BMW 1602 Elektro-Antrieb: Η παρακαταθήκη της BMW για την ηλεκτροκίνηση

Κοινοποίησε το άρθρο
BMW 1602 Elektro - Antrieb

Η βαυαρική εταιρεία ετοιμάζεται να εισέλθει δυναμικά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, που όπως θα δούμε, δεν είναι κάτι νέο για αυτή. 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Που θα κολυμπήσετε: Οι ακτές με Γαλάζια Σημαία, οι καθαρότερες παραλίες και οι ακατάλληλες...

Περισσότερες από 600 ελληνικές ακτές έχουν καταφέρει μέσα στο 2025 να εξασφαλίσουν το διεθνές βραβείο ποιότητας «Γαλάζια Σημαία», ενώ υπάρχουν και παραλίες ακατάλληλες για...

MG ZSMax Hybrid+ : Η υβριδική…ευρυχωρία σε άλλο επίπεδο

To MG ZSMax Hybrid+ είναι ένα SUV με κορυφαίους χώρους, αλλά και με ένα υβριδικό σύστημα που ξεφεύγει από τα δεδομένα της κατηγορίας.     «Είμαι στη...

Ήρθε το FORD Ranger Plug-In Hybrid – Τιμές

Άμεσα διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, σε δύο πλουσιότατες εκδόσεις, είναι το νέο FORD Ranger Plug-In Hybrid, το οποίο φορτίζει στο σπίτι και πηγαίνει παντού.     Το...

Του Νίκου Μιχαλόπουλου 

Με αφορμή την παρουσίαση των νέων BMW iX και i4 στην ελληνική αγορά, οφείλουμε να θυμηθούμε το πρώτο επίσημο ηλεκτρικό μοντέλο των Γερμανών.

Ήταν το 1972, όταν η BMW ανάπτυξε το όχημα 1602 Elektro – Antrieb (Electric Drive) ως αυτοκίνητο υποστήριξης των αθλητών αντοχής και των μαραθωνοδρόμων. Συνολικά κατασκευάστηκαν 2 όμοια αυτοκίνητα βασισμένα στην θρυλική 1600-2. Εξωτερικά ήταν πανομοιότυπα, αλλά οι διαφορές ήταν κάτω από το καπό.

BMW 1602 Elektro - AntriebΟ κινητήρας εσωτερικής καύσης είχε φύγει και αντ’ αυτού οι μηχανικοί τοποθέτησαν μια παλέτα με δώδεκα τυπικές μπαταρίες μολύβδου-οξέος 12V που αναπτύχθηκε από τη Varta.  Έτσι, γεννήθηκε η πρώτη ηλεκτρική BMW. Το βάρος των μπαταριών ήταν 350 κιλά και η το εύρος αυτονομίας μόλις 30 χιλιόμετρα. Κίνηση έπαιρνε από έναν ηλεκτροκινητήρα DC, ανεπτυγμένο από τη Bosch με ισχύ 12 kW / 32 kW (43 ίπποι).

Η ηλεκτρική ισχύς έδινε την κίνηση στους πίσω τροχούς, επομένως ήταν ακόμα μια γνήσια BMW (ή κάπως έτσι).  Όπως φαντάζεστε, το τεράστιο βάρος από τις μπαταρίες επηρέασε την απόδοση του αυτοκινήτου, με το σπριντ στα 50 km/h να διαρκεί οκτώ δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα έφτανε μόλις τα 100 km/h.

BMW 1602 Elektro - Antrieb

Τον επόμενο χρόνο, το 1973 είχαμε την πρώτη ενεργειακή κρίση, αρκετοί περίμεναν τότε την βαυαρική εταιρεία να τολμήσει να βγάλει το μοντέλο στην παραγωγή, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν συνέβη ποτέ. Αλλά η BMW έβαλε ακούσια τις βάσεις για το μέλλον της, το οποίο διανύουμε στις μέρες μας.

BMW 1602 Elektro - AntriebΗ BMW 1602 Elektro – Antrieb μπορεί να θεωρεί ο πρόγονος των BMW i, δημιουργώντας την παρακαταθήκη της βαυαρικής εταιρείας για την εποχή της ηλεκτροκίνησης και αποτελώντας το σημείο αναφοράς για το μελλοντικό όραμα και την προσπάθεια να πρωταγωνιστήσει, διατηρώντας αναλλοίωτο το DNA της.