Όταν μια εταιρεία με το DNA της Mazda αποφασίζει να καταπιαστεί με την ηλεκτροκίνηση, είναι βέβαιο πως το αποτέλεσμα θα ξεπερνά τις προσδοκίες. Αυτή ακριβώς είναι η αίσθηση που αφήνει το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της γιαπωνέζικης εταιρείας, το ξεχωριστό Mazda MX-30.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
Max Verstappen: Πρωταθλητής F1 για 4η φορά (video)
Hellas Jeep Club: Απόδραση στην Αράχωβα
«Φορτίζω Παντού»: Παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων
Του Νίκου Μιχαλόπουλου
Γνωριμία
Πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Mazda και βασίζεται στο πάτωμα του CX-30. Το Mazda MX-30 παρουσιάστηκε στο Τόκιο το 2019 και αποτελεί την πιο σπορ εκδοχή του γιαπωνέζικου SUV με εντυπωσιακή Coupe σιλουέτα.
Η γιαπωνέζικη εταιρεία, αρχικά τουλάχιστον, το τροφοδοτεί με τον ηλεκτροκινητήρα e-SkyActiv 107 kW (143 ίππων), που κινεί τους εμπρός τροχούς του SUV, με μέγιστη ροπή 265 Nm. Αριθμοί που αφήνουν υποσχέσεις. Ωστόσο το στοιχείο εκείνο που το καθιστά μοναδικό είναι η υιοθέτηση των πλαϊνών θυρών που ανοίγουν αντικριστά, θυμίζοντας το RX-8.
Εξωτερική Σχεδίαση
Το σχεδιαστικό τμήμα της Mazda έδωσε το 100% των δυνατοτήτων του, παρουσιάζοντας ένα ισορροπημένο σχέδιο. Το Coupe αμάξωμα με τις σπορτίφ αναλογίες τραβάει το βλέμμα των περαστικών, χωρίς να προκαλεί. Στο εμπρός μέρος πρωταγωνιστούν οι έντονες ακμές, τα σχιστά φωτιστικά σώματα και η όμορφη μάσκα, προσδίδοντας ένα επιθετικό πρόσωπο στο αυτοκίνητο.
Η κεκλιμένη οροφή καταλήγει σε μια όμορφη ευδιάκριτη αεροτομή, σχηματίζοντας ομαλά το πίσω μέρος. Τα πίσω φωτιστικά σώματα θυμίζουν Ferrari 458. Ωστόσο το μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει το πλαϊνό μέρος. Η τοξοειδής οροφή σε συνδυασμό με τις καθαρές γραμμές, σχηματίζουν ένα όμορφο προφίλ, που απογειώνεται στιλιστικά με τις πόρτες που ανοίγουν αντικριστά, θυμίζοντας RX-8 και ενισχύοντας την σπορ εικόνα του αυτοκινήτου.
Εσωτερικό
Ιδιαίτερη φροντίδα δόθηκε και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, το οποίο δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις αντίστοιχες Premium προτάσεις. Με υψηλής ποιότητας οικολογικά υλικά και άψογη συναρμογή, επιτυγχάνει μεγαλύτερο οικολογικό αποτύπωμα, καθώς η χρήση οικολογικών υφασμάτων, φελλού εναλλάσσονται στον χώρο της καμπίνας, αλλά και τα «vegan» καθίσματα είναι κατασκευασμένα από οικολογικό δέρμα.
Στο πάνω μέρος του ταμπλό βλέπουμε την οθόνη των 8,8 ιντσών που ελέγχεται μέσω του περιστροφικού διακόπτη Mazda Commander Control που βρίσκεται ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα. Το σύστημα πολυμέσων είναι συμβατό με Apple AirPlay και Android Auto. Στο κάτω μέρος υπάρχει μια μικρότερη οθόνη αφής με τις λειτουργίες του κλιματισμού.
Ο αναλογικός πίνακας οργάνων, η εξαιρετική άνεση και η αίσθηση του τιμονιού ενισχύουν τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τέλος η ορατότητα είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο.
Στον δρόμο
Όλα τα παραπάνω στοιχεία δημιουργούν μεγάλες προσδοκίες για την οδηγική εμπειρία που προσφέρει. Ας δούμε αναλυτικά αν και κατά πόσο ανταποκρίνεται σε αυτές.
Στη πόλη είναι αρκετά ευέλικτο, χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις και την καλή ορατότητα, αλλά και στο ακριβέστατο σύστημα διεύθυνσης. Όπως κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι πολύ ευχάριστο εντός του αστικού ιστού και ιδανικό για καθημερινή χρήση.
Στο επαρχιακό δίκτυο θα αποκαλύψει τις πιο κρυφές αρετές του, καθώς το τέλειο στήσιμο και η ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρουν εξαιρετικό κράτημα ακόμα και σε απότομες στροφές. Διασκεδαστικό και ευχάριστο με έμφαση στην άνεση και την ποιότητα κύλισης.
