Δοκιμή: Seat Ibiza 1.4 TDi 90hp

Κοινοποίησε το άρθρο

Το Ibiza αποτελεί αναμφισβήτητα το πιο επιτυχημένο μοντέλο της μάρκας, με περισσότερες από 5 εκατομμύρια πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο τα τελευταία 30 χρόνια.

Έχει ήδη στην πλάτη του 4 γενιές το Ibiza με την τελευταία να βρίσκεται στην αγορά από το 2008. Στο διάστημα μέχρι σήμερα έχει ανανεωθεί 2 φορές με την τελευταία να έχει πλέον δεχθεί τις παρεμβάσεις που επιτάσσουν την ενιαία σχεδιαστική γραμμή της εταιρίας. Βασικότερες παρεμβάσεις είναι αυτές στους προβολείς που ενισχύθηκαν με led φώτα πορείας, νέες ζάντες αλουμινίου, νέες επιλογές σε χρώματα ενώ ο αγοραστής με την εξατομίκευση μπορεί να κάνει άπειρους συνδυασμούς ικανοποιώντας τις ανάγκες και το γούστο του.

Εσωτερικά, έχουμε ένα ανασχεδιασμένο ταμπλό με νέα κεντρική κονσόλα, νέο πίνακα οργάνων και μία οθόνη αφής πολλαπλών λειτουργιών. Τα πλαστικά του είναι ποιοτικά αλλά κάπου εκεί περιμένεις μεγαλύτερη φαντασία από τους Ισπανούς με πιο νεανικό σχεδιασμό αφού και το μοντέλο απευθύνεται σε τέτοιο κοινό επί των πλείστων. Δεν είναι τυχαίο ότι με μέσο όρο ηλικίας κατόχου τα 43 χρόνια, το Ibiza διαθέτει μια εξαιρετικά νεανική πελατειακή βάση, με το ποσοστό νέων γυναικών να βρίσκεται πολύ πάνω από το μέσο όρο.

gonews-dokimes-seat-ibiza-tdi 09

Αυτό που σε ανταμείβει είναι η θέση οδήγησης με τα καθίσματα να στηρίζουν το σώμα και το τιμόνι να είναι σε καλή θέση. Το σύστημα EasyConnect είναι εύκολο, βολικό, με πολύ καλή απόκριση και γεμάτο χρήσιμες εφαρμογές. Τρέχει με λογισμικό Android, προσφέρει δυνατότητα Mirror Link, σύνδεση στο Ίντερνετ, σύστημα πλοήγησης και πλήθος εφαρμογών, είτε από το Seat App Center είτε από το λογισμικό των smartphone. Ο χώρος αποσκευών – 292 λίτρα- είναι στα πλαίσια του ανταγωνισμού ενώ το πίσω κάθισμα είναι για δύο ενήλικες φυσιολογικών αναλογιών με επαρκή χώρο για κεφάλι και πόδια 

gonews-dokimes-seat-ibiza-tdi 14

Στο δρόμο παραμένει το DNA της Seat με δυναμικά χαρακτηριστικά, μιας και η εταιρία δεν “φιλτράρει” το στήσιμο ανάλογα με το πού απευθύνεται ο κινητήρας που φέρει το αυτοκίνητο. Μας άρεσαν οι λύσεις των Ισπανών σε αμορτισέρ, ελατήρια, αντιστρεπτικές, αλλά και το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης. Ως τελικό προϊόν απολαμβάνεις καλή ποιότητα κύλισης που μεταφράζεται σε άνεση στο ταξίδι σε ότι δρόμο και αν βρεθείς ενώ και τα φρένα θα ικανοποιήσουν και τον πιο δύσκολο. Βέβαια όλα τα παραπάνω ολοκληρώνουν το παζλ που ξεκινάει με την προσθήκη των νέων μηχανικών συνόλων στην γκάμα του μοντέλου. Στα χέρια μας είχαμε το 3κύλινδρο 1400άρι diesel με τους 90 ίππους που αντικατέστησε το απερχόμενο τρικύλινδρο 1200αρη.

Και diesel και 3κύλινδρο; Ωχ…
Ναι είναι θορυβώδες ως ένα σημείο και τραχύ στην αίσθηση αλλά με 230 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.500 στροφές και χωρίς να χρειάζεται να υπερβείς συχνά τις 3.000 σ.α.λ. η ζυγαριά γέρνει υπέρ του… Ειδικά όταν βλέπεις ο κινητήρας να ανταποκρίνεται συνέχεια παρά το γεγονός ότι θα θέλαμε και μια 6η σχέση στο σφιχτό σε αίσθηση κιβώτιο… Η μέση κατανάλωση της δοκιμής διαμορφώθηκε στα 5,7 λτ./100 χλμ., τιμή που μπορεί να πλησιάσει προς τα 5 λτ./100 χλμ. αν οδηγείς προσεκτικά

gonews-dokimes-seat-ibiza-tdi 17

Έτσι λοιπόν συμπερασματικά, το Seat Ibiza 1.4 diesel 90hp αποτελεί μία τίμια πρόταση, με οικονομικό κινητήρα, ποιότητα κατασκευής και οδηγική συμπεριφορά που κοιτάει ψηλά στην κατηγορία και τιμή ανταγωνιστική (Ibiza 5d 1.4 TDI 90hp Reference 14.700 €) που του δίνει το δικαίωμα καταξίωσης ίσως στην δυσκολότερη κατηγορία έτσι όπως οδηγείται μέρα με τη μέρα η Ελληνική αγορά αυτοκινήτου.

{gallery}dokimes/seat_ibiza_tdi{/gallery}