Αυτόματη διατήρηση απόστασης από το προπορευόμενο όχημα για το Opel Astra

Κοινοποίησε το άρθρο

Η Opel φέρνει την πιο σύγχρονη τεχνολογία του συστήματος adaptive cruise control (ACC) στην κατηγορία των συμπαγών μοντέλων, λανσάροντας το νέο ACC στα μοντέλα Astra hatchback και Sports Tourer με εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Το σύστημα βασίζεται σε δεδομένα ραντάρ και κάμερας.

 

aytomati diatirisi apostasis apo to proporevomeno oxima gia to opel-astra

Συγκριτικά με το συμβατικό cruise control, το ACC παρέχει πρόσθετη άνεση και μειώνει το στρες για τον οδηγό διατηρώντας μία σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Το ACC προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα σύμφωνα με την επιλεγμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Εάν χρειαστεί, το σύστημα επιβραδύνει αυτόματα το αυτοκίνητο όταν πλησιάζει ένα όχημα που κινείται με μικρότερη ταχύτητα, εφαρμόζοντας ελαφρά πίεση πέδησης. Εάν το προπορευόμενο όχημα επιταχύνει, το ACC αυξάνει την ταχύτητα του αυτοκινήτου μέχρι να φτάσει στην προκαθορισμένη. Το ACC λειτουργεί σαν ένα συμβατικό cruise control εάν δεν προηγείται κάποιο άλλο όχημα στη λωρίδα του αυτοκινήτου, αλλά επιπρόσθετα εφαρμόζει πίεση πέδησης για να διατηρήσει των επιλεγμένη ταχύτητα σε μία κατηφόρα.

Η τελευταία γενιά ACC της Opel χρησιμοποιεί πέρα από το ραντάρ των συμβατικών συστημάτων και την εμπρός κάμερα του Astra για τον εντοπισμό του προπορευόμενου οχήματος στη λωρίδα του. Το σύστημα λειτουργεί με ταχύτητες μεταξύ 30 και 180 km/h.

Μπορεί ακόμα και να φρενάρει τελείως το Astra πίσω από ένα προπορευόμενο όχημα υποστηρίζοντας επιπλέον τον οδηγό, για παράδειγμα, σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης. Όταν το αυτοκίνητο έχει σταματήσει τελείως, μπορεί αυτόματα να  συνεχίσει να ακολουθεί το προπορευόμενο όχημα μέσα σε τρία δευτερόλεπτα[1]. Διαφορετικά, ο οδηγός επιλέγει την Συνέχεια’ (Resume) πιέζοντας το μπουτόν “SET-/RES+” ή το πεντάλ του γκαζιού όταν το προπορευόμενο όχημα αρχίσει να κινείται πάλι. Σε περίπτωση που το προπορευόμενο όχημα αρχίσει να κινείται και ο οδηγός δεν αντιδράσει, το ACC δίδει μία οπτική και ακουστική υπενθύμιση ώστε να ξεκινήσει το αυτοκίνητο. Στη συνέχεια, το σύστημα ακολουθεί πάλι το όχημα (μέχρι την προεπιλεγμένη ταχύτητα).

«Για εμάς στην Opel, η οδήγηση είναι απολαυστική όταν δεν είναι ούτε βαρετή, ούτε υπέρ απαιτητική,» σχολιάζει ο William F. Bertagni, Αντιπρόεδρος τμήματος Vehicle Engineering Europe. «Η τελευταία γενιά της τεχνολογίας adaptive cruise control του Astra εναρμονίζεται άριστα με τη φιλοσοφία μας να ανακουφίζουμε τον οδηγό από την κόπωση των μακρινών ταξιδιών και τις συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας και να συμβάλλουμε στην ευεξία και προσήλωσή του στο δρόμο.»

Ο οδηγός ελέγχει το ACC μέσω διακοπτών στο τιμόνι, επιλέγοντας την απόσταση που προτιμά από το προπορευόμενο όχημα (κοντινή, μέτρια ή μακρινή). Το μπουτόν “SET-/RES+” ελέγχει την ταχύτητα, ενώ εικονίδια στο ταμπλό ενημερώνουν τον οδηγό για την επιλεγμένη ταχύτητα, την επιλεγμένη απόσταση και εάν το ACC έχει ανιχνεύσει κάποιο όχημα μπροστά.

Το Adaptive cruise control του πεντάθυρου Opel Astra hatchback και του Astra Sports Tourer διατίθεται προαιρετικά με τους εξής κινητήρες:

Κινητήρας

Βενζίνη /

 Diesel

Κατανάλωση Καυσίμου l/100 km μικτός κύκλος NEDC

Εκπομπές CO2 g/km μικτός κύκλος NEDC

150 hp 1.4-liter ECOTEC Direct Injection Turbo

Β

5.6-5.4

128-124

200 hp 1.6 L ECOTEC Direct Injection Turbo

Β

6.1-6.0

142-138

136 hp 1.6-liter CDTI

D

4.6-4.4

122-115

Το ACC και τα πρόσθετα συστήματα υποστήριξης οδηγού του Astra είναι βασικά συστατικά για τα ευφυή αυτοκίνητα του μέλλοντος και την αυτοματοποιημένη οδήγηση. Το Lane Keep Assist εφαρμόζει διακριτική διόρθωση διεύθυνσης  εάν το Astra τείνει να βγει από τη λωρίδα του, μετά από σχετική προειδοποίηση (Lane Departure Warning). Τα Automated Emergency Braking, Integrated Brake Assist, Forward Collision Alert και Following Distance Indication βοηθούν στην αποφυγή συγκρούσεων ή μετριάζουν τις επιπτώσεις τους. Μερικές κόκκινες λυχνίες LED  αναβοσβήνουν στο παρμπρίζ στο πεδίο ορατότητας του οδηγού ένα το Astra πλησιάζει με ταχύτητα το προπορευόμενο όχημα και επίκειται σύγκρουση. Η μονή (mono) κάμερα του Astra, εγκατεστημένη στην κορυφή του παρμπρίζ, συλλέγει τα δεδομένα γι’ αυτά τα συστήματα.