Με ανανεωμένη σχεδίαση, πολυτελή εξοπλισμό, μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευση και εξαιρετικές επιδόσεις, έρχεται η νέα δίθυρη MERCEDES-BENZ CLE
Η σταδιακή ανανέωση της γκάμας της MERCEDES-BENZ συνεχίζεται. Μετά το «φρεσκάρισμα» των υπόλοιπων μοντέλων της, ήρθε η σειρά της CLE να μπει στο…κλίμα της εποχής.
Η νέα CLE Coupe, ουσιαστικά έχει σχεδιαστικές και τεχνολογικές καινοτομίες από την C-Class και την E-Class.
Κύρια χαρακτηριστικά της, όπως στα περισσότερα μοντέλα της MERCEDES-BENZ, είναι το μακρύ μεταξόνιο, οι κολώνες Α με έντονη κλίση, το κοντό μπροστινό τμήμα, οι ελαφρώς μακρύτεροι πίσω πρόβολοι, οι τονισμένοι ώμοι και οι μεγάλοι τροχοί.
Η νέα CLE Coupe εκφράζει πιστά τη σχεδιαστική φιλοσοφία της «Αισθαντικής Καθαρότητας» της γερμανικής φίρμας, αποπνέοντας όμως και δυναμισμό.
Το μπροστινό τμήμα με την προοδευτική κλίση προς τα εμπρός, το γνωστό ως «ρύγχος καρχαρία» και το χαμηλωμένο καπό κινητήρα, οι επίπεδοι προβολείς LED και η ολοκαίνουργια τρισδιάστατη μάσκα ψυγείου ξεχωρίζουν.
Τα power dome με τα έντονα περιγράμματα στο μακρύ καπό του κινητήρα παραπέμπουν στους ισχυρούς κινητήρες, έως έξι κυλίνδρων, που εξοπλίζουν το αυτοκίνητο.
Στην πλαϊνή όψη, μία χαρακτηριστική ακμή τονίζει το προφίλ. Η χαρακτηριστική αυτή γραμμή διατρέχει το αμάξωμα από τον προβολέα μέχρι τον εξωτερικό καθρέφτη και από το πίσω φως μέχρι τη λαβή της πόρτας.
Το πίσω τμήμα χαρακτηρίζεται από λείες επιφάνειες, ομαλές μεταβάσεις και πίσω φώτα LED δύο τμημάτων με νέα περιγράμματα και τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα.
Με μήκος 4.850 χιλιοστά, πλάτος 1.860 και ύψος 1.428 χιλιοστά, η νέα CLE coupe είναι ένα από τα μεγαλύτερα μοντέλα της κατηγορίας. Χάρη στις διαστάσεις της – ιδίως το κατά 25 χιλιοστά μακρύτερο μεταξόνιο – η CLE προσφέρει σημαντικά περισσότερο χώρο από τη C-Class Coupe.
Οι πίσω επιβάτες ειδικότερα έχουν 10 χιλιοστά περισσότερο εσωτερικό ύψος, 19 χιλιοστά περισσότερο χώρο στο ύψος των αγκώνων και 72 χιλιοστά περισσότερο χώρο στο ύψος των γονάτων. Το πορτ μπαγκάζ προσφέρει 60 λίτρα περισσότερα και χωράει άνετα τρεις σάκους του γκολφ.
Στο εσωτερικό, το…μάτι πέφτει στην ανεξάρτητη, πλήρως ψηφιακή οθόνη οργάνων 12,3 ιντσών. Η κεντρική οθόνη οδηγού είναι 11,9 ιντσών σε κατακόρυφη διάταξη, ώστε να είναι πιο φιλική προς τον χρήστη, ενώ υπάρχει και ατμοσφαιρικός φωτισμός με 64 χρώματα.
