DS SM Tribute: Η ιστορία ξαναγράφεται (video)

Κοινοποίησε το άρθρο

Η SM Tribute είναι μια σχεδιαστική άσκηση πάνω σε ένα ιστορικό μοντέλο της CITROEN. Το οποίο με τα σήματα της DS Automobiles πλέον, μας προετοιμάζει και για το μέλλον της μάρκας.

 

 

Η CITROEN SM, γεννημένη στις αρχές της δεκαετίας του 1970, αποτελούσε την επιτομή της γαλλικής καινοτομίας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτό το grand tourer, ήταν ένα πραγματικό εργαστήριο τεχνολογίας. Το αεροδυναμικό στυλ του, μελετημένο από τον Robert Opron, ήταν ταυτόχρονα κομψό και «προχωρημένο».

Κάτω από το καπό, ένας πανίσχυρος V6 προσέφερε εξαιρετικές επιδόσεις. Αλλά αυτό που πραγματικά έκανε την SM να ξεχωρίζει από όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, ήταν η υδροπνευματική της ανάρτηση. Που ήταν κληρονομία από την DS και εξασφάλιζε στο αυτοκίνητο, ασυναγώνιστη οδηγική άνεση και υποδειγματική οδική συμπεριφορά.

Αν η SM εντυπωσίασε τόσο πολύ, αυτό το χρωστούσε κυρίως στο πολυτελές και προσεγμένο εσωτερικό της. Τα υλικά κορυφαίας ποιότητας, η ακριβή κατασκευή και η άριστα μελετημένη εργονομία, φρόντιζαν για τη δημιουργία μιας ιδιαίτερα ραφιναρισμένης ατμόσφαιρας.

Το ταμπλό, με τα οβάλ όργανα και το χαρακτηριστικό τιμόνι, ήταν λειτουργικό αλλά και εξαιρετικά καλαίσθητο. Η SM ήταν επίσης πολύ καλά εξοπλισμένη για την εποχή της, καθώς διέθετε σύστημα κλιματισμού και υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης.

Η SM παραμένει ακόμα και σήμερα μοντέλο, περιζήτητο από συλλέκτες σε όλο τον κόσμο. Παράλληλα αποτελεί και τη βάση για μελλοντικές σχεδιαστικές ανησυχίες.

Την άνοιξη του 2020, η DS Automobiles παρουσίασε στα κοινωνικά της δίκτυα, μια σειρά από σκίτσα που λέγονταν #SM2020. Αυτά τα σχέδια ήταν το αποτέλεσμα ενός εσωτερικού διαγωνισμού δημιουργίας, μεταξύ των σχεδιαστών του DS Dedign Studio Paris, με θέμα μια νέα σχεδιαστική προσέγγιση της SM.

Έτσι, προέκυψε η SM Tribute. Ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο μοντέλο, με το οποίο η DS Automobiles γιορτάζει δέκα χρόνια τέχνης και κομψότητας. Φυσικά παραπέμπει στην εμβληματική SM του 70. Έχοντας άμεση σχέση εκείνου του μοντέλου με τη σημερινή σχεδιαστική προσέγγιση. Η οποία γίνεται έντονα αντιληπτή χάρη στο μπροστινό μέρος και το προφίλ που χαρακτηρίζεται από το μακρύ καπό. Η διχρωμία του αμαξώματος, αποτελεί επανερμηνεία του χρώματος Gold Leaf από το 1971 και προσδίδει μια πινελιά πολυτέλειας.

Η SM δεν είχε εμφανή μπροστινή γρίλια και τη θέση της καταλάμβανε ένα πολύ μεγάλο γυάλινο τμήμα που κάλυπτε τα φωτιστικά σώματα και την πινακίδα κυκλοφορίας. Μετά από πενήντα χρόνια, αυτό το γυάλινο τμήμα γίνεται μια τρισδιάστατη οθόνη που φωτίζεται μέχρι τη μέση της.
Πλαισιωμένη από μια φωτιστική υπογραφή που αποτελείται από τρεις μονάδες σε κάθε πλευρά.

Όπως και στο παρελθόν. Πλαισιώνεται από οκτώ φώτα ημέρας με κάθετα στοιχεία των DRL, που συναντώνται με τα κυρίως φωτιστικά σώματα, σχηματίζοντας ένα τριγωνικό μοτίβο όπως στην πλώρη ενός πλοίου.

Πίσω ξεχωρίζουν τα δύο μεγάλα παράθυρα, ενώ το φινιστρίνι κάνει το πίσω μέρος να μοιάζει ότι επιπλέει σε σχήμα S. Φυσικά, οι πίσω τροχοί, των 22 ιντσών, καλύπτονται εν μέρει με αφαιρούμενα μέρη.

