Η σειρά 3 της BMW είναι το πιο αναγνωρίσιμο μοντέλο της γκάμας της βαυαρικής εταιρείας τις τελευταίες δεκαετίες σε τέτοιο βαθμό, ώστε να θεωρείται το αυτοκίνητο σύμβολο που χαρακτηρίζει τα ιδανικά της μάρκας.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
Αποκαλύφθηκε το SKODA Elroq: Πότε θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα – Τιμές
«Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα: Οι διεκδικητές του τίτλου
LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας
Του Νίκου Μιχαλόπουλου
Στην κατοχή μας είχαμε την πιο ενδιαφέρουσα έκδοση της σειράς, την πετρελαιοκίνητη 320d Mild Hybrid.
Γνωριμία
Η σειρά 3 της BMW είναι συνυφασμένη με την σύγχρονη ιστορία της βαυαρικής εταιρείας. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο σύμβολο που την εισήγαγε στον απαιτητικό χώρο της Premium αγοράς και θεμελίωσε την σπορ εικόνα της μάρκας. Η ιστορία της ξεκινάει από το 1975 και πλέον έχει φτάσει στην έβδομη γενιά της. Παρόλο που διαχωρίστηκε η κουπέ και κάμπριο εκδοχή του αμαξώματος, αποτελώντας την σειρά 4, η σειρά 3 είναι αναντικατάστατη στην γκάμα της εταιρείας, καθώς πρόκειται για το πλέον αναγνωρίσιμο μοντέλο της. Μόνο σεντάν και στέισον βάγκον, η σειρά 3 συνεχίζει να συγκινεί με τον δυναμισμό της. Η πετρελαιοκίνητη και ήπια υβριδική 320d αναδεικνύει στο ακέραιο όλα αυτά τα ελκυστικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν μια BMW.
Εξωτερικός Σχεδιασμός
Η BMW επιμελήθηκε με μεγάλη προσοχή την εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου, ώστε μέσα από τις κλασικές γραμμές του σεντάν αμαξώματος, αφενός να προσδίδει σοβαρότητα, αφετέρου να παραμένει σπορτίφ και μοντέρνο.
Το μπροστινό μέρος είναι πολύ δυναμικό. Οι χαρακτηριστικοί προβολείς και η μεγάλη επινικελωμένη μάσκα, σήμα κατατεθέν της BMW προσδίδουν μια επιβλητική εικόνα, εναρμονισμένη με την κατηγορία του αυτοκινήτου. Το μακρύ οριζόντιο καπό ολοκληρώνει το εντυπωσιακό εμπρός μέρος.
Το πλαϊνό κλασικό μέρος αποκτά ζωντάνια με τα νεύρα, ιδιαίτερα στο κάτω μέρος, τονίζοντας τον σπορτίφ χαρακτήρα.
Το αυτοκίνητο καταλήγει σε ένα δυναμικό πίσω μέρος με τον τρίτο όγκο να φέρει μια διακριτική αεροτομή στο πάνω μέρος του πορτμπαγκάζ. Τα οριζόντια χαρακτηριστικά πίσω φωτιστικά σώματα με γραφικά Led σε συνδυασμό με την διπλή απόληξη της εξάτμισης δημιουργούν μια άγρια αλλά γοητευτική εικόνα, αναδεικνύοντας τον σπορ Premium προσανατολισμό του αυτοκινήτου.
Γενικά χαρακτηρίζεται από μια μυώδη σιλουέτα με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,23. Τιμή που επιτυγχάνεται με τη συμβολή του ενεργού ελέγχου της γρίλιας των αεραγωγών.
Εσωτερικό
Όπως είναι αναμενόμενο η BMW επιμελήθηκε με μεγάλη προσοχή το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η καμπίνα χαρακτηρίζεται από κορυφαίας ποιότητας υλικά και συναρμογή, εστιασμένα στην άνεση των επιβατών.
Με την χρήση μαλακών υλικών σε συνδυασμό με το καφέ δέρμα αποπνέει μία αίσθηση πολυτελείας, ενώ ο διάκοσμος της καμπίνας είναι ευχάριστος για τους επιβάτες.
