BMW Vision Driving Experience: Δοκιμασίες στα όρια της φυσικής (video)

Κοινοποίησε το άρθρο

Το BMW Vision Driving Experience είναι ίσως το ταχύτερο όχημα δοκιμών στον κόσμο, με τις οδηγικές του δυνατότητες να δοκιμάζουν και τα όρια της φυσικής.

 

Volvo

 

Η μεγαλύτερη έκθεση αυτοκινήτου παγκοσμίως, έτσι όπως εξελίσσεται η αυτοκίνηση, πιθανότατα είναι η Auto Shanghai. Εκεί η BMW παρουσίασε το Vision Driving Experience. Ένα όχημα δοκιμών υψηλών επιδόσεων, εξελιγμένο με βάση την Vision Neue Klasse.

Το συγκεκριμένο όχημα, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά παγκοσμίως στη Σαγκάη, διαθέτει ένα εξαιρετικά γρήγορο υπολογιστή Heart of Joy. Ο οποίος λειτουργεί σε συνδυασμό με τη στοίβα λογισμικού BMW Dynamic Performance Control για τον κεντρικό υπολογισμό όλων των λειτουργιών δυναμικής οδήγησης. Είναι μάλιστα ορατός στην κεντρική κονσόλα του Vision Driving Experience, σε αντίθεση με τα επικείμενα μοντέλα παραγωγής.

Το BMW Vision Driving Experience έχει σχεδιαστεί ειδικά για να δοκιμάσει το Heart of Joy στα όρια της φυσικής σε επίπεδο οδηγικών χαρακτηριστικών.

Οι οδηγοί δοκιμών, Jens Klingmann και Elias Houndtonji, έδειξαν τις εξαιρετικές δυνατότητες του αυτοκινήτου πραγματοποιώντας εντυπωσιακούς ελιγμούς. Για το vision όχημα που παρουσιάστηκε στην έκθεση η BMW υιοθέτησε μια ειδική φωσφορίζουσα, αυτοφωτιζόμενη βαφή. Η οποία βέβαια θα είχε μεγάλο…σουξέ, αν ήταν διαθέσιμη σε αυτοκίνητα παραγωγής.

Ουσιαστικά το Vision Driving Experience είναι το πιο ισχυρό πρωτότυπο που έχει κατασκευάσει ποτέ η BMW. Με ροπή που φτάνει έως και τα 18.000 Nm, είναι ίσως το ταχύτερο αυτοκίνητο δοκιμών στον κόσμο. Σε τόσο υψηλά επίπεδα ροπής, δοκιμάζονται παράλληλα και τα όρια αντοχής του υπολογιστή.

Εντυπωσιακό στοιχείο είναι και η ενεργή αεροδυναμική. Με αποτέλεσμα το VDC να αναπτύσσει κάθετη δύναμη έως και 1,2 τόνους και πλευρικές δυνάμεις έως και 3g. Τιμές δηλαδή, που είναι εφάμιλλες με εκείνες ενός μονοθεσίου της Φόρμουλα-1. Και σίγουρα, πολύ πέρα από τις απαιτήσεις των συμβατικών οχημάτων στην καθημερινή οδήγηση.

Το σκεπτικό πίσω από όλα αυτά είναι το εξής: Εάν το hardware και το software μπορούν να δαμάσουν τις ανόθευτες δυνάμεις που αναπτύσσονται στο συγκεκριμένο όχημα δοκιμών, τότε μπορούν εύκολα να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της καθημερινής χρήσης.

Στη νέα λειτουργική αρχιτεκτονική της Neue Klasse, το Heart of Joy είναι ο κεντρικός υπολογιστής που ελέγχει την οδήγηση, την πέδηση και την επαναφόρτιση μέσω ανάκτησης. Καθώς και ορισμένες λειτουργίες του συστήματος διεύθυνσης.

