Τα υβριδικά μοντέλα και τα SUV της κατηγορίας Β, αποτελούν επιλογές περισσότερων από των μισών Ελλήνων που αποκτούν καινούργιο επιβατικό αυτοκίνητο.
Η ανοδική τάση των υβριδικών αυτοκινήτων, που άρχισε το 2023, όπως έχετε διαβάσει στο gonews.gr, συνεχίζεται και το 2024. Η αύξηση των ταξινομήσεών τους έχει ως αποτέλεσμα, μετά το καλοκαίρι, να έχουν περάσει τα αμιγώς βενζινοκίνητα.
Τα οποία συνεχίζουν να χάνουν έδαφος. Το Σεπτέμβριο μάλιστα, αποτέλεσαν το 28,7% των ταξινομήσεων. Τον ίδιο μήνα, τα υβριδικά έφτασαν το 46,6%, ενώ στις συνολικές ταξινομήσεις, από την αρχή του χρόνου, έχουν πλέον το 41,2%.
Μικρή αύξηση παρουσίασαν το Σεπτέμβριο και τα ηλεκτρικά, τα οποία πλέον αποτελούν το 10,8% της συνολικής αγοράς για το 2024.
Αντίθετα, η ζήτηση για τα πετρελαιοκίνητα μειώνεται συνεχώς, αφού αποτελούν μόνο το 7,9% των συνολικών ταξινομήσεων από την αρχή του χρόνου.
Σεπτέμβριος 2024 | Σεπτέμβριος 2023 | Διαφορά | Ιανουάριος Σεπτέμβριος 2024 | Ιανουάριος Σεπτέμβριος 2023 | Διαφορά | |
Βενζίνη | 28,7% | 40,2% | -11,6 | 38,2% | 43,2% | -5,0 |
Πετρέλαιο | 3,3% | 11,4% | -8,2 | 7,9% | 13,7% | -5,8 |
Υβριδικά (HEV) | 46,6% | 29,0% | +17,6 | 41,2% | 29,9% | +11,4 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 16,5% | 16,3% | +0,3 | 10,8% | 10,5% | +0,3 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,2% | -0,2 | 0,0% | 0,3% | -0,3 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 4,9% | 2,8% | +2,1 | 1,8% | 2,4% | -0,6 |
Η ελληνική αγορά αυτοκινήτων πάντως συνέχισε και το Σεπτέμβριο να είναι μειωμένη σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2023. Συνολικά πάντως, οι ταξινομήσεις των καινούργιων επιβατικών, μετά τους 9 μήνες του 2024, είναι αυξημένες κατά περίπου 3.500 αυτοκίνητα σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2023.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων έχουν ως εξής:
Σεπτέμβριος 2024 | Σεπτέμβριος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 9.665 | 11.401 | -15,2% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 601 | 748 | -19,7% |
Καινούργια λεωφορεία | 98 | 17 | +476,5% |
Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2024 | Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 108.039 | 104.510 | +3,4% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 8.316 | 8.274 | +0,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 758 | 204 | +271,6% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, στα segments επιβατικών συνεχίζεται η αυτοκινήτων της κατηγορίας Β, τα οποία αποτελούν το 55,5% της αγοράς. Με το 31% από αυτά να είναι SUV. Γενικότερα, οι ταξινομήσεις των SUV όλων των κατηγοριών, από την αρχή του 2024 έχουν φτάσει το 58,6%. Και συνεχίζουν να αυξάνονται…
Segment | Σεπτέμβριος 2024 | Σεπτέμβριος 2023 | Διαφορά | Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2024 | Ιανουάριος Σεπτέμβριος 2023 | Διαφορά |
A | 6,3% | 7,0% | -0,7 | 7,0% | 7,8% | -0,7 |
A-SUV | 2,3% | 3,0% | -0,7 | 4,1% | 2,3% | +1,8 |
(A TOTAL) | (8,6%) | (10,0%) | (-1,3) | (11,2%) | (10,1%) | (+1,1) |
B | 23,5% | 27,0% | -3,5 | 24,6% | 27,4% | -2,7 |
B-SUV | 29,9% | 23,2% | +6,7 | 30,9% | 25,4% | +5,5 |
(B TOTAL) | (53,4%) | (50,2%) | (+3,2) | (55,5%) | (52,7%) | (+2,8) |
C | 4,8% | 7,6% | -2,8 | 6,5% | 8,3% | -1,8 |
C-SUV | 23,1% | 23,1% | +0,0 | 18,8% | 20,8% | -2,1 |
(C TOTAL) | (27,9%) | (30,7%) | (-2,8) | (25,3%) | (29,2%) | (-3,9) |
D | 3,4% | 1,9% | +1,5 | 1,8% | 1,4% | +0,4 |
D-SUV | 4,8% | 5,6% | -0,8 | 4,1% | 4,9% | -0,9 |
(D TOTAL) | (8,2%) | (7,5%) | (+0,7) | (5,8%) | (6,3%) | (-0,5) |
E | 0,1% | 0,1% | -0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,7% | 0,6% | +0,0 | 0,4% | 0,4% | +0,1 |
(E TOTAL) | (0,7%) | (0,7%) | (-0,0) | (0,5%) | (0,4%) | (+0,1) |
F-G | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
F-G-SUV | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 0,3% | 0,3% | -0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,6%) | (0,4%) | (+0,2) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,1% | 0,3% | -0,2 | 0,1% | 0,3% | -0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,5% | 0,3% | +0,2 | 1,1% | 0,6% | +0,5 |
(SUV TOTAL) | (61,2%) | (55,7%) | (+5,5) | (58,6%) | (54,1%) | (+4,5) |