Το Παρίσι «διώχνει» τα βαριά SUV

Κοινοποίησε το άρθρο

Το Παρίσι σκοπεύει να διώξει τα μεγάλα SUV από το κέντρο του, αυξάνοντας τα τέλη στάθμευσης για μεγάλα αυτοκίνητα. Η σχετική πρόταση θα τεθεί σε ψηφοφορία από τους πολίτες, στις αρχές του επόμενου έτους.

 

Σε αρκετές μεγάλες πόλεις γίνεται προσπάθεια ώστε να μειωθεί ο αριθμός των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν, ειδικά στο κέντρο τους. Στο…στόχαστρο των Παριζιάνων όμως μπαίνει τώρα και το βάρος των αυτοκινήτων. Ακόμα και των ηλεκτρικών.

Μετά την απαγόρευση της ενοικίασης σκούτερ τον Σεπτέμβριο, μετά από σχετική ψηφοφορία των πολιτών, το Παρίσι θα πραγματοποιήσει τοπικό δημοψήφισμα στις 4 Φεβρουαρίου σχετικά με τη «θέση των SUV στην πρωτεύουσα».

Δεδομένου ότι τα SUV αποτελούν πλέον μεγάλο ποσοστό, αλλά και δεν είναι πάντα εύκολο να διακριθούν από άλλα μοντέλα, ο Δήμος της γαλλικής πρωτεύουσας θέλει να εισαγάγει υψηλότερα τέλη στάθμευσης. Όχι μόνο για αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης βάρους άνω των 1,6 τόνων, αλλά και για ηλεκτρικά οχήματα άνω των δύο τόνων.

Για να προσδιορίσουν το βάρος ενός αυτοκινήτου, θα υπάρχουν ειδικοί σαρωτές που θα διαβάσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας. Οι οποίες θα… αποκαλύπτουν, το μοντέλο αλλά και το βάρος του.

«Πρέπει να μειώσουμε τον αριθμό και το μέγεθος των αυτοκινήτων στην πόλη, γι’ αυτό θα υποβάλουμε σε ψηφοφορία το ερώτημα πόσος χώρος πρέπει να υπάρχει για αυτόν τον τύπο οχημάτων στο Παρίσι», δήλωσε στο Reuters, ο οικολόγος αντιδήμαρχος David Belliard.

Υπό τη δήμαρχο Anne Hidalgo, το Παρίσι αύξησε εδώ και χρόνια την…πίεση στους οδηγούς, αυξάνοντας το κόστος στάθμευσης. Αλλά και σταδιακά απαγορεύοντας τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, ενισχύοντας παράλληλα το δίκτυο ποδηλατοδρόμων.

Η ψηφοφορία για τα SUV είναι ουσιαστικά ένα μήνυμα σε όσους συνεχίζουν και, κυρίως στους πιο ευκατάστατους, να χρησιμοποιούν τα ιδιωτικά τους αυτοκίνητα, ότι σε λίγα χρόνια, αν όχι σε λίγους μήνες, δεν θα είναι ευπρόσδεκτοι στο Παρίσι. Εκτός και αν επιλέξουν μικρότερα αυτοκίνητα.

Οι υποστηρικτές αυτής πρότασης μάλιστα ζητούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, να σταματήσουν την κατασκευή αυτού του τύπου οχημάτων, επειδή είναι πολύ ακριβά, ρυπογόνα και ακατάλληλα για τα στενά κέντρα των πόλεων.

 

Ο πρόεδρος της ένωσης οδηγών αυτοκινήτων Philippe Noziere, υποστήριξε ότι «τα αυτοκίνητα είναι πιο βαριά και ογκώδη από πριν, για λόγους ασφάλειας και άνεσης. Οι κατασκευαστές έχουν κάνει τεράστιες προσπάθειες με αυτά τα οχήματα. Φυσικά, αυτό μεταφράστηκε σε επιπλέον βάρος».

Ο Henri Duret, κάτοικος του Παρισιού, που μάλλον δεν συμπαθεί ιδιαίτερα τα SUV και τους ιδιοκτήτες τους, πρόσθεσε:

«Είναι σύμβολο μιας άλλης εποχής. Σύμβολο… συντριβής των άλλων. Επειδή είναι βαρύτερο αυτοκίνητο, καταναλώνει περισσότερα καύσιμα και ως εκ τούτου ρυπαίνει περισσότερο. Επομένως, νομίζω ότι είναι φυσιολογικό να τους φορολογούμε περισσότερο».

Το επικείμενο δημοψήφισμα πάντως, έχει ήδη αρχίσει να διχάζει τους κατοίκους του Παρισιού, με τη…διαμάχη να έχει και ταξικό χαρακτήρα.

Αυτό που μένει, είναι να δούμε και μηχανοκίνητη πορεία διαμαρτυρίας, στη Λεωφόρο των Ηλυσίων Πεδίων, από μεγάλα SUV. Τα οποία φυσικά χρησιμοποιούν και οι περισσότεροι πολιτικοί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

VOLKSWAGEN Golf GTI Edition 50: Το ταχύτερο μοντέλο παραγωγής της VW στο Nurburgring (video)

Το νέο επετειακό VW Golf GTI Edition 50, πριν ακόμα κυκλοφορήσει, έκανε νέο εντυπωσιακό ρεκόρ στην περίφημη πίστα του Nurburgring.     Με αφορμή τον εορτασμό των...

FORD E-Transit Custom AWD: Πάει παντού

Η FORD Pro σύντομα θα έχει στην γκάμα της ένα νέο επαγγελματικό μοντέλο, το E-Tourneo Custom AWD, το οποίο υπόσχεται ότι θα πηγαίνει παντού.   Τα...

OPEL Frontera: Υβριδικό και Ηλεκτρικό – Τιμές

Με πενταθέσια ή επταθέσια διάταξη και με υβριδικό ή ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, το νέο OPEL Frontera είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα SUV της...

RENAULT Vision 4rescue: Δικτυωμένη Άμεση Επέμβαση

Το RENAULT Vision 4rescue είναι ένα ηλεκτρικό όχημα, με υψηλής τεχνολογίας λύσεις δικτύωσης, το οποίο θα εκτιμηθεί από τις πυροσβεστικές υπηρεσίες του αύριο.     Η RENAULT...

FERRARI Amalfi: Καθημερινό GT (video)

Η Amalfi είναι μια γνήσια FERRARI 640 ίππων με τα…όλα της, η οποία όμως μπορεί να ανταποκριθεί και στις καθημερινές, οικογενειακές μετακινήσεις.     Η FERRARI αποκάλυψε...

BYD Atto 3 2025 : Διακριτική ανανέωση – Τιμές

Το επιτυχημένο BYD Atto 3 ανανεώνεται στα σημεία, με σημαντικές αναβαθμίσεις στην τεχνολογία και επιλεκτικές στη σχεδίαση.     Το BYD Atto 3 είναι το κορυφαίο, σε...

VOLVO EX30 με όφελος έως 10.000 ευρώ

Η επιδότηση ηλεκτροκίνησης της VOLVO προσφέρει σημαντικό όφελος σε όλα τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, με το EX30 να έχει αρχική τιμή κάτω από 30.000 ευρώ.     Η...

Ράλι Ακρόπολις 2025: Οι καλύτερες στιγμές (video)

Δείτε τις καλύτερες στιγμές του ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις του 2025.     Το ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις πέρασε στην ιστορία με τον Ott Tanak να απογειώνει το HYUNDAI...