Οι συχνότερες παραβάσεις των Ελλήνων οδηγών

Κοινοποίησε το άρθρο

Περισσότερα από 500 τροχαία ατυχήματα έγιναν το Σεπτέμβριο στην Αττική. Με τη μη χρήση κράνους και ζώνης ασφαλείας, αλλά και τα όρια ταχύτητας να αποτελούν τις κυριότερες παραβάσεις.

 

Volvo

Αποφεύγουμε να βάζουμε τη ζώνη ασφαλείας, γιατί…τσαλακώνει το πουκάμισο. Δεν φοράμε κράνος γιατί…χαλάει τα μαλλιά. Δεν τηρούμε τα όρια ταχύτητας και παραβιάζουμε τα κόκκινα φανάρια.
Οδηγούμε έχοντας πιει και ένα…ποτηράκι παραπάνω. Φυσικά μιλάμε στο κινητό τηλέφωνο ή στέλνουμε μηνύματα. Και όταν βιαζόμαστε, δηλαδή πάντα, κάνουμε επικίνδυνους ελιγμούς.

Είμαστε δηλαδή οι παραδοσιακοί Έλληνες οδηγοί! Με αποτέλεσμα τα τροχαία ατυχήματα να είναι καθημερινά. Και συνάνθρωποί μας να χάνουν τη ζωή τους ή να τραυματίζονται.

Η εικόνα που επικρατεί στους ελληνικούς δρόμους, φαίνεται και από τα αποτελέσματα των συστηματικών ελέγχων της Τροχαίας. Χαρακτηριστικό είναι ότι στο πλαίσιο των στοχευμένων δράσεων και ελέγχων της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττική, το Σεπτέμβριο βεβαιώθηκαν 28.928 παραβάσεις.

Από τις παραπάνω, οι 1.195 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος. Ενδεικτικά βεβαιώθηκαν:

876 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, από τις οποίες οι 69 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος
1.588 παραβάσεις ορίου ταχύτητας
307 παραβάσεις για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
461 παραβάσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου
1.037 παραβάσεις για μη χρήση ζώνης ασφαλείας
2.919 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους
123 παραβάσεις για επικίνδυνους ελιγμούς.

Το ίδιο χρονικό διάστημα στην περιοχή της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής σημειώθηκαν 521 τροχαία ατυχήματα με 600 παθόντες. Τα 14 ήταν θανατηφόρα με 15 νεκρούς,
13 σοβαρά με 14 σοβαρά τραυματίες και 494 ελαφρά με 571 ελαφρά τραυματίες.

Τα κυριότερα αίτια των ατυχημάτων αυτών ήταν η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, η παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων και η παραβίαση των κανόνων κυκλοφορίας από πεζούς. Ενώ η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων επέτεινε, σε πολλές περιπτώσεις, τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους.

Συγκεκριμένα, σε ελέγχους που έκανε η Τροχαία Αττικής, από τις πρωινές ώρες της Παρασκευής (27-9-2024) έως τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας (30-9-2024) ακινητοποιήθηκαν 292 οχήματα. Αφαιρέθηκαν μάλιστα 151 πινακίδες κυκλοφορίας, 324 άδειες ικανότητας οδήγησης και 284 άδειες κυκλοφορίας.

Δυστυχώς, «κακές συνήθειες» έχουν και ορισμένοι επαγγελματίες οδηγοί. Αξιοσημείωτο είναι ότι στους ελέγχους που έκανε στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του έτους η Τροχαία Ορεστιάδας, σε 8 φορτηγά εντοπίσθηκαν μηχανισμοί επέμβασης στην ορθή καταγραφή των στοιχείων του ταχογράφου.

Τα παραπάνω φορτηγά διέθεταν μηχανισμούς επέμβασης στην ορθή καταγραφή των δεδομένων του ταχογράφου αναφορικά με τη δραστηριότητά του. Ενώ κατόπιν μελέτης των φύλλων καταγραφής του ταχογράφου διαπιστώθηκε η μη αποτύπωση σε αυτά των πραγματικών ωρών εργασίας και ανάπαυσης του οδηγού, της ταχύτητας του οχήματος και των διανυθέντων χιλιομέτρων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε ένα όχημα διαπιστώθηκε η ύπαρξη εγκατεστημένου παράνομου λογισμικού εντός της συσκευής ελέγχου.

