Συνεχίζεται η ανοδική πορεία των ταξινομήσεων καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, με τους αγοραστές να στρέφονται στα υβριδικά μοντέλα.
Μετά και την ολοκλήρωση του Ιουλίου του 2024, στη διάρκεια το οποίου ταξινομήθηκαν 172 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα λιγότερα σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, η πορεία της αγοράς παραμένει ανοδική.
Από την αρχή του χρόνου, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, έχουν ταξινομηθεί 90.228 οχήματα, έναντι 82.741 του επταμήνου του 2023.
Ιούλιος 2024 | Ιούλιος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 12.208 | 12.380 | -1,4% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 1.019 | 1.024 | -0,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 39 | 25 | +56,0% |
Ιανουάριος – Ιούλιος 2024 | Ιανουάριος – Ιούλιος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 90.228 | 82.741 | +9,0% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 6.920 | 6.961 | -0,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 542 | 166 | +226,5% |
Στα segments των επιβατικών, συνεχίζεται η αύξηση των αυτοκινήτων της κατηγορίας Β, τα οποία αποτελούν το 55,4% των νέων ταξινομήσεων, με το 30,5% αυτών, να είναι SUV.
Segment | Ιούλιος 2024 | Ιούλιος 2023 | Διαφορά | Ιανουάριος – Ιούλιος 2024 | Ιανουάριος– Ιούλιος 2023 | Διαφορά |
A | 7,5% | 13,2% | -5,7 | 7,3% | 6,8% | +0,5 |
A-SUV | 3,9% | 3,2% | +0,7 | 4,4% | 2,1% | +2,3 |
(A TOTAL) | (11,4%) | (16,4%) | (-5,0) | (11,7%) | (9,0%) | (+2,7) |
B | 24,2% | 25,9% | -1,8 | 24,9% | 27,8% | -2,8 |
B-SUV | 28,2% | 27,3% | +0,9 | 30,5% | 25,5% | +5,0 |
(B TOTAL) | (52,4%) | (53,3%) | (-0,9) | (55,4%) | (53,3%) | (+2,2) |
C | 6,5% | 6,5% | -0,0 | 6,8% | 8,9% | -2,1 |
C-SUV | 20,8% | 18,4% | +2,4 | 18,3% | 20,9% | -2,6 |
(C TOTAL) | (27,3%) | (24,9%) | (+2,4) | (25,1%) | (29,8%) | (-4,7) |
D | 1,4% | 1,2% | +0,2 | 1,6% | 1,3% | +0,3 |
D-SUV | 5,3% | 2,8% | +2,5 | 3,9% | 4,9% | -1,0 |
(D TOTAL) | (6,7%) | (4,0%) | (+2,7) | (5,5%) | (6,2%) | (-0,7) |
E | 0,1% | 0,0% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,5% | 0,2% | +0,3 | 0,4% | 0,3% | +0,1 |
(E TOTAL) | (0,6%) | (0,3%) | (+0,3) | (0,5%) | (0,4%) | (+0,1) |
F-G | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,3% | -0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,4%) | (0,3%) | (+0,1) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,2% | 0,3% | -0,2 |
MPV | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,1% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 1,0% | 0,7% | +0,3 | 1,2% | 0,6% | +0,6 |
(SUV TOTAL) | (59,0%) | (52,2%) | (+6,9) | (57,8%) | (54,1%) | (+3,7) |
Η ανοδική πορεία των υβριδικών μοντέλων, που είχε φανεί το πρώτο εξάμηνο του 2024, όχι μόνο συνεχίστηκε. Αλλά αποτέλεσαν το 44,4% των επιλογών τον Ιούλιο. Αποτέλεσμα που, από την αρχή του χρόνου, τα φέρνει πρώτα πλέον, με ποσοστό 40%. Και τα κυρίαρχα μέχρι τώρα βενζινοκίνητα, για πρώτη φορά να βρίσκονται στη δεύτερη θέση με 39,7%. Τα ηλεκτρικά, έχουν σταθεροποιηθεί στο 10%, χωρίς ανοδικές τάσεις.
Ιούλιος 2024 | Ιούλιος 2023 | Διαφορά | Ιανουάριος – Ιούλιος 2024 | Ιανουάριος – Ιούλιος 2023 | Διαφορά | |
Βενζίνη | 33,9% | 38,3% | -4,4 | 39,7% | 44,1% | -4,3 |
Πετρέλαιο | 6,2% | 13,7% | -7,5 | 8,8% | 14,1% | -5,4 |
Υβριδικά (HEV) | 44,4% | 34,5% | +9,9 | 40,0% | 29,3% | +10,7 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 13,9% | 10,2% | +3,7 | 10,1% | 9,8% | +0,3 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,4% | -0,4 | 0,0% | 0,4% | -0,3 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,6% | 3,0% | -1,4 | 1,4% | 2,4% | -1,0 |
Στις μάρκες που επιλέγουν οι Έλληνες αγοραστές, η κυριαρχία της TOYOTA δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Με 15.368 ταξινομήσεις από την αρχή του χρόνου, η ιαπωνική φίρμα έχει το 17%. Όταν η δεύτερη SUZUKI έχει 7.437 ταξινομήσεις και η PEUGEOT 7.364.
Ακολουθούν CITROEN/DS, HYUNDAI, OPEL, FIAT BMW, VOLKSWAGEN, KIA, NISSAN, SKODA, AUDI, MERCEDS-BENZ και η έκπληξη, MG Motor. Η οποία ήδη έχει φτάσει στο 2,2% των ταξινομήσεων.
Δείτε εδώ τις ταξινομήσεις όλων των εταιρειών, μέχρι και τον Ιούλιο του 2024.