Ένα ακόμα όνομα της ελληνικής αλφαβήτου, μετά το Ypsilon, θα χρησιμοποιήσει η LANCIA στο επόμενο μοντέλο που ετοιμάζει.
H LANCIA βρίσκεται πλέον στο δρόμο της επιστροφής της. Αρχικά μας ξεσήκωσε με το εντυπωσιακό πρωτότυπο Pu+Ra HPE. Μετά αποκάλυψε το πρώτο μοντέλο παραγωγής, της νέας της εποχής. Το Ypsilon.
Με το οποίο επιστρέφει και στην αγωνιστική δράση. Γιατί με την έκδοση Rally 4 HF ουσιαστικά αναβίωσε και το εμβληματικό τμήμα Lancia Corse.
Τώρα ετοιμάζει το επόμενο μοντέλο της…γκάμας της. Το οποίο θα λέγεται Gamma.
Ένα όνομα με ιστορία. Αφού χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά το 1919 στη LANCIA 20 HP του 1910.
Σε εκδόσεις Berlina αλλά και Coupe η LANCIA διατήρησε το μοντέλο Gamma μέχρι το 1980.
Το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε και εξελίσσεται στην Ιταλία. Θα παραχθεί μάλιστα στο εργοστάσιο της Stellantis στο Μέλφι. Σηματοδοτώντας την επιστροφή της LANCIA εκεί που κατασκευαζόταν η δεύτερη γενιά του Ypsilon, μεταξύ 1995 και 2003.
Το εργοστάσιο του Μέλφι, που βρίσκεται κοντά στη Νάπολη, στην περιοχή Μπαζιλικάτα, στο νοτιοανατολικό άκρο της χώρας είναι ένα σύμβολο της ιταλικής τεχνολογικής καινοτομίας. Και από το 1994 αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της ιταλικής και, όχι μόνο, αυτοκινητοβιομηχανίας. Εκεί μάλιστα κατασκευάζονται, μεταξύ άλλων, τα JEEP Compass και Renegade.
Στις πολυενεργειακές εγκαταστάσεις του εργοστασίου, το 2026 αναμένεται να αρχίσει να κατασκευάζεται και το νέο LANCIA Gamma.
Η απόφαση για την παραγωγή του νέου Gamma στο Μέλφι αντανακλά στη δέσμευση της Stellantis για την προώθηση προϊόντων ιταλικής κατασκευής. Αποφεύγοντας έτσι τα…παρατράγουδα που αντιμετώπισε με την ALFA ROMEO Junior. Που αρχικά λεγόταν Milano, αλλά δεν κατασκευάζεται στην Ιταλία. Αλλά στην Πολωνία.
Το Gamma πάντως αντιπροσωπεύει ένα ακόμη βήμα προς την αναγέννηση της LANCIA. Η οποία επιστρέφει στην Ευρώπη με ένα δίκτυο περισσότερων από 70 αντιπροσωπειών σε έξι χώρες αρχικά. Συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας, του Βελγίου και της Ισπανίας.
Πώς η Lancia ξεκίνησε να χρησιμοποιεί Ελληνικά γράμματα για τα μοντέλα της ;