FERRARI F80: Με 1.200 ίππoυς και ούτε…4 εκατομμύρια ευρώ (video)

Κοινοποίησε το άρθρο

Με συνδυασμένη μέγιστη ισχύ 1200 ίππων, το V6-υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης της F80 την καθιστά το πιο ισχυρό αυτοκίνητο δρόμου που βγήκε ποτέ από τις πύλες του εργοστασίου της FERRARI.

 

 

Ένα νέο κεφάλαιο έγραψε η FERRARI στην ιστορία των θρυλικών υπεραυτοκινήτων της. Γιατί με την αποκάλυψη της εντυπωσιακής F80 συνεχίζει την παράδοση θρυλικών μοντέλων. Όπως είναι η GTO, η F40 και η LaFerrari.

Από το Μαρανέλο θα βγουν μόλις 799 αντίτυπα της F80. Η οποία διαφέρει από οτιδήποτε άλλο στο σημερινό κόσμο των supercars. Γιατί συνδυάζει τα κορυφαία τεχνολογικά τα χαρακτηριστικά, με ασυμβίβαστα επίπεδα χρηστικότητας στο δρόμο, όπου μπορεί να οδηγηθεί με ευκολία. Γιατί όλα τα υπεραυτοκίνητα, είναι προσανατολισμένα για οδήγηση σε πίστες.

Η αρχιτεκτονική της F80 είναι τόσο ακραία, που η διάταξη που επιλέχθηκε, έχει ως αποτέλεσμα μια πιο στενή, οδηγοκεντρική καμπίνα. Η οποία παρόλα αυτά προσφέρει εξαιρετικό χώρο και άνεση στον επιβάτη. Αυτή η επιλογή είχε κρίσιμα οφέλη όσον αφορά την ελαχιστοποίηση της αντίστασης και του βάρους.

Ο χώρος του πιλοτηρίου έχει μια ξεχωριστή αίσθηση μονοθέσιου. Παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο έχει άδεια για για δύο επιβάτες.

Στο παρελθόν, η GTO και η F40 τροφοδοτούνταν από έναν turbo V8. Επειδή τα μονοθέσια της Φόρμουλα-1 χρησιμοποιούσαν υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες τη δεκαετία του 1980.

Σήμερα, τόσο στη Φόρμουλα-1 όσο και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC), οι κινητήρες είναι turbo V6 ICE που συνδυάζονται με ένα υβριδικό σύστημα 800 V. Έτσι, η ίδια αρχιτεκτονική που χρησιμοποίησε η 499P, η οποία σημείωσε δύο διαδοχικές νίκες στις 24 Ώρες του Λε Μαν, μεταφέρθηκε στην F80.

Tο σύστημα μετάδοσης κίνησης όμως συμπληρώνεται περαιτέρω από την εισαγωγή, για πρώτη φορά σε μια FERRARI, τεχνολογίας ηλεκτρικού τούρμπο. H οποία, με έναν ηλεκτροκινητήρα εγκατεστημένο μεταξύ της τουρμπίνας και του συμπιεστή κάθε turbo, επιτρέπει μια εξαιρετική ειδική ισχύ εξόδου. Αλλά και στιγμιαία απόκριση από χαμηλά στο εύρος στροφών.

Ο τρίλιτρος V6 της F80 είναι η απόλυτη έκφραση του εξακύλινδρου κινητήρα της FERRARI. Αποδίδει 900 ίππους, καθιστώντας τον τον κινητήρα με την υψηλότερη ειδική ισχύ όλων των εποχών στην ιστορία της μάρκας.

Η μέγιστη ροπή φτάνει τα 850 Nm, ενώ το στροφόμετρο μπορεί να δείξει μέχρι και 9.200 σ.α.λ. Επιπλέον, ο ηλεκτρικός μπροστινός άξονας και ο πίσω κινητήρας του υβριδικού συστήματος προσθέτουν άλλους 300 ίππους. Το κιβώτιο είναι 8 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη, προδιαγραφών F1.

Όλα τα παραπάνω μας προετοιμάζουν για…αγωνιστικές επιδόσεις. Η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 350 χλμ./ώρα ενώ η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 2,15 δευτερόλεπτα! Και σε 5,75” τα 0-200 χλμ./ώρα.

Η αεροδυναμική βέβαια παίζει βασικό ρόλο στην F80. Με λύσεις όπως το ενεργό πίσω φτερό, ο πίσω διαχύτης και το επίπεδο κάτω μέρος του αμαξώματος. Αλλά και το μπροστινό φτερό τριπλάνου και το S-Duct που συνεργάζονται για να δημιουργήσουν 1000 κιλά κάθετη δύναμη στα 250 χλμ./ώρα.

