Το ραντάρ δρόμων έγινε 60 χρονών

Κοινοποίησε το άρθρο

Όλα ξεκίνησαν το 1956 όταν και παρουσιάστηκε στην Αστυνομική Έκθεση στο Essen της Γερμανίας το  VRG1 της Telefunken ένα πρωτότυπο ραντάρ-φωτογραφική μηχανή το οποίο τέθηκε σε λειτουργία τον αμέσως επόμενο χρόνο στις πόλεις Düsseldorf, Hamburg και Ulm.

Το ραντάρ δρόμων έγινε 60 χρονών

Η αποδεικνυόμενη από τα φωτογραφικά αρχεία αποτυχία του VRG1  ανάγκασε την Telefunken να προχωρήσει σε βελτιώσεις και τον ίδιο χρόνο να προμηθεύσει την γερμανική αστυνομία με το νικηφόρο πλέον VRG2.

Το θαύμα και υπέρ-όπλο για κάποιους ήταν η κατάρα για την πλειοψηφία των οδηγών, όμως οι αριθμοί ήταν αμείλικτοι. 13000 νεκροί ετησίως  στο νεοσύστατο τότε Ομοσπονδιακό κράτος της Γερμανίας ήταν ένας εξωφρενικά μεγάλος αριθμός. Η εγκατάσταση των ραντάρ ήταν το πλέον αποτρεπτικό και αποτελεσματικό μέσο καθώς οι θάνατοι μειώθηκαν κατά  75% το πρώτο έτος λειτουργίας στους δρόμους της χώρας. Η εξέλιξη όμως δεν σταμάτησε ποτέ, επόμενο βήμα η εγκατάσταση φωτογραφικού φλας στα ραντάρ ώστε αυτά να «συλλαμβάνουν» τους παραβάτες και νύχτα. Οι Autobahn, κλειστοί αυτοκινητόδρομοι με πολλές λωρίδες ανά κατεύθυνση, έθεσαν την αστυνομία εμπρός σε ένα άλλο πρόβλημα καθώς το ραντάρ μπορούσε να επιβλέπει μόνο μια λωρίδα. Τότε εμφανίστηκαν κουτιά με έως και 5 φακούς στην σειρά.

Το ραντάρ δρόμων έγινε 60 χρονών2

Η εφευρετικότητα των οδηγών να αποφεύγουν τα ραντάρ ανάγκαζε την αστυνομία να εξελίσσει την τεχνολογία από την 21 Ιανουαρίου του 1957 όταν και φωτογραφήθηκε ο πρώτος παραβάτης στην Γερμανία έως και σήμερα. Φυσικά δεν έλειψαν τα ευτράπελα και περίεργα που αφορούν στα ραντάρ, άλογα  που καλπάζουν μέσα στην νύχτα, πουλιά που έχασαν τον δρόμο τους κ.α. Στο διαδίκτυο οι πληροφορίες που σχετίζονται με την αποφυγή των ραντάρ είτε αυτά είναι σταθερά είτε χειρός κυριαρχούν με άρθρα, γνώμες και συμβουλές οι οποίες εν δυνάμει μπορούν να είναι ραντεβού με τον θάνατο. Αυτό που προσπαθούν τα ραντάρ είναι να λειτουργήσουν αποτρεπτικά σώζοντας όχι μόνο την δική σου ζωή αλλά και αυτή των συνανθρώπων σου στον δρόμο. Τα αποτέλεσμα για την Γερμανία των 68 εκατομμυρίων ενήλικων κατοίκων και των 43 εκατομμυρίων αυτοκινήτων είναι για το 2016 μόλις 3280 νεκροί.  Η υπερβολική ταχύτητα είναι η πρώτη αιτία θανατηφόρων ατυχημάτων παγκοσμίως, έτσι στην Γερμανία οι 1800 σταθερά τοποθετημένες παγίδες ραντάρ και οι αγνώστου αριθμού μετακινούμενες πρέπει να θεωρηθούν ως ευλογημένες καθώς έσωσαν τα τελευταία 60 χρόνια μόνο στην γενέτειρά τους 500.000 ανθρώπους.

Τέλος να πούμε για τη ιστορία πως οι πρώτες μετρήσεις για υπερβολική ταχύτητα έγιναν το 1906 όταν αστυνομικοί στην τουριστική λουτρόπολη Kehl με σημαίες και ρολόι «μετρούσαν» την ταχύτητα των διερχομένων αυτοκινήτων. «Θύμα» αυτών των μετρήσεων ένας τουρίστας από τις Η.Π.Α. ο οποίος συνελήφθη να οδηγεί με την ανεπίτρεπτη για την εποχή ιλιγγιώδη ταχύτητα των 20 χλμ./ώρα. Το θέμα πήρε μεγάλες διαστάσεις  και δημιουργήθηκε διπλωματικό επεισόδιο σε βαθμό που οι Η.Π.Α. απείλησαν να εκδώσουν ταξιδιωτική οδηγία.  

{gallery}technology/radar_60y{/gallery}