Πωλήσεις αυτοκινήτων: Σε…διακοπές η αγορά

Κοινοποίησε το άρθρο

Η ανοδική πορεία της αγοράς αυτοκινήτων στην Ελλάδα, πάτησε…φρένο τον Αύγουστο. Με τις ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών να παρουσιάζουν πτώση σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023.

 

 

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, τον Αύγουστο ταξινομήθηκαν 8.153 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα. Ενώ τον περσινό μήνα των καλοκαιρινών διακοπών, ήταν 10.368.

Το καλό ξεκίνημα της χρονιάς πάντως, έχει κρατήσει σε θετικό πρόσημο την αγορά. Η οποία το οκτάμηνο του 2024 παρουσιάζει άνοδο 5,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Γιατί έχουν ταξινομηθεί 5.269 περισσότερα επιβατικά αυτοκίνητα.

 

Αύγουστος 2024

Αύγουστος 2023

Μεταβολή 2024/2023

Καινούργια επιβατικά

8.153

10.368

-21,4%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

794

565

+40,5%

Καινούργια λεωφορεία

118

21

+461,9%

 

 

Ιανουάριος  Αύγουστος 2024

Ιανουάριος Αύγουστος 2023

Μεταβολή

2024/2023

Καινούργια επιβατικά

98.378

93.109

+5,7%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

7.714

7.526

+2,5%

Καινούργια λεωφορεία

660

187

+252,9%

 

Η κατηγορία B και ειδικά τα SUV, εξακολουθούν να αποτελούν επιλογή περισσότερων από των μισών αγοραστών. Γενικότερα τα SUV έχουν συνεχιζόμενη ανοδική πορεία πλησιάζοντας πλέον το 60% των συνολικών ταξινομήσεων. Η συγκεκριμένη τάση άλλωστε, φαίνεται πλέον και από τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους.

 

Segment

Αύγουστος 2024

Αύγουστος 2023

Διαφορά

Ιανουάριος Αύγουστος 2024

Ιανουάριος Αύγουστος 2023

Διαφορά

A

5,2%

16,2%

-11,0

7,1%

7,9%

-0,8

A-SUV

3,4%

2,9%

+0,4

4,3%

2,2%

+2,1

(A TOTAL)

(8,6%)

(19,2%)

(-10,6)

(11,4%)

(10,1%)

(+1,3)

B

22,5%

24,6%

-2,1

24,7%

27,4%

-2,7

B-SUV

36,1%

26,8%

+9,4

31,0%

25,7%

+5,3

(B TOTAL)

(58,7%)

(51,4%)

(+7,3)

(55,7%)

(53,1%)

(+2,7)

C

5,9%

4,6%

+1,3

6,7%

8,4%

-1,7

C-SUV

18,6%

17,8%

+0,8

18,3%

20,6%

-2,2

(C TOTAL)

(24,5%)

(22,4%)

(+2,2)

(25,1%)

(29,0%)

(-3,9)

D

1,7%

1,5%

+0,2

1,6%

1,3%

+0,3

D-SUV

4,8%

4,3%

+0,5

4,0%

4,8%

-0,9

(D TOTAL)

(6,5%)

(5,8%)

(+0,7)

(5,6%)

(6,2%)

(-0,6)

E

0,1%

0,0%

+0,1

0,1%

0,1%

+0,0

E-SUV

0,4%

0,3%

+0,1

0,4%

0,3%

+0,1

(E TOTAL)

(0,6%)

(0,3%)

(+0,2)

(0,5%)

(0,4%)

(+0,1)

F-G

0,1%

0,1%

+0,0

0,1%

0,1%

-0,0

F-G-SUV

0,3%

0,2%

+0,0

0,3%

0,3%

-0,0

(F-G TOTAL)

(0,3%)

(0,3%)

(+0,0)

(0,4%)

(0,4%)

(-0,0)

SPORTS

0,0%

0,1%

-0,0

0,2%

0,3%

-0,1

MPV

0,0%

0,0%

+0,0

0,0%

0,1%

-0,1

MPV-M/COMBI

0,7%

0,5%

+0,3

1,2%

0,6%

+0,6

(SUV TOTAL)

