Με την τρίτη γενιά του μοντέλου, η Smart πλησιάζει σε ένα κρίσιμο στάδιο της ιστορίας της. Ήρθε η ώρα να ωριμάσει, να εδραιωθεί, να πείσει και τον πιο δύσπιστο.
Υπάρχει προφανώς μια περιορισμένη προσφορά πελατών που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για ένα premium 2,7 μέτρων μήκους διθέσιο, και αυτό εξηγεί γιατί η Daimler έχει διευρύνει το line-up της συμπεριλαμβάνοντας το Forfour ως μια τετράθυρη, τετραθέσια επιλογή.
Το νέο Smart ForTwo είναι 110 χιλιοστά πιο πλατύ από ό, τι ήταν πριν, αλλά παραμένει το ίδιο μήκος με 2.69m. Ένα ψηλότερο και μαλακότερο καπό προσφέρει βελτιωμένη προστασία για τους πεζούς και δίνει στο αυτοκίνητο μια πιο συμβατική εμφάνιση, κάτι που το παλιό μοντέλο δεν κατάφερε ποτέ.
Κάτω από το αμάξωμα το ForTwo χρησιμοποιεί μια “πιο κοντή” εκδοχή του ίδιου πλαισίου που θα βρείτε στο νέο Renault Twingo. Προσφέρει ένα εξίσου καταπληκτικό κύκλο στροφής, επιτρέποντας απρόσκοπτους ελιγμούς στην πόλη.
Οι αλλαγές είναι πολλές στην καμπίνα του ForTwo. Θα συναντήσετε ένα εντελώς νέο ταμπλό που αποτελείται από συνδυασμό υφάσματος και πλαστικού, με τον σχεδιασμό του να είναι μοντέρνος κάτι που ενισχύεται και από την διχρωμία σε καθίσματα-ταμπλό αναλόγως την έκδοση.
Οι εξελίξεις συνεχίζονται και κάνουν το ForTwo πιο ελκυστικό, και ακόμα πιο άνετο στην οδήγηση.
Το νέο πλαίσιο φέρνει μαζί πιο προηγμένη ανάρτηση – με κάποια στοιχεία του μπροστινού άξονα να έχουν παρθεί από την Mercedes C-Class με αποτέλεσμα το ForTwo πλέον να μην ενοχλείται από ανωμαλίες της ασφάλτου, κάνοντας το πιο μαλακό και συμβατό στη κίνηση.
Το αυτοκίνητο της δοκμής ήταν εφοδιασμένο με το εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο αξίζει την επιπλέον επιβάρυνση στην τελική τιμή καθιστώντας το πιο ευέλικτο αυτοκίνητο πόλης λίγο ακόμα πιο ζωντανό σε σχέση με το λίγο ασαφές αντίστοιχο χειροκίνητο.
Η τοποθέτηση του κινητήρα πίσω και η κίνηση στους πίσω τροχούς έχει χρησιμοποιηθεί για να μεγιστοποιήσει την πρακτικότητα και όχι την απόδοση. Γύρω από την πόλη είναι απίστευτα ευκίνητο και ο κύκλος στροφής 6.95m είναι ο μικρότερος από κάθε άλλο αυτοκίνητο. Είναι ένα τεράστιο όφελος όταν έχετε να περιηγηθείτε στους σφιχτούς δρόμους της πόλης.
Στον τομέα της άνεσής σίγουρα υπάρχουν πιο άνετοι ανταγωνιστές. Οι αντίπαλοι σε αυτού τους τομείς είναι πολύ πιο ικανοί ειδικά όταν κινείσαι σε δρόμους εκτός. Ο θόρυβος του ανέμου είναι έντονος αλλά οφείλεται και στον compact σχεδιασμό του αμαξώματος, ενώ και η μηχανή κινείται σε υψηλές στροφές όταν απαιτηθεί ταχύτητα μεγαλύτερη των 100 χλμ/ώρα. Επίσης το αυξημένο βάρος στον πίσω άξονα, κάνει το τιμόνι αρκετά ελαφρύ και σίγουρα πρέπει να είσαι προσεκτικός αν αρχίσεις να το πιέζεις.
Ο χώρος αποσκευών των 260 λίτρων είναι ένα καλό νούμερο για το ForTwo και είναι απλό το φόρτωμα/ξεφόρτωμα καθώς δεν υπάρχει σκαλοπάτι. Η πρόσβαση σε αυτόν γίνεται και πάλι μέσω διπλά ανοιγόμενης πόρτας (ανοίγει με μια κίνηση το τζάμι και με δεύτερη το κάτω μέρος της), η οποία διαθέτει και πάλι στο εσωτερικό τμήμα της έναν extra καλυπτόμενο χώρο για μικροαντικείμενα.
Η Smart έχει επενδύσει πολύ χρόνο και χρήμα για να διασφαλιστεί ότι το συμπαγές ForTwo είναι όσο το δυνατόν πιο ασφαλές. Το νέο πλαίσιο σημαίνει ότι το μικρό αυτοκίνητο είναι σχεδόν τόσο ασφαλές όσο ένα Mercedes C-Class στην περίπτωση σύγκρουσης. Το προηγούμενο Smart ForTwo είχε μια ισχυρή αξιοπιστία με ρεκόρ μίας μόνο ανάκλησης που επηρέασε μόλις 26 αυτοκίνητα. Δεν υπάρχει ακόμη ασφαλές συμπέρασμα για το πώς το νέο αυτοκίνητο αποδίδει στο θέμα αυτό, αλλά πιστεύουμε ότι η συνταγή δεν χάλασε.
Συμπέρασμα: Είναι προφανές ότι το Smart Fortwo προκείται για ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο που δύσκολα “μπαίνει” σε καλούπια και συγκρίσεις με τον ανταγωνισμό. Είναι επίσης προφανές ότι έχει το μειονέκτημα ότι μπορεί να φιλοξενήσει αυστηρά μόνο δύο άτομα, όταν φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις μπορούν να φιλοξενήσουν μέχρι και πέντε. Αλλά εάν ο χώρος για δύο είναι αρκετός υπάρχουν πολλά ικανά χαρακτηριστικά γνωρίσματα που αυξάνουν την ελκυστικότητα του έναντι των υπολοίπων.