειας» δήλωσε ο Helmut Reder, global vehicle line director B-car & C-car, Ford Ευρώπης.

Στοιχεία ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας

Το νέο Ford Focus προσφέρει την πλουσιότερη γκάμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού από οποιοδήποτε μοντέλο Ford μέχρι σήμερα, χρησιμοποιώντας τρία ραντάρ, δύο κάμερες και 12 αισθητήρες υπερήχων, με στόχο μία πιο άνετη, λιγότερο απαιτητική και ασφαλέστερη οδήγηση. Επιπλέον, η προηγμένη δομή αμαξώματος και ένας κλωβός ασφαλείας από ατσάλια υπερυψηλής αντοχής είναι σχεδιασμένα για να προστατεύουν τους επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος.

Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά που βοηθούν τους οδηγούς να είναι προσηλωμένοι στο δρόμο είναι:

  • Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring για άνετη οδήγηση σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας
  • Adaptive Front Lighting System της Ford με νέα Predictive curve light και Sign-based light βασισμένα σε κάμερα που προσαρμόζουν εκ των προτέρων τα σχέδια φωτισμού των προβολέων για βελτιωμένη ορατότητα στο σκοτάδι, παρακολουθώντας στροφές στο δρόμο και πινακίδες για πρώτη φορά στη βιομηχανία
  • Η πρώτη οθόνη Head-up display της Ford που προσφέρεται στην Ευρώπη που βοηθά τους οδηγούς να έχουν το βλέμμα στραμμένο στο δρόμο, προβάλλοντας χρήσιμες πληροφορίες στο οπτικό τους πεδίο

Σύμφωνα με τον οργανισμό Euro NCAP οι τεχνολογίες του νέου Ford Focus πετυχαίνουν την ιδανική ισορροπία μεταξύ υποστήριξης και αίσθησης του οδηγού ότι έχει τον απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου, χωρίς να γίνεται πλήρως εξαρτώμενος από αυτές, ενώ είναι απλές και διαισθητικές στη χρήση. Αυτό ήταν το πόρισμα της πρώτης αξιολόγησης αυτοματοποιημένης οδήγησης που έγινε στη Γερμανία

Χαρακτηριστικά σχεδιασμένα να βοηθούν τους οδηγούς να αποφεύγουν ή να μετριάζουν τις επιπτώσεις ενός ατυχήματος:

  • Pre-Collision Assist με Pedestrian και Cyclist Detection (ανίχνευση πεζού & δικυκλιστή), που μπορεί να ανιχνεύει άτομα πάνω ή δίπλα στο δρόμο, ή ενδέχεται να διασχίζουν το δρόμο στην πορεία του αυτοκινήτου. Το σύστημα αυτόματα εφαρμόζει πίεση πέδησης εάν ανιχνεύσει πιθανότητα σύγκρουσης και ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις.
  • Evasive Steering Assist, χρησιμοποιεί ραντάρ και μία κάμερα για την ανίχνευση αργά κινούμενων ή σταματημένων οχημάτων στην εμπρόσθια πορεία και υποστηρίζει τους ελιγμούς διεύθυνσης ώστε να μπορούν οι οδηγοί να αποφύγουν ένα όχημα σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης
  • Wrong Way Alert, που διατίθεται πρώτα για πελάτες σε Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία,   xρησιμοποιεί κάμερα τοποθετημένη στο παρμπρίζ και πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου για να προειδοποιεί τους οδηγούς με οπτικά ή ηχητικά σήματα όταν παραβιαστούν οι δύο πινακίδες μονόδρομης εισόδου σε αυτοκινητόδρομο
  • Blind Spot Information System με Cross Traffic Alert της Ford, που προειδοποιεί οδηγούς οι οποίοι εξέρχονται με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης για τη διέλευση οχημάτων πίσω τους, ενώ μπορεί για πρώτη φορά να χρησιμοποιήσει και πίεση πέδησης για την αποφυγή ή τη μείωση των επιπτώσεων μιας σύγκρουσης, εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις

 Χαρακτηριστικά σχεδιασμένα για να αυξάνουν την ασφάλεια των επιβατών σε περίπτωση ατυχήματος περιλαμβάνουν:

  • Post-Collision Braking, βοηθά στη μείωση των επιπτώσεων μιας ενδεχόμενης δευτερεύουσας σύγκρουσης, εφαρμόζοντας αυτόματα μέτρια πίεση πέδησης, όταν ανιχνευτεί περιστατικό αρχικής σύγκρουσης. Η επιβράδυνση του οχήματος μπορεί να περιορίσει τους τραυματισμούς των επιβατών και τη ζημιά στο όχημα.
  • Αερόσακοι οδηγού και συνοδηγού, εμπρός πλευρικοί, εμπρός / πίσω πλευρικοί προστασίας κεφαλής (τύπου κουρτίνας)
  • Λειτουργία eCall για μοντέλα Focus με τεχνολογία ενσωματωμένου μόντεμ FordPass, που αυτόματα καλεί τις υπηρεσίες επείγουσας ανάγκης σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος, και επιτρέπει στους επιβάτες να συνδέοντα άμεσα με το κέντρο κλήσεων έκτακτης ανάγκης πιέζοντας ένα μπουτόν SOS στην κονσόλα οροφής

