Όταν είσαι best-seller από την πρώτη σου κιόλας γενιά, πολλές φορές παρασύρεσαι και δεν προσπαθείς πολύ για να βελτιωθείς. Αυτό δεν ισχύει για το Toyota Yaris που δεν επαναπαύθηκε στις δάφνες του και παρουσιάστηκε καλύτερο από πριν σε πολλούς τομείς.
Η Ελληνική αγορά έχει στρέψει το ενδιαφέρον της στα μικρά και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια και το Yaris μάλλον “παίζει” εντός έδρας με τον 1,4 D-4D των 90 ίππων να είναι “αυτό που πρέπει” τόσο για τις επιδόσεις αλλά κυρίως για την οικονομία του, που στις μέρες μας είναι και το ζητούμενο.
Και επειδή το κυρίως μενού αυτής της δοκιμής είναι η κινητήρια έκδοση του Yaris, ας ξεκινήσουμε από αυτόν. Ο 1,4 D-4D των 90 ίππων της Toyota, δεν χωράει αμφισβήτηση, και κινεί γρήγορα το αμάξωμα όντας ταυτόχρονα οικονομικός στην πράξη. Σύμμαχος σε αυτό είναι φυσικά και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με τις κοντές πρώτες σχέσεις που χαρίζουν εκρηκτικότητα, καλές επιδόσεις και σβελτάδα ενώ καταλήγει με μια μακριά 6η που συμβάλει ουσιαστικά στην οικονομία όταν κινείσαι στον ανοιχτό δρόμο. Μιλώντας για κατανάλωση, η μέση εργοστασιακή αναφέρεται στα 3,8 λτ./100 χλμ., κάτι που ποτέ δεν το φθάσαμε εμείς τις ημέρες της δοκιμής και ίσως να είναι και λίγο ουτοπικό όμως καταφέρνεις χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία και έχεις με μικτή χρήση νούμερο κάτω από τα 5 λίτρα. Τέλος, στα 99 γρ./χλμ. είναι οι εκπομπές CO2.
Και επειδή ένα καλό μοτέρ από μόνο του δεν αναδεικνύει τις αρετές του, εδώ έχουμε και ένα καλό πλαίσιο με την ρύθμιση των αναρτήσεων να είναι ότι πρέπει και το αποτέλεσμα είναι ένα ευχάριστο και ασφαλές στην οδήγηση μικρό αυτοκίνητο, το οποίο παράλληλα είναι εύκολο στους χειρισμούς και ευέλικτο στην πόλη με μικρό κύκλο στροφής (9,6 μέτρα). Επίσης τα αναπαυτικά καθίσματα συμβάλλουν στην ικανοποιητική προσφερόμενη άνεση, ενώ οι περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων «φιλτράρονται» αποτελεσματικά και μόνο βαθιές λακκούβες θα γίνουν αισθητές στους επιβάτες.
{gallery}dokimes/yaris_d4d{/gallery}
Κινούμενο στον αυτοκινητόδρομο το Yaris 1,4 D-4D παρουσιάζει πολύ καλή σταθερότητα και δε δημιουργεί τάσεις ανασφάλειας ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες χάρη και στο συνδυασμό του μακριού μεταξονίου και των πλατιών μετατροχίων. Επιπλέον το σύστημα διεύθυνσης με τη μεταβλητή ηλεκτρική υποβοήθηση προσφέρει την απαραίτητη αίσθηση και αμεσότητα, ενώ ιδιαίτερα αποτελεσματικά είναι τα φρένα. Από την άλλη, ασφαλές και με ουδέτερα χαρακτηριστικά παρουσιάζεται και σε μια διαδρομή με στροφές, δίνοντας την αίσθηση ότι έχεις στα χέρια σου μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητο. Αλλά δεν έχεις…
Η Toyota όπως αρχικά είχε δηλώσει, το έκανε και πράξη το γεγονός ότι ήθελε να δημιουργήσει ένα πιο “φιλικό” Yaris και έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα σε τομείς όπως η ηχομόνωση της καμπίνας η οποία είναι αισθητά πιο ήσυχη. Για να επιτευχθεί αυτό βελτιώθηκε η ακαμψία της δομής κατά 20%, εμπρός χρησιμοποιήθηκε άλλο υλικό στήριξης του παρμπρίζ, η δομή του αυτοκινήτου ενισχύθηκε σε 36 επιπλέον σημεία, έχουν τοποθετηθεί νέες τσιμούχες και πιο παχιές μοκέτες, ο πίσω ημιάκαμπτος συνδυάζεται με πιο μαλακά ελατήρια και silentblocks, ενώ πιο μαλακά ελατήρια έχουν τοποθετηθεί και εμπρός.
Πραγματικά θα πρέπει να ψάξεις αρκετά ώστε να ανακαλύψεις κάποια μείον στην έκδοση 1,4 D-4D του Toyota Yaris, αφού έχουν διορθωθεί κάποια μειονεκτήματα του παρελθόντος, έχουν αναβαθμιστεί κάποιοι άλλοι τομείς, ενώ διαθέτει και έναν κινητήρα πραγματικό διαμάντι που αναβαθμίζει το σύνολο. Όλα τα παραπάνω έρχονται και προστίθενται στη βελτιωμένη ηχομόνωση, το αναβαθμισμένο ποιοτικά εσωτερικό και την πιο δυναμική σχεδίαση. Τί άλλο να ζητήσει τελικά ένα best-seller;