Υποχρεωτικό cruise control το 2022 – Τι συμβαίνει με τα όρια ταχύτητας;

Κοινοποίησε το άρθρο
cruise control

Επιβεβαιώθηκε ότι όλα τα νέα αυτοκίνητα θα είναι εξοπλισμένα με cruise control από τον Ιούλιο του 2022, μια υποχρέωση που θα επηρεάσει όλα τα νέα αυτοκίνητα το 2024.

Αυτό το σύστημα, το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί αλλά και να συνδεθεί, θα φέρει διάφορες νέες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένου ενός αυτόνομου περιοριστή ταχύτητας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Αποκαλύφθηκε το SKODA Elroq: Πότε θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα – Τιμές

Ένα SKODA Elroq, έκανε την πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα, πέντε μήνες πριν το επίσημο λανσάρισμά του.     Η SKODA, ακολουθώντας τον ηλεκτρικό μονόδρομο που ωθείται...

«Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα: Οι διεκδικητές του τίτλου

Στην τελική φάση για τη διεκδίκηση του τίτλου «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα πέρασαν 11 νέα μοντέλα.     Η αντίστροφη μέτρηση για την ανάδειξη...

LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας

Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας, τον τελευταίο αγώνα του WRC, όπου θα κριθεί και ο πρωταθλητής.   Στην Ιαπωνία, στο «σπίτι» της TOYOTA, πέφτει η...

Του Νίκου Μιχαλόπουλου  

 

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε το σχέδιο κανονισμού που θεσπίζει την υποχρεωτική παρουσία μιας συσκευής Ευφυούς Προσαρμογής Ταχύτητας (ISA στα Αγγλικά από το Intelligent Speed ​​Assistance) σε όλα τα νέα οχήματα (αυτοκίνητα, οχήματα κοινής χρήσης, βαρέα) εγκεκριμένα για την Ευρωπαϊκή Ένωση από τις 6 Ιουλίου 2022. Για μοντέλα που κυκλοφόρησαν πριν από την εγκατάσταση του ISA, ο εξοπλισμός θα γίνει υποχρεωτικός μόνο από το 2024. Διάφοροι τύποι ISA θα εγκριθούν .

 

Ρύθμιση μέσω GPS, κάμερας ή και των δύο

 

Για να γνωρίζετε τη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα, το ISA μπορεί να βασίζεται στα δεδομένα χάρτη του συστήματος πλοήγησης του οχήματος ή/και στις κάμερες του τελευταίου για την αναγνώριση των σημάτων κυκλοφορίας.  Ο συνδυασμός αυτών των δύο πηγών πληροφοριών προσφέρει την καλύτερη αποτελεσματικότητα σύμφωνα με την Επιτροπή.  Σε οχήματα που δεν διαθέτουν κανέναν από αυτόν τον προαναφερθέντα εξοπλισμό, χρησιμοποιείται το τσιπ GPS από το σύστημα κλήσεων έκτακτης ανάγκης eCall (υποχρεωτικό στα νέα αυτοκίνητα από την 1η Απριλίου 2018).  Οι κατασκευαστές πρέπει να διασφαλίζουν την αξιοπιστία του προσδιορισμού της ταχύτητας (μέσω ενημερώσεων χάρτη για παράδειγμα) για 14 χρόνια από την κατασκευή των οχημάτων.

 

Ένας εξουσιοδοτημένος αυτόματος περιοριστής ταχύτητας

 

Σε κάθε περίπτωση, το ISA πρέπει να ενημερώνει τον οδηγό του οχήματος για την ταχύτητα που πρέπει να τηρηθεί.  Αυτές οι πληροφορίες πρέπει να συμπληρώνονται, κατ’ επιλογή του κατασκευαστή, είτε με ηχητικό ή οπτικό σήμα σε περίπτωση υπέρβασης της καθορισμένης μέγιστης ταχύτητας, είτε με λειτουργία αυτόματης ρύθμισης ταχύτητας που αποσκοπεί στην αποφυγή οποιασδήποτε υπέρβασης.  Αυτό το τελευταίο χαρακτηριστικό επιχειρεί να περιορίσει την ταχύτητα στο χιλιομετρητή σε σταθεροποιημένη ταχύτητα μειώνοντας την προωστική ισχύ και τη ροπή μετάδοσης του οχήματος σύμφωνα με τους επίσημους όρους.

 

Ωστόσο, η παρέμβαση αυτού του αυτόματου περιοριστή πρέπει να μπορεί να παρακαμφθεί όπως αυτή ενός συμβατικού ρυθμιστή, για παράδειγμα πατώντας πιο δυνατά το γκάζι.  «Τα συστήματα ISA δεν είναι απαραίτητο να έχουν δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης, αλλά απλώς να παρέχουν βοήθεια στους οδηγούς», λέει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

 

Επιπλέον, αναμένεται ότι ο οδηγός μπορεί να απενεργοποιήσει πλήρως ή μερικώς το ISA.  «Η βασική αρχή θα πρέπει να είναι ότι ο οδηγός είναι πάντα υπεύθυνος για τη συμμόρφωση με τους ισχύοντες κανόνες κυκλοφορίας», υπογραμμίζει ο κανονισμός.  Ωστόσο, το ISA ενεργοποιείται ξανά αυτόματα κάθε φορά που ανάβετε τον κινητήρα ή ξεκλειδώνετε το όχημα.

 

Ένας πολύ περίεργος περιοριστής 

 

Το ISA συλλέγει πληροφορίες οι οποίες αποστέλλονται στις αρμόδιες αρχές για ανάλυση.  Αυτά υποτίθεται ότι είναι «γενικής φύσεως και δεν συνδέονται με μηχανοκίνητο όχημα ή μεμονωμένο οδηγό», αλλά μπορεί κανείς εύκολα να φανταστεί το ενδιαφέρον για τους ασφαλιστές.  Ειδικά επειδή οι κατασκευαστές πρέπει να αποστέλλουν στις αρχές αναφορές για τη χρήση του ISA (χρόνος και απόσταση κατά την ενεργοποίηση και απενεργοποίηση) καθώς και για τη συμμόρφωση και την υπέρβαση των ορίων ταχύτητας.  Η απενεργοποίηση του ISA θα μπορούσε να είναι ένας ιδανικός λόγος για μη κάλυψη σε περίπτωση ατυχήματος, μια πρακτική που θεωρητικά μπορεί να χαθεί η ανωνυμία που υποσχέθηκε η Επιτροπή.

 

«Το σύστημα ISA δεν καταγράφει, διατηρεί ή διαβιβάζει συνεχώς δεδομένα σχετικά με συγκεκριμένο όριο ταχύτητας που υπερβαίνει το όριο άλλα από αυτά που είναι απαραίτητα για την εκτέλεση της απαιτούμενης λειτουργίας ISA ή για τη συμμόρφωση με άλλες οδηγίες της Ένωσης σχετικά με την έγκριση τύπου οχημάτων (έγκριση, σημείωμα συντάκτη)», όπως ορίζει ο κανονισμός.  Από την άλλη πλευρά, τα δεδομένα που συλλέγονται θα πρέπει να επιτρέπουν την αξιολόγηση της απόδοσης των διαφόρων ISA έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025, προκειμένου ενδεχομένως να τροποποιηθούν οι κανονισμοί ανάλογα με τα αποτελέσματα.