Κατά συνέπεια, με τις εν λόγω παρεμβάσεις επηρεαζόταν αρνητικά όχι μόνο η ασφαλής οδήγηση των παραπάνω φορτηγών, αλλά και η κυκλοφορία των λοιπών οχημάτων στο οδικό δίκτυο.

Στο πλαίσιο των στοχευμένων ελέγχων βεβαιώθηκαν επίσης 1.433 παραβάσεις σε φορτηγά και λεωφορεία σχετικά με τη μη τήρηση των διατάξεων για τις οδικές μεταφορές και τους ταχογράφους.

Ενδεικτικά, από τις παραπάνω παραβάσεις, 3 αφορούσαν τη χρήση ψηφιακής κάρτας ταχογράφου άλλου ατόμου, 9 την επέμβαση στο φύλλο καταγραφής ή στη συσκευή με αποτέλεσμα την απώλεια των καταγραφόμενων δεδομένων.

Υπήρξαν ακόμα, 10 παραβάσεις για τη μη χρήση ψηφιακής κάρτας ταχογράφου και 13 για την κατοχή περισσότερων από της μίας δικής τους ψηφιακής κάρτας ταχογράφου. Αλλά και άλλες 1.398 παραβάσεις σχετικά με τη μη τήρηση των διατάξεων για τις οδικές μεταφορές και τους ταχογράφους καθώς επίσης και για παραβιάσεις στις ώρες οδήγησης και ανάπαυσης οδηγών.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

SUZUKI Care+: Εργοστασιακή εγγύηση έως 10 χρόνια

Τη δυνατότητα επέκτασης της εργοστασιακής εγγύησης έως 10 χρόνια έχουν οι κάτοχοι των αυτοκινήτων SUZUKI.     Η SUZUKI και ο Όμιλος Σφακιανάκη, διαθέτει πλέον στην ελληνική...

WRC: Πότε θα γίνει το Ράλι Ακρόπολις του 2026

Με 14 αγώνες σε τέσσερις ηπείρους θα διεξαχθεί το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 2026, με το Ράλι Ακρόπολις να παραμένει στις παραδοσιακές, καλοκαιρινές ημερομηνίες...

LIVE TV: Δείτε την εκκίνηση και το shakedown του Ράλι Φινλανδίας

Με την τελετή εκκίνησης ξεκίνησε το Ράλι Φινλανδίας, ενώ το shakedown δίνει μια εικόνα από το τι θα ακολουθήσει.   Στην πανέμορφη Φινλανδία μεταφέρεται ο…θίασος του...

OPEL Mokka GSE: Ηλεκτρίζει

Δείτε τις πρώτες φωτογραφίες του Mokka GSE, του ταχύτερου ηλεκτρικού μοντέλου παραγωγής της OPEL.     Η OPEL μας υποσχέθηκε πρόσφατα ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα υψηλών...

Συμπεριφορά Ελλήνων οδηγών: Πεδίο διαμάχης οι δρόμοι

Λιγότερες αναφορές, σε σχέση με το 2024, για αγενείς και επικίνδυνες συμπεριφορές δείχνει πρόσφατη έρευνα για τη συμπεριφορά των Ευρωπαίων οδηγών.   Η συμπεριφορά των Ευρωπαίων...

AUDI Q3 SUV: Πότε έρχεται στην Ελλάδα – Τιμές

Τεχνολογικά αναβαθμισμένο, με πλουσιότατο εξοπλισμό και με e-hybrid σύστημα κίνησης έρχεται το νέο AUDI Q3 SUV.     Η τρίτη γενιά του AUDI Q3, πέρα από τη...

JEEP Compass και Renegade με όφελος πάνω από 7.000 ευρώ

Ετοιμοπαράδοτα JEEP Compass και Renegade 4xe διατίθενται σε προνομιακή τιμή, με πολύ πλούσιο εξοπλισμό και 4ετή εγγύηση.     Με σημαντικό όφελος προσφέρονται πλέον τα JEEP Compass...

Τι είναι το pre-conditioning της FORD – Πως δροσίζει το αυτοκίνητο

Η λειτουργία pre-conditioning των EV της FORD, σε συνδυασμό με την εφαρμογή FordPass, είναι μια από τις λύσεις για τις συνθήκες καύσωνα.     Οι περισσότεροι οδηγοί,...