Το ταμπλό δείχνει «σοβαρό» χωρίς περιττές λεπτομέρειες ώστε να μην αποσπά την προσοχή του οδηγού. Κεντρικά η όμορφη υψηλής ανάλυσης οθόνη του συστήματος πολυμέσων iDrive 10,25 ιντσών, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay διαθέτει προηγμένες λειτουργίες και ένα εξαιρετικό σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, άμεσο και με συνεχή ενημέρωση της κίνησης των δρόμων με εναλλακτικές διαδρομές για την αποφυγή της.
Στο καντράν πίσω από τιμόνι έχουμε έναν ευανάγνωστο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών που παρέχει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες για τον οδηγό.
Αρκετά οδηγοκεντρικό και εστιασμένο στην ασφάλεια, διαθέτει εξαιρετική ορατότητα. Άνετα θα καθίσουν και οι πίσω επιβάτες, ενώ άπλετος είναι ο χώρος και για τα πόδια τους. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, άκρως ικανοποιητική αγγίζει τα 480 λίτρα.
Κινητήρας
Κάτω από το καπό κρύβει έναν πραγματικό θησαυρό. Πρόκειται για τον γνωστό δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα της βαυαρικής φίρμας που αποδίδει 190 PS και 400 Nm ροπής! Διαθέτει δυο τουρμπίνες μεταβλητής γεωμετρίας και συνδυάζεται με ένα άμεσο και αποδοτικό αυτόματο κιβώτιο Steptronic διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων. Το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται ως mHEV, δηλαδή ήπια υβριδικό. Αυτό επειδή είναι εφοδιασμένο με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 11 PS που τροφοδοτείται από μια μπαταρία 48V, η οποία φορτίζει κατά το ρολάρισμα ή κατά το φρενάρισμα. Το σύστημα αυτό τροφοδοτεί με ρεύμα τις περιφερειακές ανάγκες, ενώ δίνει μια έξτρα ώθηση κατά την εκκίνηση. Ωστόσο δεν λειτουργεί αυτόνομα. Συνολικά είναι ένα κινητήριο σύνολο πολύ δυνατό και αποδοτικό που επιτυγχάνει την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση, αφήνοντας απόλυτα ικανοποιημένους και τους πιο απαιτητικούς οδηγούς.
Στον δρόμο
Η παραπάνω θεωρητική προσέγγιση του αυτοκινήτου, προϊδεάζει θετικά για την συμπεριφορά του σε πραγματικές συνθήκες. Η κίνηση στους πίσω τροχούς και η κατανομή βάρους στους δύο άξονες σε ποσοστό 50-50, υπόσχονται εκπληκτική οδηγική συμπεριφορά. Ας δούμε λοιπόν εάν η BMW 320d mHEV ανταποκρίνεται σε αυτές τις υψηλές προσδοκίες!
Στην πόλη οδηγώντας το, δεν γίνεται αντιληπτός ο όγκος του. Οι καλές γωνιές του παρμπρίζ και η ορατότητα, βοηθούν στην οριοθέτηση και την αντίληψη των διαστάσεων του αυτοκινήτου. Το προηγμένο GPS με τις πληροφορίες κίνησης των δρόμων και τις εναλλακτικές διαδρομές που προτείνει, είναι ιδανικό για χρήση εντός του αστικού ιστού, καθώς ο οδηγός μπορεί να γλιτώσει αρκετό χρόνο μέσω αυτού.
Στο επαρχιακό και ορεινό δίκτυο θα δείξει τις πραγματικές του ικανότητες. Το πολύ καλό πλαίσιο αναδεικνύει την στιβαρότητα του αυτοκινήτου. Το κινητήριο σύνολο αποδεικνύεται εξαιρετικά ισχυρό ήδη από τις χαμηλές στροφές. Το τιμόνι είναι ακριβές και άμεσο. Η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση M Sport κρατάει σταθερό το αυτοκίνητο, ακόμα και σε απότομες στροφές. Το αυτοκίνητο παραμένει ευχάριστο και δεν δυσκολεύεται ούτε στο απαιτητικό ορεινό δίκτυο, σφραγίζοντας τα πλεονεκτήματα των αδικημένων κινητήρων ντίζελ.