Αυτό το αποτέλεσμα ενισχύεται περαιτέρω χάρη στην ενεργή ανάρτηση. Αλλά και από τον ηλεκτρικό μπροστινό άξονα, ο οποίος εξασφαλίζει την ικανότητα τετρακίνησης. Φυσικά και τα νέα φρένα με τεχνολογία CCM-R Plus, προέρχονται από αγωνιστικά μοντέλα.

Για την αισθητική της κορυφαίας FERRARI, δεν υπάρχουν σχόλια. Γιατί η F80 έχει ένα έντονα φουτουριστικά στοιχεία, με αναμφισβήτητες αναφορές στην αεροδιαστημική.

Αν σας άνοιξε η… όρεξη, υπάρχουν και ορισμένες χρηστικές πληροφορίες. Η F80 έχει μήκος 4,84 μέτρα και πλάτος 2,06μ. Άρα θα βρει θέση στα περισσότερα γκαράζ. Ακόμα και στα… χαμηλοτάβανα, αφού το ύψος της δεν ξεπερνά τα 1.14 μέτρα.

Επίσης το ρεζερβουάρ χωράει 63,5 λίτρα βενζίνης. Αλλά η κατανάλωση δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα. Για να μην έχετε άγχος με τα…απρόοπτα μάλιστα, συνοδεύεται και με εγγύηση 7 ετών.

Αν όλα τα παραπάνω καλύπτουν τις απαιτήσεις σας, θα χρειαστεί να εκταμιεύσετε, ούτε 4 εκατομμύρια ευρώ. Γιατί οι τιμές αναμένεται να ξεκινούν από τα 3,6 εκατομμύρια ευρώ.

Σε διαφορετική περίπτωση, μπορείτε να απολαύσετε τη FERRARI F80 δωρεάν. Στο παρακάτω video.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

FORD E-Transit Courier: Επαγγελματικός εκσυγχρονισμός

Με σύγχρονη εμφάνιση, πρακτικότητα και ανέσεις, το νέο ηλεκτρικό FORD E-Transit Courier υπόσχεται νέα δεδομένα στα συμπαγή επαγγελματικά οχήματα.     Ένα σημαντικό νέο επαγγελματικό μοντέλο έφτασε...

Τα αυτοκίνητα που πρωταγωνιστούν στην Ελλάδα, το 1ο τετράμηνο του 2025

Το PEUGEOT 2008 οδηγεί την κούρσα των ταξινομήσεων στην ελληνική αγορά στο ξεκίνημα του 2025, με τα CITROEN C3 και TOYOTA Yaris και Cross...

Ράλι Ακρόπολις 2025: Διαγωνισμός με…VIP δώρα από τη HYUNDAI

Η Hyundai Ελλάς γιορτάζει τη συμμετοχή της στο Ράλι Ακρόπολις με ένα μεγάλο διαγωνισμό και συναρπαστικά δώρα.     Από τις 26 έως τις 29 Ιουνίου, η…καρδιά...

NISSAN Micra 2025: «Φορτισμένη» επιστροφή (video)

Με δύο επιλογές μπαταριών και υποσχέσεις για ευχάριστες αστικές μετακινήσεις αναμένεται στην Ελλάδα, στο τέλος του 2025, το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό NISSAN Micra.     Η επιστροφή...

BYD Dolphin Surf: Η…χαρά της πόλης – Τιμές

Το Dolphin Surf είναι το πιο προσιτό αλλά και το πιο διασκεδαστικό μοντέλο της BYD, έχοντας χαρακτηριστικά που υπόσχονται ευχάριστες αστικές μετακινήσεις.       Του Ηλία Ματζαβά Συνεχίζοντας...

O Μίκυ Μάους στη Φόρμουλα-1

Ο Μίκυ Μάους και οι φίλοι του ετοιμάζονται για νέες περιπέτειες στο μαγικό κόσμο της Φόρμουλα-1.     Τα τελευταία χρόνια, η Φόρμουλα-1 έχει δει μια τεράστια...

GSE : Ηλεκτρική αναβίωση από την OPEL

Αμιγώς ηλεκτρικά θα είναι πλέον τα OPEL με τα σήματα GSE, τα οποία θα προσπαθήσουν να αποδείξουν ότι ο εξηλεκτρισμός μπορεί να είναι και...

Ράλι Ακρόπολις 2025: Εκκίνηση και υπερειδική διαδρομή στο κέντρο της Αθήνας

Από το Παναθηναϊκό Στάδιο θα ξεκινήσει το Ράλι Ακρόπολις του 2025, ενώ η υπερειδκή διαδρομή θα διεξαχθεί στο χώρο του Ζαππείου.     Με…θέα την Ακρόπολη θα...