Οδηγώντας στο μέλλον

Κοινοποίησε το άρθρο

Στην δεκαετία του 1990 ήμασταν ευτυχής αν το αυτοκίνητό είχε cd player, τώρα μπορούμε να αλλάξουμε τον ήχο της εξάτμισης ή την ρύθμιση των αναρτήσεων με το πάτημα ενός κουμπιού.

Volvo

Η τεχνολογία όχι μόνο έχει διεισδύσει στο αυτοκίνητο αλλά στον τρόπο που οδηγούμε. Μας ελέγχει και μας προστατεύει, προς το παρών.  Τρεις από τις πιο πρωτοποριακές εφαρμογές στην αυτοκίνηση είναι η 3D Gauge Clusters, η Gesture Control & Ultrahaptic Feedback και η Advanced Eye-Tracking

3D Gauge Clusters

Όλοι ξέρουμε πως για να δεις τρισδιάστατα πρέπει να φορέσεις τα περίεργα άβολα πλαστικά γυαλιά.  Σωστά; Λάθος!  Η Jaguar Land Rover (JLR) ανέπτυξε ένα ευφυές σύστημα το οποίο δημιουργεί 3D εικόνα χωρίς την ανάγκη να φοράει ο οδηγός τα ειδικά γυαλιά. Κάμερες παρακολουθούν την θέση των ματιών του οδηγού, μεταδίδουν τις πληροφορίες στο λογισμικό της 3D απεικόνισης, αυτό με την σειρά του ρυθμίζει σε πραγματικό χρόνο τις εικόνες του αριστερού και του δεξιού ματιού ανάλογα με την θέση του οδηγού προβάλλοντας τελικά μια 3D εικόνα ορατή ως τέτοια χωρίς γυαλιά. Η τεχνική ονομάζεται autostereoscopy και θα την δούμε σύντομα σε παραγωγή.

Gesture Control and Ultrahaptic Feedback  

Η BMW και η VW παρουσίασαν την παρακάτω επαναστατική εφαρμογή το 2015 στην Consumer Electronics Show και την διαθέτουν στα αυτοκίνητα  όπως αυτά της σειράς 7. Η εφαρμογή χρησιμοποιεί οπτικούς και υπέρυθρους αισθητήρες οι οποίοι εντοπίζουν τα δάχτυλα του οδηγού ή συνεπιβάτη μόλις αυτά φτάσουν μπροστά από την infotainment οθόνη του αυτοκινήτου. Χωρίς να αγγίξει την οθόνη ο οδηγός, η εφαρμογή εκτελεί αυτό που θέλουν να κάνουν τα δάχτυλα. Όπως για παράδειγμα ένα δάχτυλο που θέλει να αλλάξει μια λειτουργία ή να γυρίσει το ποτενσιόμετρο έντασης του ήχου ή να εκτελέσει την κύλιση σε ένα από τα μενού της οθόνης. Η αρχή θυμίζει αυτήν που χρησιμοποιούν τα κινητά τηλέφωνα με την διαφορά πως δεν απαιτείται πλέον η αφή. Η τεχνολογία «gesture control software» εκτελεί 22% πιο γρήγορα τις εντολές από τον συμβατό τρόπο αφής.

Advanced Eye-Tracking

Η παρακολούθηση των ματιών του οδηγού θα εφαρμοστεί στα αυτόνομα και ημι-αυτόνομα αυτοκίνητα του μέλλοντος για να «βλέπει» το όχημα αν ο οδηγός είναι κουρασμένος ή αποσπάται η προσοχή του. Το Porsche Mission E concept χρησιμοποιεί αυτήν την τεχνολογία για να μηδενίσει τα κουμπιά στο ταμπλό του αυτοκινήτου. Στο Mision E υπάρχουν επτά ξεχωριστές ενδείξεις που αφορούν σε διάφορες λειτουργίες, οι αισθητήρες αντιλαμβάνονται πια ένδειξη προσέχει ο οδηγός και την ενεργοποιεί. Για παράδειγμα αν κοιτάξει την ένδειξη του κινητού τηλεφώνου αυτό θα ενεργοποιηθεί και το εικονικό κουμπί θα του επιτρέψει να εκτελέσει με το μάτι την κύλιση στις επαφές.

Γίνεται αντιληπτό πως δεν αλλάζει ο τρόπος που οδηγούμε τα αυτοκίνητα μας, ούτε ο τρόπος που αυτά μας βοηθούν στην οδήγηση, αλλά πως αλλάζει ριζικά η έννοια της μετακίνησης…

{gallery}technology/future_drive{/gallery}