Στον αυτοκινητόδρομο βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον, αφού καταπίνει με ευκολία τα χιλιόμετρα. Το στιβαρό πλαίσιο δημιουργεί αίσθηση ασφαλείας, ενώ στον ανοιχτό δρόμο το αυτοκίνητο θέλει να φύγει. Παραμένει εξαιρετικά σταθερό ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες. Στον αυτοκινητόδρομο επιτυγχάνει την μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Η χρήση του Cruise Control εξασφαλίζει ακόμα μικρότερη κατανάλωση. Παράλληλα τα επίπεδα άνεσης βρίσκονται στον υπερθετικό βαθμό! Έτσι η BMW 320d mHEV αποκαλύπτει τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα της.
Γενικά πρόκειται για ένα πολύ ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο, ασφαλές και εύκολο στην οδήγηση. Διαθέτει τρία προφίλ οδήγησης, Eco, Comfort και Sport. Με την επιλογή Sport αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα και σκληραίνουν οι αναρτήσεις, αποδίδοντας τα μέγιστα. Η επιλογή Comfort είναι το μεσαίο επίπεδο, εστιασμένο στην άνεση ενώ η επιλογή Eco στοχεύει στην εξοικονόμηση καυσίμου, χωρίς ωστόσο να υστερεί σε δύναμη. Η μικτή κατανάλωση της δοκιμής άγγιξε το ικανοποιητικό ποσό των 7.5 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα.
Προορισμός
Στο όρος Δίρφυς, στις νότιες πλαγιές βρίσκεται κτισμένη αμφιθεατρικά η Στενή Εύβοιας σε υψόμετρο 400 μέτρων, σε απόσταση 32 χιλιομέτρων από Χαλκίδα. Το χωριό είναι γραφικό με τουριστική ανάπτυξη με πολλές ταβέρνες για καλό και ποιοτικό φαγητό. Ένα από τα στοιχεία που το κάνουν άξιο αναφοράς είναι το πλούσιο φυσικό περιβάλλον, τα περιπατητικά μονοπάτια μέσα στο δάσος, τα στενά δρομάκια, οι πηγές μέσα στο χωριό καθώς και η ωραία θέα που προσφέρει ευεργετικό καθαρό αέρα. Ένα μέρος απόδρασης και αλλαγής παραστάσεων σε απόσταση μόλις μιάμιση ώρα από Αθήνα.
Σε ποιους απευθύνεται
Η νέα BMW σειρά 3 απευθύνεται σε όσους επιζητούν την εκλεπτυσμένη πολυτέλεια, σε αυτούς που η κοινωνική θέση επιβάλει ένα αυτοκίνητο με στάτους και πρεστίζ. Σε οικογενειάρχες που η ασφάλεια, η οδηγική συμπεριφορά και η οδηγική ευχαρίστηση είναι πρωτεύοντες παράγοντες για την επιλογή αυτοκινήτου. Σε εκείνους που χρειάζεται να κάνουν μεγάλα ταξίδια, αλλά και σε νέους ανθρώπους που επιθυμούν ένα δυναμικό σπορτίφ σεντάν. Η BMW 320d mHEV αναμφίβολα είναι ένα αυτοκίνητο που αρέσει σε πολλούς και καλύπτει ποικίλες ανάγκες. Η σειρά 3 είναι ένα εμβληματικό μοντέλο στην ιστορία της BMW και σύμβολο για όσους θελήσουν να το αποκτήσουν!
