Το AUDI RS3 εξακολουθεί να συναρπάζει με τις επιδόσεις του, έχοντας πλέον ανανεωμένη εμφάνιση και ακόμα πιο σπορ διαθέσεις.
Το RS3, το κορυφαίο compact μοντέλο της AUDI, ποτέ δεν έκρυψε τον απόλυτα σπορ χαρακτήρα του. Από το 2011 που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, κέρδισε αμέσως τους φίλους των επιδόσεων. Με αποτέλεσμα όλα αυτά τα χρόνια να παραχθούν περίπου 80.000 RS3. Η εξέλιξή όμως δεν σταμάτησε ποτέ. Κάτι που συνεχίζεται και τώρα. Με την ανανεωμένη του, τέταρτη γενιά. Η οποία ενισχύει ακόμα περισσότερο τον σπορ χαρακτήρα του.
Εξωτερικά, το «φρεσκαρισμένο» RS3 διατηρεί τα γνώριμά του χαρακτηριστικά, έχοντας όμως αρκετές νέες πινελιές. Στο μπροστινό μέρος, κυριαρχεί η πιο χαμηλή και πιο φαρδιά χαρακτηριστική μάσκα Singleframe, με το έντονο περίγραμμα.
Υπάρχουν ακόμα δύο πλευρικοί αεραγωγοί, με κάθετες μαύρες λεπίδες και τα τρία ανοίγματα πάνω από τον μπροστινό διαχύτη, που καλύπτει όλο το πλάτος του αυτοκινήτου. Στοιχείο που θυμίζει το AUDI Sport quattro S1 Pikes Peak του 1987!
Οι προβολείς τεχνολογίας LED Matrix, έχουν νέα σχεδίαση, ενώ η ψηφιακή…υπογραφή περιλαμβάνει 24 φωτιστικά στοιχεία. Τα οποία σχηματίζουν ένα μοτίβο καρό σημαίας. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν τρία επιπλέον μοτίβα, μέσω της οθόνης αφής MMΙ.
Στο πίσω μέρος, οι κάθετοι πλευρικοί ανακλαστήρες συνεχίζουν το θέμα σχεδίασης των μπροστινών εισαγωγών αέρα. Ο μεγάλος διαχύτης περιλαμβάνει έναν κόκκινο ανακλαστήρα στο κέντρο και δύο μεγάλες οβάλ απολήξεις εξάτμισης με μαύρο πλαίσιο.
Όπως και στους προβολείς, έτσι και τα πίσω φωτιστικά σώματα παρουσιάζουν μια νέα γραφική σχεδίαση. Πρόκειται για…βέλη που φωτίζονται από μέσα προς τα έξω, ενσωματώνοντας τον προοδευτικό σχεδιασμό της λειτουργίας “coming home/leaving home”.
Το εξωτερικό συμπληρώνεται από τα χρώματα RS. Όπως το πράσινο Kyalami και το γκρι Kemora. Καθώς και νέα μεταλλικά χρώματα, όπως το μπλε Ascari και το κόκκινο Progressive. Επίσης, για πρώτη φορά διατίθεται το γκρι Daytona σε ματ υφή.
Το RS3 διαθέτει στάνταρ ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών σε ματ μαύρο χρώμα με σχέδιο 5 ακτίνων. Διατίθενται προαιρετικά οι ζάντες αλουμινίου σε σχέδιο motorsport που είναι γνωστές από την έκδοση RS3 Performance. Έχουν 10 εντυπωσιακές εγκάρσιες ακτίνες, είτε σε ματ σκούρο γκρι, είτε σε γυαλιστερό μαύρο μεταλλικό.
Περισσότερη εξατομίκευση προσφέρουν τα πακέτα από ανθρακονήματα και σε μαύρο γυαλιστερό, τα οποία διακοσμούν τους μπροστινούς αεραγωγούς και τα πλαϊνά μαρσπιέ. Τη σχεδίαση ολοκληρώνουν τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών στο χρώμα αμαξώματος, σε μαύρο ή από ανθρακονήματα.
