Δεν είναι μόνο το να πουλάμε αυτοκίνητα το ζητούμενο, αλλά και η προσπάθεια εκδημοκρατισμού της πιο πράσινης τεχνολογίας. Κάτι τέτοιο κάνει η Fiat με το Fiat 500 Hybrid
Ο Ιταλός κατασκευαστής αυτοκινήτων υποστηρίζει ότι τα αυτοκίνητα της πόλης, συμπεριλαμβανομένων των 500 και του Panda, είναι τα πιο προσιτά νέα μοντέλα και ότι η ήπια υβριδική τεχνολογία είναι ο πιο προσιτός τρόπος για γνωριμία με την ηλεκτροκίνηση ενός αυτοκινήτου.
Το Fiat 500 ήταν ένα αυτοκίνητο πόλης που η τιμή του ήταν στο πάνω ράφι της κατηγορίας, αλλά χάρη στο κομψό στιλ, αυτό το βοήθησε να προσελκύσει πελάτες από όλα τα στρώματα, ηλικιακά, διαφορετικού φύλου.
Όμως τώρα, το Fiat 500 Hybrid δεν είναι ακριβό. Η τιμή του συγκρίνεται κατευθείαν με εκδόσεις βενζίνης των ανταγωνιστών και προσφέρει πολλά περισσότερα.
Το υβριδικό σύστημα χρησιμοποιεί μία από τις νέες σειρές κινητήρων Firefly.
Σε αυτήν την περίπτωση, ένας βενζινοκινητήρας τριών κυλίνδρων 1,0 λίτρων με την προσθήκη μιας ηλεκτρικής γεννήτριας 3,6kW συλλέγει ενέργεια από το φρενάρισμα και την ακινητοποίηση, την αποθηκεύει σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου και στη συνέχεια την τροφοδοτεί ξανά στο σύστημα μετάδοσης κίνησης.
Το σύνολο κατατάσσεται ως υβριδικό από το υπουργείο μεταφορών, υπερκαλύπτει τις προδιαγραφές Euro 6D Final, εκπέμπει μόλις 88γρμ./χλμ. CO2 και απαλλάσσεσαι από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.
Όπως όλα τα ήπια υβριδικά, δεν κινεί το αυτοκίνητο ηλεκτρική ισχύς, αλλά προσφέρει επιπλέον ροπή.
Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας δεν χρειάζεται να λειτουργεί με μεγάλο φορτίο, βελτιώνοντας την οικονομία (κατά μερικά χιλιόμετρα ανά λίτρο) και μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων- κατά 19 τοις εκατό. Σημαίνει επίσης 25% περισσότερη ροπή υπό ορισμένες συνθήκες.
Στην πράξη, στην έντονη κίνηση της πόλης αισθάνεται αρκετά άνετα για να ξεπεράσει με ευκολία τις προκλήσεις. Και η εμπλοκή του στην τρέλα του κέντρου της πόλης σας θυμίζει ότι είναι ένα υπέροχο αυτοκίνητο πόλης.
Η υβριδική τεχνολογία ολοκληρώνει με τον καλύτερο τρόπο τον ξεχωριστό χαρακτήρα του 500 ενισχύοντας σημαντικά τoν οικολογικό του χαρακτήρα.
Είναι συμπαγές, ευκίνητο, έχει ελαφρύ τιμόνι, αξιοπρεπή ορατότητα και οδηγείται εκπληκτικά καλά για ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο με τόσο μικρό μεταξόνιο.
Αισθάνεται 100% στο σπίτι του, τόσο μέσα στις λεωφόρους και τα σοκάκια της πόλης, αλλά στον ανοιχτό δρόμο αρκεί να κινείσαι στα όρια που επιβάλει ο ΚΟΚ και να μην υπερβάλεις.
Εκτός από το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης, δεν υπάρχουν πολλά καινούργια στοιχεία στο Fiat 500 Hybrid. Όχι ότι χρειάζονται, όντας το πιο διαχρονικό design που υπάρχει εκεί έξω…
Όταν έφτασε στην αγορά το 2007, “κούμπωσε” απόλυτα στο ρετρό στυλ και ακόμη και 14 χρόνια μετά, εξακολουθεί να είναι τόσο αξιαγάπητο από ποτέ.
Έφτασε τώρα σε ένα σημείο όπου το σχήμα του είναι σχεδόν ίδιο όσο το αρχικό 500. Το χαμογελαστό «πρόσωπο», οι σύγχρονες πινελιές, τα ρετρό στοιχεία και το εσωτερικό με το μεταλλικό ταμπλό και τα μεγάλα λιτά καντράν φαίνονται ακόμα φρέσκα.
Πιθανώς η μεγαλύτερη αλλαγή στο εσωτερικό είναι η ταπετσαρία Seaqaul, η οποία έρχεται σε μοντέλα Launch Edition όπως αυτό της δοκιμής και στοχεύει στην αύξηση των οικολογικών διαπιστευτηρίων του Fiat 500 Hybrid.
Το έξυπνο ύφασμα είναι κατασκευασμένο με ανακυκλωμένο πλαστικό, συμπεριλαμβανομένου τουλάχιστον 10 τοις εκατό που συλλέγεται από τη θάλασσα.
Η Fiat αναφέρει ότι κάθε αυτοκίνητο περιλαμβάνει 1,5 κιλό ανακυκλωμένα θαλάσσια απόβλητα και ότι με την πώληση 100.000 αυτοκινήτων με καθίσματα Seaqaul θα έχει βοηθήσει να καθαρίσει μια περιοχή του ωκεανού σαν το μέγεθος της Ουαλίας.
Πέρα από τα φανταχτερά καθίσματα, το Fiat 500 Hybrid Launch Edition της δοκιμής διαθέτει μια νέα βαφή Green Dew, ζάντες 16 ιντσών, λεπτομέρειες από σατέν χρώμιο, οθόνη αφής επτά ιντσών με Apple CarPlay και Android Auto.
Από την άλλη, έχει φτάσει και το ολοκαίνουργιο, ηλεκτρικό 500 στην Ελληνική αγορά, ένα πραγματικά διασκεδαστικό, funky και εντελώς μοναδικό city car με τιμή που θα συζητηθεί.
Φυσικά το Fiat 500 Hybrid προσφέρει φθηνότερη τιμή κτήσης αλλά το αποτέλεσμα είναι ένα.
Η Fiat σας βάζει στον κόσμο της πράσινης μετακίνησης, με τρόπο ήπιο όπως και η υβριδική τεχνολογία του Fiat 500 Hybrid.