 Ο οργανισμός Euro NCAP πριν από λίγο καιρό απένειμε υψηλή βαθμολογία στο Focus για την προστασία ενηλίκων επιβατών και παιδιών και μέγιστα σκορ σε δοκιμές σχεδιασμένες να αναπαράγουν τις συνθήκες πλευρικών συγκρούσεων μεταξύ οχημάτων, στο πλαίσιο μιας  πεντάστερης κατάταξης.

 

Το Focus λανσάρει επίσης ένα ειδικό σύστημα Ford Stability Control που έχει εξελιχθεί εσωτερικά για πρόσθετη ασφάλεια στο δρόμο, ενώ οι αποστάσεις φρεναρίσματος από 100 km/h μειώνονται κατά 1 m συγκριτικά με του απερχόμενου μοντέλου χάρη στο νέο Electric Brake Booster για ορισμένα μοντέλα, με ταχύτερη εφαρμογή της πίεσης πέδησης.

  

Νέα εγκατάσταση δοκιμών πρόσκρουσης με τεστ επιτάχυνσης (sled test) βελτιώνει την ασφάλεια στις συγκρούσεις

Το νέο Focus είναι το πρώτο μοντέλο της Ford που έχει βελτιστοποιηθεί με τη βοήθεια μιας νέας εγκατάστασης δοκιμών πρόσκρουσης με το λεγόμενο τεστ επιτάχυνσης (sled test) στο Τεχνικό Κέντρο της εταιρίας στο Merkenich.

Η εγκατάσταση, που αντιπροσωπεύει μία επένδυση ύψους 15,5 εκατομμυρίων ευρώ ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2018, και επιτρέπει στους μηχανικούς της Ford να βελτιώνουν την απόδοση των συστημάτων συγκράτησης του οχήματος με μεγαλύτερη ακρίβεια και ευελιξία – βελτιώνοντας την ασφάλεια για τους επιβάτες.

Μέχρι τέσσερις δοκιμές πρόσκρουσης την ημέρα μπορούν να διεξάγονται στη νέα εγκατάσταση, που χρησιμοποιεί ένα υδραυλικό σύστημα προώθησης για να επιταχύνει το αμάξωμα με δύναμη ώθησης που αντιστοιχεί σε 250 τόνους, προσομοιώνοντας φορτία 80G όπως παράγονται σε πραγματικές συνθήκες σύγκρουσης.

Κάμερες που καταγράφουν μέχρι 1.000 καρέ το δευτερόλεπτο επιτρέπουν στους μηχανικούς να παρατηρούν προσεκτικά τον συγχρονισμό του αερόσακου και των συστημάτων συγκράτησης των καθισμάτων. Η τελευταία γενιά ανδρείκελων δοκιμών παρέχουν δεδομένα από 70 εξαιρετικά ευαίσθητους αισθητήρες σε βασικές ανατομικές θέσεις, ανάμεσα στους οποίους 15 επιταχυνσιόμετρα μόνο στο κεφάλι.

«Τα Crash tests πλήρους κλίμακας μας παρέχουν πληθώρα πληροφοριών αλλά απαιτούν περισσότερο χρόνο. Τα εικονικά crash tests είναι γρήγορα, αλλά όχι τόσο αξιόπιστα όσο τα πραγματικά. Η νέα μας δοκιμή sled test γεφυρώνει το κενό μεταξύ πραγματικών και εικονικών κόσμων, ώστε να μπορούμε να πετυχαίνουμε βελτιώσεις ταχύτερα, με αποτέλεσμα τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα» δήλωσε ο Stephan Knack, επικεφαλής των εγκαταστάσεων Ford Crash Test στην Κολωνία. «Το sled test θα παίξει τώρα κρίσιμο ρόλο στην ασφάλεια όλων των επιβατικών και επαγγελματικών μοντέλων Ford που εξελίσσονται στην Ευρώπη.»

Το νέο Focus κυκλοφορεί τώρα σε όλη την Ευρώπη ως 5θυρο hatchback, wagon και σε μία ολοκληρωμένη γκάμα εκδόσεων που περιλαμβάνει τα κομψά Focus Trend και Titanium, το σπορ Focus ST-Line, και το πολυτελές Focus Vignale. Το πρώτο Focus Active crossover θα διατίθεται αργότερα μέσα στη χρονιά.