Με την γρήγορη επεξεργασία των πληροφοριών και τον άμεσο έλεγχο των ηλεκτροκινητήρων, ο υπολογιστής επιτυγχάνει ένα νέο επίπεδο ευελιξίας και οδηγικής σταθερότητας με λιγότερες παρεμβάσεις του συστήματος.

Επιτρέπει επίσης και την εκτέλεση του 98% των λειτουργιών πέδησης χρησιμοποιώντας ανάκτηση ενέργειας. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση της αποδοτικότητας κατά 25% σε σύγκριση με τις σημερινές αρχιτεκτονικές. Το όχημα μπορεί επίσης να ακινητοποιηθεί πιο ομαλά από ποτέ.

Το Vision Driving Experience μπορεί να είναι ένα όχημα δοκιμών, αλλά ο υπολογιστής του δεν θα παραμείνει μόνο σε αυτό το πρωτότυπο. Γιατί ο κεντρικός υπολογιστής Heart of Joy, θα είναι στάνταρ σε όλα τα οχήματα της Neue Klasse. Τα οποία αναμένεται να βγουν από τη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο του Debrecen στην Ουγγαρία, στα τέλη του 2025.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Κινούμαι Ηλεκτρικά 3: Πότε ξεκινούν οι νέες αιτήσεις

Αυξάνεται ο προϋπολογισμός της δράσης Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 και παρατείνεται η προθεσμία υποβολής αιτήσεων.     Μετά την ανακοίνωση της συνέχισης του τρίτου κύκλου του προγράμματος Κινούμαι...

Το ταχύτερο Station Wagon στο Nurburgring (video)

Ο ταχύτερος γύρος που έχει καταγραφεί ποτέ με μοντέλο Touring στην «Πράσινη Κόλαση» του Nurburgring, ανήκει πλέον στην BMW M3 CS.     Μετά το ρεκόρ της...

Ράλι Φινλανδίας 2025: Κυρίαρχος στο…σπίτι του ο Rovanpera (video)

Με ρεκόρ ταχύτητας επικράτησε ο Kale Rovenpera στο Ράλι Φινλανδίας, σε έναν αγώνα που στις πέντε πρώτες θέσεις βρέθηκαν αυτοκίνητα της TOYOTA.   Στην Εσθονία, τους...

Δοκιμή HYUNDAI i20 N Line 1.0T: Σπορ διαθέσεις που…ακούγονται

Το HYUNDAI i20 N Line, αν και με κινητήρα Turbo μόνο 100 ίππων, καταφέρνει να δίνει μια σπορ αίσθηση στις καθημερινές, βαρετές μετακινήσεις.     Του Ηλία...

Ο Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος σε λειτουργία: Επιτέλους…

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία το μεγαλύτερο μέρος του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος.     Η λειτουργία του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, είναι πλέον γεγονός. Με καθυστέρηση πολλών ετών,...

SUZUKI Care+: Εργοστασιακή εγγύηση έως 10 χρόνια

Τη δυνατότητα επέκτασης της εργοστασιακής εγγύησης έως 10 χρόνια έχουν οι κάτοχοι των αυτοκινήτων SUZUKI.     Η SUZUKI και ο Όμιλος Σφακιανάκη, διαθέτει πλέον στην ελληνική...

WRC: Πότε θα γίνει το Ράλι Ακρόπολις του 2026

Με 14 αγώνες σε τέσσερις ηπείρους θα διεξαχθεί το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 2026, με το Ράλι Ακρόπολις να παραμένει στις παραδοσιακές, καλοκαιρινές ημερομηνίες...

LIVE TV: Δείτε την εκκίνηση και το shakedown του Ράλι Φινλανδίας

Με την τελετή εκκίνησης ξεκίνησε το Ράλι Φινλανδίας, ενώ το shakedown δίνει μια εικόνα από το τι θα ακολουθήσει.   Στην πανέμορφη Φινλανδία μεταφέρεται ο…θίασος του...