D.N.A. Race Mode: Το ελιξίριο των Alfa Romeo Quadrifoglio

Κοινοποίησε το άρθρο

Το Quadrifoglio (τετράφυλλο τριφύλλι) δεν αποτελεί απλά το διακριτικό που κοσμεί όλα τα αγωνιστικά, αλλά και τις κορυφαίες εκδόσεις των μοντέλων παραγωγής της Alfa Romeo. Αποτελεί έναν θρύλο της αυτοκίνησης που έχει δημιουργηθεί μέσα από  μοναδικές κατασκευές, κορυφαίους οδηγούς αγώνων και μερικές από τις πιο πρωτοποριακές τεχνολογικές λύσεις στο χώρο του αυτοκινήτου.

Ξεκινώντας την παρουσίαση των νέων Giulia και Stelvio με τις εκδόσεις Quadrifoglio, η Alfa Romeo ήθελε να κάνει ξεκάθαρο ότι τα δύο μοντέλα εξελίχθηκαν με βάση τις κορυφαίες εκδόσεις, έτσι ώστε η οδηγική αίσθηση όλης της σειράς να είναι η καλύτερη δυνατή, με τα προηγμένα μηχανικά και ηλεκτρονικά συστήματα να συνοδεύουν ακόμα και τις «μικρότερες» εκδόσεις.

Η πρωτοποριακή ανάρτηση Alfa Link, το σύστημα τετρακίνησης Q4, το προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα Alfa CDC, το drive-by-wire σύστημα πέδησης IBS, ακόμα και ο κατασκευασμένος από ανθρακονήματα κεντρικός άξονας μετάδοσης, είναι χαρακτηριστικά που κανείς βρίσκει σε όλες τις εκδόσεις των δύο μοντέλων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Αποκαλύφθηκε το SKODA Elroq: Πότε θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα – Τιμές

Ένα SKODA Elroq, έκανε την πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα, πέντε μήνες πριν το επίσημο λανσάρισμά του.     Η SKODA, ακολουθώντας τον ηλεκτρικό μονόδρομο που ωθείται...

«Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα: Οι διεκδικητές του τίτλου

Στην τελική φάση για τη διεκδίκηση του τίτλου «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα πέρασαν 11 νέα μοντέλα.     Η αντίστροφη μέτρηση για την ανάδειξη...

LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας

Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας, τον τελευταίο αγώνα του WRC, όπου θα κριθεί και ο πρωταθλητής.   Στην Ιαπωνία, στο «σπίτι» της TOYOTA, πέφτει η...

Υπάρχει όμως και ένα χαρακτηριστικό που έχει επιλεχθεί να εφοδιάζει αποκλειστικά τις εκδόσεις Quadrifoglio, το οποίο είναι διαθέσιμο μέσω μιας επιπλέον επιλογής στο σύστημα παραμετροποίησης D.N.A. Περνώντας από τη θέση Dynamic στη θέση Race, οι εκδόσεις Quadrifolgio απελευθερώνουν όλη την αγωνιστική αίσθηση που κρύβουν μέσα τους οι Giulia και Stelvio, επιλέγοντας τις ακραίες ρυθμίσεις σε μια σειρά λειτουργιών.

Μέσω του Alfa Chassis Domain Control (CDC), που αποτελεί ουσιαστικά του κέντρου ελέγχου των λειτουργιών του αυτοκινήτου, όλα τα χειριστήρια, το τιμόνι, το πεντάλ του φρένου, το αυτόματο κιβώτιο κτλ. αποκτούν αστραπιαία απόκριση, ενώ συνολικά τα συστήματα ετοιμάζονται για «μάχη» με το χρόνο και την άσφαλτο.