Συμπέρασμα
Το μεσαίο και εμβληματικό μοντέλο της BMW στην έβδομη γενιά του είναι καταδικασμένο να πετύχει, ακολουθώντας την συνταγή των προκατόχων του. Η BMW το επιμελήθηκε με εξαιρετικά ποιοτικά υλικά, το φρόντισε με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, το έστησε με βάση την σπορ κληρονομιά και επικεντρώθηκε στην άψογη οδική συμπεριφορά. Δημιούργησε έτσι ένα από τα πληρέστερα αυτοκίνητα στην μεσαία πολυτελή κατηγορία με στόχο να μην αμφισβητήσει κανένας την πρωτοκαθεδρία της!
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ | |
Τύπος | Sedan |
Καθίσματα | 5 |
Πόρτες | 4 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΡΥΠΟΙ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Κατανάλωση καυσίμου – Κύκλος εντός πόλης (NEDC, WLTP ισοδύναμος) | 4.5-4.6 l/100 km* |
Κατανάλωση καυσίμου – Κύκλος εκτός πόλης (NEDC, WLTP ισοδύναμος) | 3.7-3.8 l/100 km* |
Κατανάλωση καυσίμου – Μικτός κύκλος (NEDC, WLTP ισοδύναμος) | 4.0-4.1 l/100 km* |
Εκπομπές CO2 (NEDC, WLTP ισοδύναμος) | 105-107 g/km |
Τύπος καυσίμου | Πετρέλαιο |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα | 6.8 δευτ |
Μέγιστη Ταχύτητα | 240 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων | Euro 6d |
Αναλογία βάρους/ισχύος | 8.1 κιλά/Hp, 123.4 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή | 3.9 κιλά/Nm, 259.7 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ | |
Ηλεκτρική ισχύς του κινητήρα | 11 Hp |
Συνολική Ισχύς | 190 Hp @ 4000 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού | 95.2 Hp/l |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα | 400 Nm @ 1750-2500 σ.α.λ. |
Θέση του κινητήρα | Εμπρός, κατά μήκος |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα | B47 |
Κυβισμός κινητήρα | 1995 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων | 4 |
Θέση των κυλίνδρων | σε σειρά |
Διάμετρος κυλίνδρου | 84 mm |
Διαδρομή εμβόλιου | 90 mm |
Βαθμός συμπίεσης | 16.5 |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο | 4 |
Σύστημα καυσίμου | σύστημα Ντίζελ κοινής γραμμής (common-rail) |
Αναρρόφηση κινητήρα | Twin-power turbo, Ιντερκούλερ |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα | 5.5 l |
ψυκτικό | 7 l |
Συστήματα κινητήρα | Start & Stop Σύστημα Φίλτρο σωματιδίων |
ΟΓΚΟΙ ΚΑΙ ΒΑΡΗ | |
Βάρος | 1540 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο | 600 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών | 480 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων | 40 l |
Μέγιστο φορτίο | 75 κιλά |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) | 1600 κιλά |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης χωρίς φρένα | 750 κιλά |
Μέγιστο φορτίο στήριξης | 75 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος | 4709 mm |
Πλάτος | 1827 mm |
Ύψος | 1435 mm |
Μεταξόνιο | 2851 mm |
Απόσταση από το έδαφος | 136 mm |
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) | 0.23 |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) | 11.4 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ | |
Αρχιτεκτονική συστήματος κίνησης | O κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας κινούν τους πίσω τροχούς του αυτοκινήτου με δυνατότητα κίνησης μόνο σε μικτή λειτουργία. |
Κίνηση | Στους πίσω τροχούς |
Αριθμός ταχυτήτων (αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων) | 8 Steptronic |
Εμπρός ανάρτηση | διπλά ψαλίδια |
Πίσω ανάρτηση | Πολλαπλή ανεξάρτητη ανάρτηση |
Εμπρός φρένα | αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα | αεριζόμενοι δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα | ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης | Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Τιμόνι | Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί | 205/60 R16 96W XL |
*Μετρήσεις BMW
Οι τιμές της νέας 320d mHEV της BMW ξεκινούν από τις €45.350, ενώ η βασική έκδοση της σειράς 3 (318i) ξεκινάει από τις €34.200.