Το νέο ηλεκτρικό ΕΧ30 είναι το πιο μικρό SUV που έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα η VOLVO.
Το VOLVO EX30, αν και σχετικά μικρό, για τη σουηδική φίρμα αντιπροσωπεύει μία από τις μεγαλύτερες επιχειρηματικές της ευκαιρίες στα χρόνια που έρχονται. Άλλωστε έως τα μέσα της δεκαετίας, στοχεύει οι μισές από τις πωλήσεις της παγκοσμίως να προέρχονται από αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και μέχρι το 2030, σχεδιάζει να διαθέτει στην αγορά μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το EX30 είναι ανήκει στην ανερχόμενη κατηγορία των μικρών μοντέλων κύρους. To μήκος του φτάνει τα 4,233 μ., το πλάτος τα 1,837 το ύψος τα 1,555 και το μεταξόνιο τα 2,650 μ.
Αν και δεν το κρύβει ότι είναι SUV, έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται σε αστικές μετακινήσεις. Οι δημιουργοί του υποστηρίζoυν ότι είναι όσο ασφαλές θα περιμέναμε από ένα VOLVO και στόχο του έχει να προσέχει τόσο τους επιβάτες όσο και τους άλλους, στα πολυσύχναστα αστικά περιβάλλοντα.
Για παράδειγμα, διαθέτει ένα ειδικό χαρακτηριστικό ασφαλείας για δίκυκλα που βοηθά στην πρόληψη των αποκαλούμενων «ατυχημάτων πόρτας». Γιατί προειδοποιεί όταν πρόκειται να ανοίξουμε την πόρτα στην πορεία ενός ποδηλάτη, οδηγού σκούτερ ή δρομέα.
Ο σχεδιασμός του χαρακτηρίζεται κομψός, χωρίς υπερβολές. Δείχνει ξεκάθαρα ηλεκτρικό, με την κλειστή μάσκα και τους προβολείς με ψηφιακή απεικόνιση του χαρακτηριστικού Σφυριού του Θορ. Θα διατίθεται σε πέντε εξωτερικά χρώματα, όπως το Cloud Blue και το Moss Yellow. Το οποίο αντλεί έμπνευση από τις λειχήνες που αναπτύσσονται πάνω στους βράχους της σουηδικής δυτικής ακτής!
Οι αγοραστές του ηλεκτρικού ΕΧ30 θα έχουν τρεις επιλογές στα συστήματα κίνησης και δύο διαφορετικούς τύπους μπαταριών. Ανάλογα με τις ανάγκες τους.
Για μικρές αποστάσεις, ανάμεσα σε δύο φορτίσεις, υπάρχει η επιλογή με έναν ηλεκτροκινητήρα με μπαταρία LFP. Η μπαταρία LFP για την έκδοση με στάνταρ αυτονομία χρησιμοποιεί τεχνολογία φωσφορικού σιδήρου λιθίου, είναι περισσότερο αποδοτική από πλευράς κόστους και απαιτεί λιγότερους πόρους για την παραγωγή της, κάτι το οποίο σημαίνει ότι αποτελεί την καλύτερη επιλογή όταν ζητούμενο δεν είναι η μέγιστη αυτονομία.
Για αυτονομία έως και 480 χιλιόμετρα, θα υπάρχει η έκδοση Single Motor Extended Range, με μπαταρία NMC. Η οποία χρησιμοποιεί λίθιο, νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο και παράγει την ενέργειά της πιο αποδοτικά σε σχέση με την μπαταρία LFP.
Αν βέβαια προτεραιότητα είναι οι επιδόσεις, θα υπάρχει η έκδοση Twin Motor Performance, στην οποία συνδυάζεται η μπαταρία NMC με έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα. Αυτή η AWD εκδοχή του EX30 αποδίδει 315 kW (428 ίππους) και προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3,6 δευτερόλεπτα. Αυτό σημαίνει ότι σχετικά με την επιτάχυνση, είναι το EX30 είναι το πιο γρήγορο VOLVO που παρουσιάστηκε ποτέ!
Γρήγορη πάντως αναμένεται να είναι και η φόρτισή του. Η έκδοση Twin Motor με εκτεταμένη αυτονομία έχει ικανότητα φόρτισης έως και 153 kW. Η αντίστοιχη τιμή για την έκδοση με τη στάνταρ αυτονομία είναι 134 kW. Αυτό σημαίνει ότι η φόρτιση της μπαταρίας από το 10% έως το 80% θα χρειάζεται κάτι περισσότερο από 25 λεπτά. Μέσω της κεντρικής οθόνης του αυτοκινήτου και της σχετικής εφαρμογής, μπορεί να ορίζεται η ένταση του ρεύματος, το μέγιστο επίπεδο φόρτισης και την ώρα που θέλουμε να ξεκινήσει η φόρτιση.
Όπως σε κάθε VOLVO, έτσι και στο ΕΧ30 έχει δοθεί μεγάλη έμφαση και στους τομείς της ασφάλειας. Τόσο της παθητικής, όσο και της ενεργητικής. Φυσικά υπάρχουν πολυάριθμα υπερσύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης, ψυχαγωγίας αλλά και συνδεσιμότητας.
Στην Ελλάδα αναμένεται με εισαγωγική τιμή 37.572 ευρώ. Τον επόμενο χρόνο, το EX30 θα είναι διαθέσιμο και σε έκδοση Cross Country, με περισσότερες δυνατότητες για εκτός δρόμου αποδράσεις.
Στο παρακάτω video μπορείτε να δείτε την αποκάλυψη του ΕΧ30 στο Μιλάνο, από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της VOLVO, Jim Rowan.