Και στο εσωτερικό υπάρχουν ανανεωμένα στοιχεία. Όπως το νέο τιμόνι με την επίπεδη σχεδίαση πάνω και από κάτω. Έχει επένδυση από διάτρητο δέρμα στο βασικό εξοπλισμό ή, προαιρετικά, από δέρμα Dinamica με σήμανση ευθείας πορείας.
Προαιρετικά είναι διαθέσιμα και RS καθίσματα τύπου bucket, με ακόμη καλύτερη στήριξη. Η κεντρική επένδυση του καθίσματος με τη ραφή σε σχέδιο RS είναι φτιαγμένη από Dinamica microfiber, που συνδυάζεται με δέρμα Pearl Nappa.
Τις εντυπώσεις πάντως κερδίζει το Audi virtual cockpit plus των 12,3 ιντσών. Το οποίο διαθέτει τις λειτουργίες Sport, Performance και Runway. Στη λειτουργία Runway, η ταχύτητα απεικονίζεται με αντίστροφη σειρά, με τις υψηλότερες στροφές να εμφανίζονται στο προσκήνιο και τις στροφές ρελαντί στο παρασκήνιο.
Σε αυτές τις δυνατότητες προστίθεται ο νέος δείκτης στροφών, ο οποίος εμφανίζει έντονα τις στροφές ανά λεπτό στο κέντρο του πίνακα οργάνων. Επιπλέον, υπάρχουν ενδείξεις για την ισχύ, τη ροπή, τις δυνάμεις g, την επιτάχυνση και τους χρόνους γύρου.
Επιπλέον, με το Audi App Store διατίθενται πολλές εφαρμογές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν άμεσα στην οθόνη του οχήματος. Το επιλεγμένο περιεχόμενο εγκαθίσταται στο σύστημα infotainment χωρίς τη χρήση smartphone.
Το μεγάλο «όπλο» όμως του AUDI RS3 είναι ο πεντακύλινδρος κινητήρας 2.5 TFSI της Audi Sport. Ο οποίος αποδίδει ισχύ 400 ίππους και μέγιστη ροπή 500 Nm. Φυσικά οι επιδόσεις είναι αγωνιστικών προδιαγραφών. Με την επιτάχυνση από 0 σε 100 χλμ/ώρα να έρχεται σε 3,8 δευτερόλεπτα. Ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 290 χλμ./ώρα.
Η απόλαυση βέβαια είναι και…ηχητική. Γιατί με το πάτημα του κόκκινου κουμπιού start/stop του κινητήρα, ακούγεται ένας…βρυχηθμός. Ο οποίος ακούγεται πιο ξεχωριστός στις επιλογές λειτουργίας, Dynamic, RS Performance, και RS Torque Rear. Ειδικά σε στροφές μεταξύ 2.200 και 3.500 ανά λεπτό, η ρύθμιση της πόρπης εξάτμισης επιτρέπει στον κινητήρα να παράγει έναν ακόμα πιο δυναμικό ήχο. Ανεξάρτητα από τη λειτουργία που έχει επιλεγεί.
Η επιλογή πάντως της λειτουργίας Performance, που έχει σχεδιαστεί ειδικά για πίστες, γίνεται απλά πατώντας το αριστερό κουμπί. Το κουμπί με το εικονίδιο της καρό σημαίας είναι νέο, όπως και το κόκκινο κουμπί RS στον δεξί βραχίονα του τιμονιού, το οποίο προσφέρει γρήγορη πρόσβαση στη λειτουργία RS Individual.
Το ανανεωμένο RS3 έχει επίσης και νέα ελαστικά, τα οποία παρέχουν βελτιωμένη άνεση στην καθημερινή χρήση και καλύτερη πρόσφυση τόσο σε στεγνές όσο και σε βρεγμένες επιφάνειες.
Τo νέο RS 3 κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της AUDI στο Ingolstadt. Στην Ελλάδα αναμένεται στις αρχές Απριλίου, αλλά υπάρχει από τώρα η δυνατότητα για παραγγελίες. Με τιμές, ανάλογες των επιδόσεών του.
Γιατί το RS3 Sportback TFSI quattro S των 400 ίππων ξεκινά από 95.980 ευρώ. Ακριβότερο, κατά 1.000 ευρώ, είναι το Sport Sedan TFSI Hybrid S tronic των 367 ίππων.