Η NISSAN ετοιμάζεται να προσφέρει προσιτή τεχνολογία ενσωματωμένης αμφίδρομης φόρτισης, σε επιλεγμένα ηλεκτρικά οχήματα από το 2026.
H NISSAN στο δρόμο της προς τον εξηλεκτρισμό, έχει και ένα ακόμα μακροπρόθεσμο όραμα. Πρόκειται για το Ambition 2030. Το οποίο είναι η δημιουργία ενός καθαρότερου, ασφαλέστερου και πιο συμπεριληπτικού κόσμου.
Σημαντικό ρόλο στην επίτευξη αυτών των στόχων, είναι η αμφίδρομη φόρτιση. Μια από τις τεχνολογίες που θα βλέπουμε όλο και πιο συχνά στο μέλλον.
Η τεχνολογία Vehicle to Grid (V2G), επιτρέπει στους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων να χρησιμοποιούν την ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στην μπαταρία του αυτοκινήτου, για να τροφοδοτούν το σπίτι τους. Ή ακόμα και να την πωλούν στο δίκτυο ηλεκτροδότησης!
Η NISSAN δηλώνει ότι το 2026, θα είναι έτοιμη να κάνει προσιτή σε πολλούς την τεχνολογία αυτή. Η υλοποίηση αυτού του πλάνου, θα ξεκινήσει αρχικά στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ και στην συνέχεια θα επεκταθεί και σε άλλες αγορές στην Ευρώπη.
Το έργο αυτό βασίζεται στη μεγάλη εμπειρία της NISSAN στην τεχνολογία V2G, αφού έχει περίπου 40 πιλοτικά έργα παγκοσμίως την τελευταία δεκαετία.
Μετά από ένα έργο, διάρκειας ενός έτους, στο Πανεπιστήμιο του Νότιγχαμ, η NISSAN έγινε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που έλαβε πιστοποίηση G99 Grid code με εφαρμογή βασισμένη σε εναλλασσόμενο ρεύμα. H οποία είναι απαραίτητη για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στο εθνικό δίκτυο ενέργειας του Ηνωμένου Βασιλείου.
Τεχνολογία Vehicle to Grid
Χρησιμοποιώντας την ενσωματωμένη αμφίδρομη τεχνολογία V2G της NISSAN, οι πελάτες μπορούν να μειώσουν το ετήσιο κόστος φόρτισης ενός ηλεκτρικού οχήματος κατά 50%. Η ίδια τεχνολογία μπορεί επίσης να μειώσει τις καθαρές εκπομπές CO2 από τη φόρτιση, κατά 30% ετησίως ανά ηλεκτρικό όχημα.
Τα ηλεκτρικά οχήματα που είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία V2G, ουσιαστικά συμβάλουν στην αύξηση του μεριδίου των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην παροχή ενέργειας. Αποθηκεύοντας ηλεκτρισμό που παράγεται από τον άνεμο ή τον ήλιο και διοχετεύοντάς τον πίσω στο δίκτυο όταν είναι απαραίτητο. Μειώνοντας έτσι την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα.
Το αμφίδρομο σύστημα φόρτισης που σχεδιάζει η NISSAN, χρησιμοποιεί έναν ενσωματωμένο φορτιστή για να μειώσει το κόστος. Στόχος είναι η τιμή του συγκεκριμένου φορτιστή AC να είναι συγκρίσιμη με έναν μονοκατευθυντικό φορτιστή.
Εκτός από τη μείωση του κόστους, το σύστημα V2G της NISSAN θα παρέχει στους πελάτες πλήρη έλεγχο. Αλλά και ευελιξία στη διαχείριση της ενέργειας μέσω μιας ειδικής εφαρμογής.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πιλοτικό έργο V2G έχει χρηματοδοτηθεί, εν μέρει, από το Advanced Propulsion Centre (APC) της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου. Έναν οργανισμό που δημιουργήθηκε για να υποστηρίξει και να επιταχύνει τη μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας προς το μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα.
Το γενικότερο πλάνο της NISSAN πάντως είναι η δημιουργία ενός πλήρως ολοκληρωμένου ενεργειακού οικοσυστήματος. Με βιώσιμα κατασκευασμένα ηλεκτρικά οχήματα που θα προσφέρουν μηδενικές εκπομπές. Θα φορτίζονται με καθαρή ενέργεια και θα είναι ικανά να παρέχουν ενέργεια τόσο στο σπίτι όσο και στο δίκτυο.