Tο VW Polo GTI Edition 25 των 207 ίππων, έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά όπως η σπορ ανάρτηση και το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS.
To VW Polo GTI παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1998. Αν και το «πακέτο του» είχε εξαιρετικά και, πάντα σπορ, χαρακτηριστικά, στο άκουσμα VW GTΙ, πάντα η σκέψη όλων πήγαινε στο διάσημο Golf. Παρόλα αυτά, το Polo GTI έγραψε τη δική του ιστορία, την οποία εκτίμησαν οι…γνώστες.
Τώρα που συμπληρώνει 25 χρόνια στην γκάμα της γερμανικής φίρμας, η Volkswagen παρουσιάζει μια περιορισμένη επετειακή έκδοση του υπάρχοντος Polo GTI των 207 ίππων.
Ο δίλιτρος κινητήρας TSI, με ροπή 320 Nm, επιταχύνει το προσθιοκίνητο Polo GTI από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 6,5 δευτερόλεπτα. Επιπλέον, είναι εξοπλισμένο με μια ειδικά ρυθμισμένη σπορ ανάρτηση, ενώ το αμάξωμα είναι χαμηλωμένο κατά 15 χιλιοστά. Σημαντική είναι και η παρουσία του ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού XDS.
Το επετειακό Polo GTI έχει κόκκινες δαγκάνες φρένων και διακοσμητικές λωρίδες, κυψελωτό σχέδιο στη μάσκα του ψυγείου και επιχρωμιωμένες απολήξεις εξάτμισης. Διαθέτει ακόμα ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών Adelaide σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, μαύρη οροφή και μαύρους εξωτερικούς καθρέφτες.
Εκτός από τα χρώματα GTI Pure White, Kings Red Metallic, Reef Blue Metallic, Smoke Grey Metallic και Deep Black Pearl Effect, το Polo GTI Edition 25 είναι επίσης διαθέσιμο σε Ascot Grey.
Το εσωτερικό είναι εξοπλισμένο στάνταρ με σπορ καθίσματα από διάτρητο μαύρο-κόκκινο δέρμα, με ραμμένα λογότυπα GTI και γυαλιστερή μαύρη διακοσμητική επένδυση με κόκκινα γράμματα GTI. Ένα λογότυπο One of 2500 στην επένδυση των μαρσπιέ υπενθυμίζει στους ιδιοκτήτες του ότι το όχημά τους είναι ένα από τα 2500 που παράχθηκαν.
Στο βασικό του εξοπλισμό, μεταξύ άλλων διαθέτει προβολείς IQ.LIGHT LED matrix με Dynamic Light Assist και φώτα ημέρας LED. Υπάρχει επίσης το δερμάτινο σπορ τιμόνι με paddles καθώς και μια σειρά από συστήματα υποβοήθησης οδηγού.
Το προαιρετικό Travel Assist αποτελεί μέρος του πακέτου υποβοήθησης IQ.DRIVE και επιτρέπει την εν μέρει αυτοματοποιημένη οδήγηση. Το σύστημα Travel Assist μπορεί να αναλάβει το τιμόνι, το φρενάρισμα και την επιτάχυνση του σε ταχύτητες έως το όριο του συστήματος των 210 χλμ./ώρα. Για να γίνει αυτό, το Travel Assist βασίζεται σε συστήματα, όπως το Adaptive Cruise Control για τη διαμήκη καθοδήγηση και το Lane Assist (που ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό) για την πλευρική καθοδήγηση.
Τα όργανα και το σύστημα Infotainment είναι τοποθετημένα στον ίδιο οπτικό άξονα, ενώ διαθέτει οθόνη υψηλής ανάλυσης 20 εκατοστών (8 ιντσών).
25 χρόνια VW Polo GTI
Όταν πρωτοκυκλοφόρησε το 1979, η έκδοση GT του Polo πρώτης γενιάς, προκάλεσε μεγάλο ενδιαφέρον. Αλλά το 1998 και στην τρίτη γενιά του Polo επιτράπηκε στο αυτοκίνητο να γίνει…GTI. Η VW περιόρισε την παραγωγή του πρώτου Polo GTI στις 3.000 μονάδες και ανακοίνωσε λίγο αργότερα ότι το μοντέλο εξαντλήθηκε. Η επόμενη έκδοση GTI εμφανίστηκε αρκετά χρόνια αργότερα το 2006. Η Cup Edition των 180 ίππων βασίστηκε οπτικά στα αγωνιστικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιήθηκαν στο Polo Cup.
Ακολούθησε η πέμπτη γενιά το 2010 με τον κινητήρα TSI 1,4 λίτρων με τούρμπο και υπερτροφοδότηση. Ο διάδοχός του, το 2014, με τον κινητήρα TSI των 192 ίππων, πρόσφερε ακόμα καλύτερες επιδόσεις, με την τελική του ταχύτητα να ξεπερνά τα 230 χλμ./ώρα.
Η έκτη γενιά Polo από το 2021, βασίστηκε στην αρθρωτή εγκάρσια πλατφόρμα (MQB), η οποία μεταξύ άλλων εξασφαλίζει υψηλή αντοχή του αμαξώματος, χαμηλό βάρος του οχήματος και εξαιρετική συμπεριφορά κατά την πρόσκρουση.