Δοκιμή: VW GOLF TGI BLUEMOTION

Κοινοποίησε το άρθρο

Αν ρωτούσαμε ποιός θα ήθελε ένα VW Golf που θα πραγματοποιεί τις μετακινήσεις μας με τα μισά χρήματα, δεν θα πληρώνει τέλη κυκλοφορίας ενώ θα διαθέτει και κινητήρα βενζίνης

και θα μου προσφέρει όλα όσα προσφέρει το πιο “καλοπουλημένο” αυτοκίνητο αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη, πιστεύουμε ότι δεν θα περιμέναμε και πολύ για να πάρουμε απάντηση…test opinion golftgi

Ο λόγος για το Golf TGI που μπορεί να κινείται και με φυσικό αέριο. Το best seller των Γερμανών εφοδιάζεται με κινητήρα 1,4 TGI απόδοσης 110 ίππων, ο οποίος αποτελεί μια εξελιγμένη έκδοση του 1,4 TSI των 122 ίππων. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο μπορεί να λειτουργεί με βενζίνη και φυσικό αέριο και είναι προδιαγραφών Euro6. Η ροπή του κινητήρα φτάνει τα 200 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. (ίδια ροπή σε σύγκριση με την έκδοση βενζίνης των 122 ίππων), ενώ η μέση κατανάλωση του διαμορφώνεται στα 3,5 κιλά φυσικού αερίου ανά 100 χιλιόμετρα (5,3 λτ./100 χλμ. με χρήση βενζίνης), ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα περιορίζονται στα 94 γρ./χλμ. απαλλάσσοντας το μοντέλο από τα τέλη κυκλοφορίας. Το μηχανικό σύνολο φυσικού αερίου δίνει στο μοντέλο τελική ταχύτητα που φτάνει στα 194 χλμ./ώρα, ενώ το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,9 δλ..
Έτσι λοιπόν η γκάμα της VW εμπλουτίζεται με ένα νέο, το τρίτο, μοντέλο εναλλακτικού καυσίμου μετά τα eco up! και Passat ECOFUEL.
Η εταιρεία ανακοινώνει ότι Golf TGI έχει αυτονομία που αγγίζει τα 1.400 χιλιόμετρα, με φυσικό αέριο και βενζίνη. Εμείς στο σύντομο διάστημα που είχαμε το αυτοκίνητο στην διάθεση μας  δεν καταφέραμε να καλύψουμε τόσα χιλιόμετρα. Αλλά και μόνο η διάθεση δύο χώρων αποθήκευσης καυσίμου, δίνει μεγάλα περιθώρια μεγαλύτερης αυτονομίας ειδικότερα σε μεγάλα ταξίδια. Το αυτοκίνητο  διαθέτει ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 50 λίτρων και δύο φιάλες φυσικού αερίου με χωρητικότητα 7,5 κιλά η καθεμιά οι οποίες είναι τοποθετημένες στον χώρο όπου στις εκδόσεις βενζίνης και diesel βρίσκεται η ρεζέρβα. Οπότε το VW Golf ΤGI BlueMotion διαθέτει κιτ επισκευής ελαστικού.
Όλα καλα μέχρι εδώ. Υπάρχει κάτι που μειώνει την τόσο καλή εικόνα;
Ναι υπάρχει. Το πρώτο στοιχείο είναι η αύξηση του βάρους του μοντέλου κατά 130 κιλά, σε σύγκριση με την έκδοση των 122 ίππων της οποίας το μικτό βάρος ανέρχεται στα 1.720 κιλά. Το δεύτερο , ο χώρος για τις αποσκευές που ελαττώθηκε από τα 380 λίτρα στα 291 που τηρουμένων τα αναλογιών είναι ικανοποιητικά για οικογενειακή χρήση. Αλλά μην ξεχνάμε ποιο είναι το ζητούμενο της συγκεκριμένης έκδοσης. Η οικονομία των μετακινήσεων.
Κατά τα άλλα, Το ΤGI βασίζεται πάνω στο πάτωμα MQB της έβδομης γενιάς Golf που επιτρέπει τη δημιουργία διαφορετικών εκδοχών συστημάτων κίνησης χωρίς να διαφοροποιούνται οι λειτουργικές δυνατότητες του αυτοκινήτου, οπότε η καμπίνα χωροταξικά παραμένει αναλλοίωτη σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις κινητήρων.

volkswagen-golf-tgi-0001

Τα επίπεδα εργονομίας και ποιότητας κατασκευής  είναι άριστα, άλλωστε μας έχει συνηθίσει η εταιρία σε αυτό.
Μοναδική διαφορά στον πίνακα οργάνων είναι οι δύο ξεχωριστοί δείκτες καυσίμου ώστε να γνωρίζετε πάντοτε την κατανάλωση του εκάστοτε καυσίμου αλλά και η ηλεκτρονική ένδειξη για την υπολογισμένη απόσταση που μπορείτε να διανύσετε ακόμη. Επίσης ο πίνακας οργάνων σας ενημερώνει για την ποιότητα του αερίου που εφοδιάσατε το αυτοκίνητο με ποσοστιαία αναφορά !
Στον δρόμο είναι το γνωστό VW Golf , με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και τα υψηλά επίπεδα ηχομόνωσης.
Η λειτουργία του κινητήρα εφόσον υπάρχει αέριο στις δεξαμενές του οχήματος, γίνεται αποκλειστικά με αυτό. Εφόσον αυτό τελειώσει, η αλλαγή σε βενζίνη γίνεται αυτόματα, χωρίς ο οδηγός να καταλάβει κάτι στην λειτουργία του κινητήρα.

Το κριτήριο αγοράς της έκδοσης TGI είναι καθαρά οικονομοτεχνικό αφού η μέση κατανάλωση είναι μόλις 3,5 kg CNG /100km. Το φυσικό αέριο έχει 92 λεπτά ανά κιλό, οπότε έχουμε να κάνουμε με ένα καύσιμο που σε μικτές συνθήκες κίνησης είναι γύρω στο 40%  πιο οικονομικό ακόμη και από τον diesel των 110 ίππων.

Το μόνο που “εμποδίζει” την ευρεία αποδοχή από το αγοραστικό κοινό  τέτοιων εκδόσεων είναι το γεγονός ότι στην Ελλάδα η αεριοκίνηση είναι ακόμη σε βρεφικό στάδιο καθώς το δίκτυο διανομής είναι στη φάση της ανάπτυξης και ουσιαστικά μέσα στους επόμενους μήνες θα μπορεί να εξυπηρετεί Αθήνα και Θεσσαλονίκη με κάποιους ενδιάμεσους σταθμούς στον κατακόρυφο άξονα. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, υπάρχουν αυτή τη στιγμή μόλις 2 σταθμοί εφοδιασμού με φυσικό αέριο. Ένας στην Ανατολική Θεσσαλονίκη και ένας Δυτικά της πόλης