Αναλυτικά με την ενεργοποίηση της επιλογής “Race” τα μηχανικά και ηλεκτρονικά μέρη των Quadrifoglio ακολουθούν τις παρακάτω ρυθμίσεις:

Active Torque Vectoring: Το ενεργό διαφορικό που διαχειρίζεται την μετάδοση της ροπής στους πίσω τροχούς στην επιλογή Race αποκτά πιο «επιθετική» συμπεριφορά μεταβάλλοντας ταχύτερα και με μεγαλύτερη ένταση την κατανομή ανάμεσα στον αριστερό και δεξί τροχό.

Σε αυτή τη ρύθμιση η εμφάνιση υποστροφής μειώνεται έως και 17%, ενώ η συνολική ευελιξία το οχήματος βελτιώνεται έως και 20%. Σε αυτό συμβάλει και η απελευθέρωση της μέγιστης ισχύος του bi-Turbo V6 κινητήρα των 2,9 λίτρων απόδοσης 510 ίππων, ο οποίος πλέον δεν χαλιναγωγείται από το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, επιτρέποντας στον οδηγό να τον εκμεταλλευτεί με απόλυτη ελευθερία. Η ελευθερία που προσφέρει η ρύθμιση του συστήματος ESP σε συνδυασμό με το ενεργό διαφορικό δίνει την ευκαιρία στα μοντέλα Quadrifoglio να διαγράφουν εντυπωσιακές γωνίες με κορυφαία γραμμικότητα στην αίσθηση και τον οδηγό να απολαμβάνει εξαιρετική πληροφόρηση και απόλυτο έλεγχο.

 

Σύστημα πέδησης IBS: Το αποκλειστικό σύστημα πέδησης  drive-by-wire IBS (Integrated Braking System) της Alfa Romeo, στη ρύθμιση Race αποκτά ακόμα πιο άμεση αίσθηση, το πεντάλ πιο σκληρή ρύθμιση, ενώ η λειτουργία του συστήματος αντι-μπλοκαρίσματος ABS γίνεται λιγότερο ευαίσθητη. Παράλληλα τα ενεργά αμορτισέρ εξασφαλίζουν την ελαχιστοποίηση των κλίσεων τόσο κατά τον εγκάρσιο άξονα, όσο και κατά τον διαμήκη, κατά τη διάρκεια των έντονων επιταχύνσεων και κυρίως επιβραδύνσεων που μπορούν να πετύχουν τα μοντέλα Quadrifogio.

Κιβώτιο ταχυτήτων και σύστημα τετρακίνησης Q4: Έχοντας αναλάβει να μεταφέρει την ισχύ του κινητήρα στην πιο ακραία ρύθμιση του, το σύστημα μετάδοσης με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων στην επιλογή Race αλλάζει επίσης, με στόχο να προσφέρει ακόμα πιο άμεσες αλλαγές, επιτρέποντας την μετάβαση από τη μία σχέση στην άλλη σε περίπου 130χλστ. του δευτερολέπτου, στο μισό δηλαδή χρόνο που χρειάζεται ένας άνθρωπος για να ανοιγοκλείσει τα μάτια του.

Παράλληλα όπως και στην επιλογή Dynamic, το κιβώτιο στη «χειροκίνητη» λειτουργία αλλάζει σχέση μόνο όταν το επιθυμεί ο οδηγός, διατηρώντας την επιλεγμένη σχέση μέχρι το όριο περιστροφής του κινητήρα. Στην περίπτωση της Stelvio Quadrifoglio όπου η κίνηση μεταδίδεται μέσω του συστήματος Q4 και στους τέσσερις τροχούς, η λειτουργία Race διατηρεί σε μεγαλύτερο βαθμό την κατανομή ροπής στον πίσω άξονα, ενώ το κιβώτιο μεταφοράς (ATC) κατανέμει την ποσότητα ροπής στη μέγιστη κατασκευαστική ικανότητα του που είναι η μεταφορά στον εμπρός άξονα 1000Nm σε λιγότερο από 150χλστ. του δευτερολέπτου και η μείωση της από τα 1000 στα 100Nm σε μόλις 120χλστ. του δευτερολέπτου.