Η SM Tribute διατηρεί τις εντυπωσιακές αναλογίες του αρχικού μοντέλου, αλλά με μια πιο μυώδη και δυναμική παρουσία. Το μακρύ καπό αναμφίβολα είναι αυτό που τονίζει τους δεσμούς με το παρελθόν. Το μήκος της σύγχρονης SM αγγίζει τα 4,94μ., (+3εκ. από το αρχικό μοντέλο), το πλάτος τα 1,94μ. (+14εκ.) και το ύψος τα 1,34μ. (+2εκ.).

Στο εσωτερικό, η σχεδίαση του 1970 έχει και αυτή με τη σειρά της εκμοντερνιστεί διατηρώντας όμως το χαρακτηριστικό σχήμα του ταμπλό με τα οβάλ όργανα. Ακολουθώντας τον πρωτοποριακό του χαρακτήρα της αρχικής SM, στο σημερινό πρωτότυπο οι πληροφορίες εμφανίζονται σε μία κυρτή «κονσόλα-οθόνη». Το σύστημα διεύθυνσης είναι τεχνολογίας steer-by-wire, ενώ «ήχος και φως» περιβάλλουν αρμονικά τους επιβάτες στο εσωτερικό.

Οι επενδύσεις σε ιβουάρ απόχρωση, αποτελούνται από δέρμα και αλκαντάρα. Η μεγάλη οθόνη στο μπροστινό μέρος του ταμπλό, προσφέρει εξαιρετικές δυνατότητες επιλογής από πλήθος επενδύσεων και υλικών!

Η SM Tribute αν και μας ταξιδεύει στο παρελθόν, συμπεριλαμβάνει πολλές λεπτομέρειες από τα σημερινά μοντέλα της DS Automobiles. Κυρίως όμως, μας προετοιμάζει για τα μελλοντικά δημιουργήματα της γαλλικής φίρμας.

 

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

BYD Atto 3 2025 : Διακριτική ανανέωση – Τιμές

Το επιτυχημένο BYD Atto 3 ανανεώνεται στα σημεία, με σημαντικές αναβαθμίσεις στην τεχνολογία και επιλεκτικές στη σχεδίαση.     Το BYD Atto 3 είναι το κορυφαίο, σε...

VOLVO EX30 με όφελος έως 10.000 ευρώ

Η επιδότηση ηλεκτροκίνησης της VOLVO προσφέρει σημαντικό όφελος σε όλα τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, με το EX30 να έχει αρχική τιμή κάτω από 30.000 ευρώ.     Η...

Ράλι Ακρόπολις 2025: Οι καλύτερες στιγμές (video)

Δείτε τις καλύτερες στιγμές του ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις του 2025.     Το ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις πέρασε στην ιστορία με τον Ott Tanak να απογειώνει το HYUNDAI...

FORD Puma Gen-E: Σε «αναγκάζει» να το οδηγήσεις

Τελικά έφτασε η ημέρα που μπαίνεις σε ένα ηλεκτρικό FORD, το οδηγείς με όποιον τρόπο θέλεις και αυτό σου αφήνει μια αίσθηση ST!       Του Ηλία...

Ανάκληση, με οδηγία άμεσης παύσης της οδήγησης, σε παλαιότερα CITROEN C3 και DS3

Η Stellantis επεκτείνει την ενέργεια παύσης της οδήγησης στην Ευρώπη για τα CITROEN C3 και DS3 που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2009 και 2019.     Η Stellantis ανακοίνωσε...

ALFA ROMEO Junior Intensa: Νέα πλουσιότερη έκδοση – Τιμές

Intensa λέγεται η νέα ειδική έκδοση εξοπλισμού της ALFA ROMEO Junior, η οποία ξεκίνησε να διατίθεται στην ελληνική αγορά.     Η ALFA ROMEO Junior ενισχύεται με...

Ράλι Ακρόπολις 2025: Άπιαστος ο Tanak με το HYUNDAI(video)

Ταχύτατος, αλάνθαστος, αποφεύγοντας τις κακοτοπιές και τη φθορά των ελαστικών, ο Ott Tanak έφερε, αγχωμένος στο τέλος, το HYUNDAI i20N πρώτο στον τερματισμό του...

Ράλι Ακρόπολις 2025: Αντέχει ο Tanak, παραμονεύει ο Ogier (video)

Το Ράλι Ακρόπολις έδειξε τον σκληρό του χαρακτήρα και το Σάββατο ταλαιπωρώντας ανθρώπους και μηχανές. Εκτός από τους Tanak και Ogier που δείχνουν να...