Στον αυτοκινητόδρομο είναι εξαιρετικά σταθερό και υποσχόμενο ένα άνετο και ασφαλές ταξίδι, με εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Ωστόσο η μικρή αυτονομία των 200 χιλιομέτρων είναι ανασταλτικός παράγοντας για μεγάλες αποδράσεις.
Γενικά πρόκειται για ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο, προσφέροντας την απαραίτητη σπορτίφ αίσθηση, εξαιρετικό κράτημα και εκρηκτικές επιταχύνσεις. Το αυτοκίνητο θα ενθουσιάσει ακόμα και τους πιο απαιτητικούς οδηγούς.
Η ευχάριστη έκπληξη του e-SkyActiv
Όπως προείπαμε, κάτω από το καπό του Mazda MX-30 συναντάμε τον νέο ηλεκτροκινητήρα e-SkyActiv απόδοσης 143 ίππων και 265 Nm μέγιστης ροπής. Αριθμοί που υπόσχονται ικανοποιητικές επιδόσεις. Ωστόσο αυτός ο ηλεκτροκινητήρας έχει ένα χαρακτηριστικό που θα εκπλήξει τον κάθε οδηγό. Από την στιγμή που Mazda αποφάσισε να καταπιαστεί με την ηλεκτροκίνηση, ήταν σίγουρο πως θα το έκανε με τον δικό της τρόπο. Έτσι λοιπόν, το πάτημα του γκαζιού δημιουργεί την εντύπωση πως ακούγεται ο ήχος ενός βενζινοκινητήρα, κάτι που θα χαροποιήσει ιδιαίτερα τους πιο παραδοσιακούς οδηγούς. Αυτό ήταν μια πολύ ευχάριστη και ανέλπιστη έκπληξη.
Έμφαση στην ασφάλεια
Στις δοκιμές του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού οδικής ασφαλείας EuroNcap απέσπασε 5 αστέρια με βαθμολογία 91% στην προστασία ενηλίκων, 87% στην προστασία παιδιών, 68% στους πεζούς και 73% στα συστήματά υποβοήθησης του οδηγού.
Τα εξαιρετικά επίπεδα της ασφαλείας επιβεβαιώνονται κατά την οδήγηση. Η ενεργητική ασφάλεια βρίσκεται στο μέγιστο βαθμό με το άψογο κράτημα και τα σωστά ρυθμισμένα συστήματά υποβοήθησης του οδηγού. Ωστόσο ένα από τα στοιχεία που ανεβάζουν κατακόρυφα την αίσθηση της ασφαλείας είναι η προβολή στο παρμπρίζ μέσω προτζέκτορα που βρίσκεται στο ταμπλό μπροστά από τον οδηγό, του ορίου ταχύτητας, των σημάτων και των ενδείξεων του συστήματος πλοήγησης, έτσι ώστε ο οδηγός να μην αναγκάζεται να αφήσει το βλέμμα του από τον δρόμο.
Σε ποιους απευθύνεται
Σπορτίφ, μοδάτο, μοντέρνο, ασφαλές και οικολογικό, απευθύνεται σε νέους ηλικιακά αλλά και σε όσους αισθάνονται νέοι και θέλουν να διαφέρουν. Θέλουν ένα αυτοκίνητο επαναστατικό και μακριά από τα συνηθισμένα, που θα τραβάει τα βλέμματα. Το Mazda MX-30 διαθέτει αυτό το προφίλ και καλύπτει τις ανάγκες των προαναφερόμενων οδηγών.
Συμπέρασμα
Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με ισχυρή προσωπικότητα, προσεγμένο σε κάθε τομέα. Ο σχεδιασμός, η ποιότητα κύλισης, ο σπορτίφ προσανατολισμός και ο οικολογικός χαρακτήρας είναι τα δυνατά του στοιχεία. Θα θέλαμε μεγαλύτερη αυτονομία, καθώς τα 200 χιλιόμετρα το περιορίζουν αρκετά, στερώντας του την δυνατότητα να αναδείξει τα πάμπολλα χαρίσματα του.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Ισχύς | 143 Hp |
Ροπή | 264 Nm |
Χωρητικότητα της μπαταρίας | 35.5 kWh |
Ηλεκτρική αυτονομία | 200 km |
ΑΜΑΞΩΜΑ | |
Τύπος | Coupe SUV |
Θέσεις | 5 |
Πόρτες | 5 |
ΟΓΚΟΣ | |
Μέγιστο βάρος | 2000 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος | 4395 mm |
Πλάτος | 1795 mm |
Ύψος | 1570 mm |
Μεταξόνιο | 2655 mm |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ, ΦΡΕΝΑ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΚΑΙ ΤΡΟΧΟΙ | |
Κίνηση | Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς |
Αριθμός ταχυτήτων (αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων) | 1 |
Εμπρός ανάρτηση | Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Πίσω ανάρτηση | συστροφή |
Εμπρός φρένα | αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα | δίσκος |
Βοηθητικά συστήματα | ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης | Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Τιμόνι | Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Διαστάσεις ελαστικών | 215/55 R18 |
Διαστάσεις ζάντων | 18 |
Τιμή
*Τιμή αυτοκινήτου από 33.043€ με κρατική επιδότηση