Κατόπιν επιθυμίας, μπορεί να επεκταθεί από την κεντρική κονσόλα μέχρι κάτω από τους αεραγωγούς στις άκρες του ταμπλό. Σε κάθε πόρτα, μία λωρίδα φωτός διατρέχει το περίγραμμα των υποβραχιόνιων και τη γραμμή στη βάση των παραθύρων μέχρι τον χώρο των πίσω επιβατών.
Άλλο ένα αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό είναι τα σπορ, ενιαία μπροστινά καθίσματα που αναπτύχθηκαν ειδικά για τη CLE. Σε συνδυασμό με το προαιρετικό ηχοσύστημα 3D surround Burmester®, διαθέτουν δύο ηχεία στο ύψος των προσκέφαλων, με Dolby Atmos και «χωρικό ήχο» κοντά στα αυτιά των επιβατών.
Τα μπροστινά καθίσματα πάντως δεν απασφαλίζουν με μοχλό, αλλά με μία … θηλιά από δέρμα νάπα, η οποία βρίσκεται στον επάνω εξωτερικό άκρο της πλάτης κάθε καθίσματος.
Η CLE Coupe, όπως είπαμε έχει πολλές από τις ψηφιακές καινοτομίες της νέας E-Class. Με τη νέα αρχιτεκτονική ηλεκτρονικών και την τρίτη γενιά του συστήματος infotainment MBUX, έχει γίνει ακόμα πιο…έξυπνη.
Προσφέρει διαδραστική εμπειρία ψυχαγωγίας με εφαρμογές τρίτων και ένα νέο επίπεδο προσωπικών ρυθμίσεων με αυτοματοποιημένες λειτουργίες άνεσης.
Ακολουθώντας το…ρεύμα της εποχής, η νέα CLE οδεύει προς το συστηματικό εξηλεκτρισμό και τη μείωση κυβισμού.
Όλοι οι κινητήρες είναι ήπια υβριδικά μηχανικά σύνολα με ενσωματωμένη μίζα-δυναμό και ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt. Διατίθενται τετρακύλινδροι κινητήρες και ο ισχυρός 3λιτρος εξακύλινδρος σε σειρά βενζινοκινητήρας στη CLE 450 4MATIC.
Υπάρχουν όμως και νέα στοιχεία που δεν φαίνονται, αλλά επηρεάζουν τη συμπεριφορά της στο δρόμο. Όπως το πλαίσιο που είναι χαμηλωμένο κατά 15 χιλιοστά ήδη από τον βασικό εξοπλισμό. Αλλά και η προαιρετική ανάρτηση Dynamic Body Control, με συνεχώς μεταβαλλόμενη απόσβεση στον μπροστινό και πίσω άξονα, σε συνδυασμό με το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα, που περιλαμβάνονται στο πακέτο Τεχνολογίας.
Με γωνία διεύθυνσης έως 2,5 μοίρες, ο κύκλος στροφής έχει μειωθεί κατά 50 εκατοστά., με αποτέλεσμα η πισωκίνητη CLE Coupe να έχει μικρότερο κύκλο στροφής από τη C-Class Coupe (10,7 αντί των 11,2 μέτρων).
Υπάρχουν, όπως αναμενόταν, πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, μερικά εκ των οποίων έχουν εξελιχθεί ακόμη περισσότερο. Ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει το σύστημα εφίστασης προσοχής Attention Assist, την ενεργή υποβοήθηση πέδησης, το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, την υποβοήθηση τήρησης ορίων ταχύτητας και το πακέτο στάθμευσης με κάμερα οπισθοπορείας.
Οι τιμές στην Ελλάδα ξεκινούν από 63.600 ευρώ για τη δίλιτρη CLE 200 και 66.050 για την τετρακίνητη CLE 200 4MATIC. Η CLE 300 4MATIC έχει 69.100 ευρώ, ενώ η CLE 450 4MATIC με τον τρίλιτρο κινητήρα των 380 ίππων ξεκινά από 87.100 ευρώ. Για όσους παραμένουν πιστοί της πετρελαιοκίνησης, υπάρχει η CLE 220 d με τιμή 65.700 ευρώ.