Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει νέα νομική διαμάχη αναφορικά με τη συσκευή για την προστασία των κινητήρων σε κρύο καιρό.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
Αποκαλύφθηκε το SKODA Elroq: Πότε θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα – Τιμές
«Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα: Οι διεκδικητές του τίτλου
LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας
Του Νίκου Μιχαλόπουλου
Το λογισμικό που χρησιμοποιείται από τον όμιλο Volkswagen για να αλλάξει τις εκπομπές ρύπων με βάση την εξωτερική θερμοκρασία και το υψόμετρο είναι παράτυπο και δεν μπορεί να δικαιολογηθεί από τον ρόλο του στην προστασία του κινητήρα, δήλωσε ένας σύμβουλος του ανώτατου δικαστηρίου της ΕΕ.
Το εύρημα, εάν επιβεβαιωθεί από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ), θα ήταν το τελευταίο πλήγμα για τη Volkswagen σε μια σειρά υποθέσεων μετά το 2015, οι οποίες αφορούν χρήση παράνομου λογισμικού για χειραγώγηση εκπομπών ρύπων.
Οι δικαστές στην ΔΕΕ ερευνούν συνήθως τις καταγγελίες του γενικού εισαγγελέα, αλλά δεν είναι υποχρεωμένοι να τις δεχτούν.
Η υπόθεση, που έφεραν οι καταναλωτές στην Αυστρία, επικεντρώνεται σε λογισμικό που ελέγχει μια βαλβίδα που ανακυκλώνει τα καυσαέρια από την έξοδο του κινητήρα. Αυτό μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx), που μπορούν να προκαλέσουν αναπνευστικά προβλήματα στους ανθρώπους.
Το λογισμικό κλείνει τη βαλβίδα σε θερμοκρασίες εκτός του εύρους 15-33 Κελσίου (59-91 F) και σε υψόμετρα άνω των 1.000 μέτρων (3.280 πόδια), αυξάνοντας τις εκπομπές NOx. Οι καταναλωτές ισχυρίζονται ότι πρόκειται για απαγορευμένη συσκευή, για την οποία θα πρέπει να αποζημιωθούν.
Στη νομική του γνώμη, ο γενικός εισαγγελέας του ΔΕΕ Αθανάσιος Ράντος σημείωσε ότι το δικαστήριο έκρινε τον περασμένο Δεκέμβριο ότι το λογισμικό παραμόρφωσης των εκπομπών ήταν παράνομο, ακόμη και αν συνέβαλε στην πρόληψη της γήρανσης ή του φραγμού του κινητήρα.
Ο κ. Ράντος είπε ότι το παράθυρο θερμοκρασίας δεν ήταν αντιπροσωπευτικό των πραγματικών συνθηκών οδήγησης στην Αυστρία και τη γειτονική Γερμανία, καθώς η μέση θερμοκρασία ήταν σημαντικά χαμηλότερη από 15 C. Τα οχήματα θα οδηγούνταν επίσης συχνά πάνω από 1.000 μέτρα.
Το λογισμικό ήταν μια “συσκευή χειραγώγησης”, είπε, και ο ρόλος του στην προστασία των εξαρτημάτων δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως αιτιολόγηση.
πηγές: autonews.com, reuters.com