(63,7%)

(52,4%)

(+11,3)

(58,3%)

(53,9%)

(+4,4)

 

Συνεχίζεται η ανοδική πορεία και των υβριδικών αυτοκινήτων. Τα οποία πλέον έχουν ξεπεράσει τα βενζινοκίνητα. Το ποσοστό (40,7%) μάλιστα των HEV που έχουν μέχρι τώρα ταξινομηθεί στην Ελλάδα, είναι πάνω από 10% υψηλότερο από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα υβριδικά.
Τα ηλεκτρικά, εξακολουθούν να προσελκύουν περίπου το 10% των νέων αγοραστών.

 

Αύγουστος 2024

Αύγουστος 2023

Διαφορά

Ιανουάριος

Αύγουστος 2024

Ιανουάριος

Αύγουστος 2023

Διαφορά

Βενζίνη

32,7%

39,2%

-6,6

39,1%

43,5%

-4,4

Πετρέλαιο

4,2%

13,0%

-8,8

8,4%

14,0%

-5,6

Υβριδικά (HEV)

48,3%

35,5%

+12,7

40,7%

30,0%

+10,7

Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)

12,3%

10,0%

+2,2

10,2%

9,8%

+0,4

Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

0,0%

0,3%

-0,3

0,0%

0,3%

-0,3

Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

2,6%

1,9%

+0,7

1,5%

2,3%

-0,8

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις

Ράλι Ακρόπολις: Όλοι οι νικητές

Δείτε όλους τους νικητές στην ιστορία του Ράλι Ακρόπολις     Το Ράλι Ακρόπολις, με ιστορία που ξεπερνά τα 70 χρόνια πλέον, αναμφίβολα αποτελεί έναν «θρυλικό» αγώνα...

NISSAN Leaf 2025: Εκσυγχρονισμός στο ρεύμα της εποχής

Το αυτοκίνητο με το οποίο η NISSAN συστήθηκε στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, το Leaf, εκσυγχρονίζεται φιλοδοξώντας να αποτελέσει το ιδανικό οικογενειακό αυτοκίνητο της νέας...

Hamilton και Leclerc οδηγούν FERRARI F80 (video)

Δείτε πως ένα αυτοκίνητο 1.200 ίππων, η FERRARI F80, μπορεί να εντυπωσιάσει ακόμα και κορυφαίους οδηγούς της Φόρμουλα-1.     «Αυτό είναι το γρηγορότερο αυτοκίνητο δρόμου που...

AUDI Q3 2025: «Έξυπνη» αναβάθμιση – Τιμές

Με μοχλό δίπλα στο τιμόνι για τις επιλογές των ταχυτήτων, νέα ανάρτηση, εξελιγμένους mild hybrid, αλλά Plug-in Hybrid κινητήρες και νέα συστήματα υποβοήθησης έρχεται...

OPEL Corsa Edition Plus: Πλουσιότερη έκδοση χωρίς αύξηση τιμής

Ένα από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς, το OPEL Corsa αποκτά μια ανανεωμένη έκδοση, την Edition Plus, διατηρώντας σταθερή την τιμή του.     Το OPEL...

BYD Electric Bonus: Νέες τιμές με όφελος έως 8.000 ευρώ

Το Electric Bonus του Ομίλου Σφακιανάκη είναι μια νέα προωθητική ενέργεια που ενισχύει την κρατική επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά, με επιπλέον εκπτώσεις στα...

NIO: Έρχεται στην Ελλάδα. Η σχέση της με την…PORSCHE

Ο Όμιλος ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ φέρνει στην Ελλάδα τα πολυτελή, υψηλών επιδόσεων, «έξυπνα» ηλεκτρικά μοντέλα της NIO.     Τα «μαθήματα» της κινεζικής γλώσσας στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου συνεχίζονται....

PEUGEOT E-208 GTi: Ο θρύλος στην…πρίζα (video)

Η PEUGEOT επιστρατεύει το θρύλο του GTi, αλλά και την αγωνιστική της τεχνογνωσία για να δημιουργήσει ένα απολαυστικό στην οδήγηση ηλεκτρικό μοντέλο. Το E-208...